اخبار جامعه

هدف‌گذاری انجام روزانه ۱۰۰ هزار تست PCR /جزییات انجام تست‌های سریع کرونا

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت که از زمان شروع بیماری Covid-19 ، هدف وزارت بهداشت رسیدن به 100000 آزمایش PCR در روز بوده است. وی تأکید کرد: البته وقتی آزمون موفقیت آمیز باشد که اصول قرنطینه و انزوا در مورد افراد مثبت اعمال شود.

در مصاحبه ای با خبر فوری ، دکتر علیرضا بیگلری وی در مورد وضعیت و میزان تست های PCR در کشور گفت: در حال حاضر تعداد آزمایشات انجام شده در کشور متغیر است و بین ماه مه تاکنون بین 25 تا 40 هزار آزمایش روزانه انجام می شود. البته ما باید تعداد آزمایش های تشخیص کرونا را افزایش دهیم تا بتوانیم افراد مثبت را بهتر پیدا کنیم.

انزواي نياز به قرنطينه و عروق كرونر مثبت

وی افزود: این نکته بسیار مهمی است که افراد به PCR نگاه می کنند و آن را مثبت تشخیص می دهند ، اینکه پرداخت می شود و باید قرنطینه اعمال شود. بنابراین ، یک فرد مثبت باید در خانه با اعضای خانواده انزوا را حفظ کند و فرد مثبت در حین قرنطینه نباید وارد جامعه شود و باید از تاکسی و حمل و نقل عمومی استفاده کند. در غیر این صورت آزمون بی فایده است. بنابراین انجام آزمایش خود مهم نیست ، بلکه قرار دادن آن در قرنطینه و جداسازی آن بعد از آزمون است.

بیگلر گفت: “یکی از اهداف آزمایشات شناسایی افراد مثبت است تا دیگران به این بیماری آلوده نشوند.” شخصی که می داند تاج مثبت است ، اما کارت را در خانه یا خارج از خانه نمی بیند ، بسیار بد است. بنابراین مردم باید این مسئله را جدی بگیرند.

وی تأکید کرد که نکته دوم این است که ، به عنوان مثال ، اگر تاج در یک خانواده مثبت باشد ، هنگام آزمایش سایر اعضای خانواده ، می بینیم که از هر 10 نفر خانواده پنج نفر مثبت هستند و سایر اقوام منفی هستند و به جامعه می پیوندند. بودن. از طرف دیگر ، همان افرادی که منفی می دهند ، می توانند مثبت باشند اگر دو یا سه روز بعد دوباره امتحان کنند. زیرا ویروس در بدن آنها وجود داشت اما هنوز مثبت نبوده اند. ویروس ممکن است در اوایل بیماری تشخیص داده نشود. بنابراین ، بهترین راه حل قرنطینه کردن کسانی است که به مدت 14 روز با قانونگذار ارتباط مثبت داشته اند. این راهی است که بسیاری از کشورها طی می کنند. بنابراین ، نتیجه آزمایش منفی نباید کافی باشد. به عبارت دیگر ، مردم رابطه جدی با یک شخص مثبت در تاج را جدی می گیرند. به خصوص تماس نزدیک و محافظت نشده.

بیگلر بر آن تأکید دارد ارزش آزمایشات تشخیصی قرار دادن افراد مثبت در قرنطینه استوی گفت: “بنابراین ابتدا باید به مردم آموزش دهیم تا در جامعه ظاهر نشوند.” همه جوامع خطر آلودگی را بسیار افزایش می دهند. نکته دوم این که مسئله قرنطینه برای افراد مثبت اندیش منطقی و صحیح است و نکته سوم این است که هرکسی با فرد مثبت ارتباط داشته باشد مثبت خواهد بود و اصول قرنطینه را رعایت خواهد کرد.

آزمایش تست آنتی ژن سریع تاج در کشور

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره وضعیت استفاده سریع آنتی ژن های تاج از کشور گفت: “قبلاً از آزمایشات سریع آنتی بادی در سراسر جهان استفاده می شد ، اما سازمان بهداشت جهانی با این آزمایشات سریع آنتی بادی مخالفت کرد.” زیرا آزمایشات آنتی بادی تماس قبلی با ویروس را نشان می دهد. این بدان معنی است که فرد به ویروس آلوده شده و آنتی بادی در بدن وی ساخته شده است. این یک آنتی بادی منفی برای شخصی خواهد بود که در روزهای اولیه بیماری کرونا قلب است و می تواند ویروس را گسترش دهد. بنابراین این آزمون گیجی ایجاد می کند. بنابراین ، آزمایش سریع آنتی بادی باید منتفی باشد.

بیگلر ادامه داد: این یک آزمایش سریع است که ذرات ویروس و آنتی ژن های ویروسی را تشخیص می دهد که به این نوع آزمایش گفته می شود در حالی که به آن تست آنتی ژن سریع می گویند. آزمایشات سریع آنتی ژن تا حدی دقیق تر از آزمایش PCR هستند ، اما می توان از آنها استفاده کرد زیرا زمان و سرعت این آزمایشات بهتر و راحت تر است. البته افرادی که ایمنی زیستی را مشاهده می کنند نیز باید این آزمایش را انجام دهند. زیرا در این آزمایش نمونه از گلو خارج می شود. این نوع تست به افزایش سرعت کمک می کند تا آزمایشات بیشتری انجام شود. البته مهمترین چیز اطمینان از قرنطینه افراد مثبت است. در غیر این صورت ، هزینه موثر نخواهد بود.

او گفت: از زمان شروع بیماری Covid-19 ، هدف وزارت بهداشت رسیدن به 100000 آزمایش PCR در روز بوده است که البته منوط به تأمین بودجه لازم است. در همان زمان ، موفقیت در آزمون توانایی قرار دادن افراد مثبت را در چهل سالگی شرط بندی می کند. اگر ما به جای 100000 روزانه 300000 تست انجام دهیم ، اما اگر افراد مثبت وارد جامعه شوند ، فایده ای ندارد. البته 100000 آزمایش در روز هدف خوبی برای جمعیت و کشور ما است اما به شرطی که قرنطینه و انزوا برای افراد مثبت تلقی شود.

بیگلر گفت: “این تصمیم فعلاً اعلام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود كه آزمایش سریع آنتی ژن تاج فقط در سیستم دولتی مورد استفاده قرار می گیرد و سپس بررسی خواهیم كرد كه آزمایشگاه های خصوصی نیز می توانند از آن استفاده كنند.” یا نه.

انتهای پیام