اخبار سلامت

امکان بیمه درمان سه ماهه رایگان برای ایرانیان فاقد بیمه فراهم شد

سازمان بیمه سلامت ایران امکان برخورداری از سه ماه پوشش بیمه ای را برای تمامی شهروندان فاقد پوشش بیمه ای از جمله بیماران لاعلاج فراهم کرده است.

به گزارش خبر فوری، سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس بند د قانون بودجه چهاردهم سالانه بیمه افراد فاقد پوشش بیمه پایه، بیش از 5 میلیون نفر از دهک های درآمدی تا سه کشور شامل وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی را تحت پوشش قرار می دهد. بهزیستی مدتی است که با یک هفته بیمه درمانی رایگان برای همه افراد تحت پوشش قرار گرفته است و البته اگر افراد مبتلا به بیماری های نادر در دهک های مذکور باشند از این پوشش بیمه ای نیز بهره مند شده اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آن زمان، امکان اخذ سه ماه پوشش بیمه ای بدون پرداخت حق بیمه برای تمامی شهروندان فاقد پوشش بیمه ای از جمله بیماران لاعلاج وجود دارد. . دسترسی به سامانه شهروندی به آدرس Bimehsalamatiranian.ihio.gov .ir یا دفاتر پیشخوان دولت امکان پذیر است.

همچنین طبق بند 9 تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 «در زمینه ارائه خدمات فراتر از خدمات اولیه و تکمیلی به بیماران خاص و صعب العلاج، سازمان بیمه سلامت ایران اساسنامه ای تهیه و پیشنهاد کرد که اخیراً به تصویب رسید. دولت محترم و سازمان بیمه سلامت ایران به محض اطلاع اجرا خواهند شد.

بر این اساس علاوه بر تسهیل فرآیند پوشش بیمه ای برای مشمولان، دریافت خدمات درخواستی و پرداخت هزینه های درمانی این افراد نیز تسهیل می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، تاکنون اعتبار ویژه ای تحت عنوان بیمه رایگان بیماری های خاص و صعب العلاج به این سازمان اختصاص نیافته است.

انتهای پیام