اقتصادی

پشت پرده واردات کیت کرونا و واکسن و تلاش دانش‌بنیان‌ها/دلایل عدم شیوع مجدد کووید۱۹ در چین و کره

دبیر کمیته علمی ستاد ملی ضد تاج تاجی تعداد آزمایش های تشخیصی دلیل ظهور مجدد تاج در کشور است و افزود کشورهایی مانند چین از طریق “انزوای هوشمند” و “تشخیص سریع” از ویروس محافظت می کنند. ما برای محافظت از کشور در برابر این بیماری چاره ای جز ساخت واکسن و کیت های تشخیصی سریع نداریم.

دکتر مصطفی قانعی در گفت وگو با خبر فوری وی با اشاره به چالش کشور برای دستیابی به کیت های تشخیصی ، گفت: “در ابتدا ، اصل واردات کیت های تشخیصی بود ؛ بنابراین ، تصمیم بر این شد که کره جنوبی ، تولید کننده این نوع کیت ها ، این ابزار را در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: ایالات متحده گفت كه هیچ ارتباطی با مراقبت های بهداشتی در ایران ندارد ؛ اما تلاش برای واردات این دستگاه پزشکی مرجع خوبی بود ؛ با این اقدام پول كره جنوبی ایران توسط دستورات آمریكا مسدود شده و مانع از ورود این بسته ها به داخل كشور شده است.

غنا با تاكید بر اینكه تلاش برای وارد كردن واكسن آنفولانزا به ایران مكرر بوده و اجازه ورود به آن وجود ندارد ، تأكید كرد: جنایتی كه ایالات متحده علیه ایران مرتكب شده مغایر آنچه پیش بینی شده بود كه نه واكسن و نه كیت به دست ما نخواهد رسید. آره.

رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با تاجگذاری ملی با بیان اینکه کشور از این شرکت وحشت دارد گفت: کره جنوبی قرار بود این کیت را به ایران بفروشد اما با اقدام آمریکا از این کشور خارج شد و این کیت هنوز در دست این کشور است. ایرانی ها نیامده اند.

وی افزود: این کیت ها به احتمال زیاد به دست ما می رسد اما مطمئناً نیازهای کشور ما را برآورده می کند و ما از این نظر تنها یک راه داریم و آن تولید داخلی است.

غنی با بیان اینکه کیت های دست دوم نیز وارداتی است ، افزود که کشور روزانه به چندین هزار آزمایش نیاز دارد ، همه نیازهای آن تنها با واردات تأمین نمی شود ، در حالی که ما شاهد انسداد نقل و انتقالات بانکی و دلاری هستیم.

دبیر دفتر توسعه فناوری بیوتکنولوژی ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، با بیان اینکه ما این واقعه را در دسترسی به ماسک ها و PCR نیز مشاهده کردیم ، گفت: در روزهای نخست ، ابر قدرت ها دیدیم که با کمک پلیس ماسک می دزدند و هواداران را منتقل می کنند.

غنی با تأکید بر اینکه برای کنترل کرونا راهی غیر از تولید داخلی وجود ندارد ، گفت: این واکسن در برابر این ویروس نیز صادق است و تنها راه نجات کشور تولید داخلی واکسن کرونا است.

کیت های تشخیص سریع راهی برای کاهش بار تاج است

دبیر کمیته علمی ستاد ملی ضد تاج تاجی با بیان اینکه در روزهای اول شیوع ویروس کیت برای تشخیص سریع ویروس کرونا و فناوری مربوط به آن موجود نبود ، افزود: بنابراین ما برای این منظور ابتدا از کیت های PCR استفاده کردیم. تولید شد

وی با استناد به برخی ابهامات در مورد کیت های تشخیص سریع ، گفت: “برخی از ابهامات در مورد آنتی بادی های این نوع کیت ها مطرح شده است و این بحث ها همچنان ادامه دارد ؛ اما کیت تشخیص سریع یک کیت آنتی ژن است.

غنی توضیح داد: “دو تا دو روز طول می کشد تا آزمایش PCR نتیجه مثبت یا منفی آزمایش عروق کرونا ویروس را به مشتری ارائه دهد ، اما کیت های تشخیص سریع قادرند نتایج را در مدت زمان 20 دقیقه گزارش کنند.”

کیت تشخیص سریع کرونا در 17 نوامبر سال جاری رونمایی شد

دبیر کمیته علمی ستاد ضد تاج میزان انتقال را یکی از مشکلات مطرح شده در مورد این ویروس ذکر کرد و یادآور شد: اگر نتایج را دو روز بعد برای آزمایش به مشتری گزارش دهیم ، اگر آلوده باشد ، در این مدت دو روز با جامعه تماس بگیرید ؛ اگر نتایج آزمون 20 دقیقه بعد به آنها اطلاع داده شود ، بلافاصله فرد را در قرنطینه قرار می دهند.

چرا در چین خبری از ترمیم تاج نیست

متقاعد به تأکید بر این در مورد بیماری های ویروسی ، دو اصل بسیار مهم “تشخیص سریع” و “انزوا” باید در نظر گرفته شود ، وی خاطرنشان کرد که اگر این دو اصل در مورد این ویروس رعایت شود ، هیچ کشوری مشکلی نخواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه بیوتکنولوژی تعداد آزمایشات انجام شده برای مقابله با ویروس را بسیار کم دانست و افزود: کم بودن تعداد آزمایش ها باعث شد مردم فکر کنند بیمار نیستند و در جامعه هستند.

متقاعد به تمرکز بر تمرکز نیاز به جداسازی هوشمند ویروسهای آلوده ، اظهار داشت: وقتی نوبت به اقدامات انزوای هوشمند می رسد ، فرد می داند که اگر فردی به ویروس آلوده شود برای جلوگیری از آلوده شدن به دیگران از خانه خارج نمی شود و ما ابزار لازم برای این کار را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه ما در حال تهیه این ابزارهای هوشمند هستیم ، گفت: کشورهایی مانند چین و کره جنوبی تنها با استفاده از این دو ابزار (آزمایش های متعدد ، تشخیص سریع و انزوای هوشمند) توانسته اند کشورهای خود را در برابر ویروس محافظت کنند.

تفاوت بین کیت تشخیص سریع و دستگاه دکتر عبدالاحد

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با تاج ، کیت های تشخیص سریع را ابزاری برای امکان توصیف سریع توصیف کرد و اظهار داشت: این کیت به تازگی معرفی شده است.

معرفی شده توسط دکتر عبدالاحد ، وی توضیح داد که تفاوت کیت تشخیص سریع ساخته شده توسط دکتر عبدالاحد و توسعه دستگاه پیشرفته “اکسیژن فعال اکسیژن (RDSS): دستگاه دکتر عبدالاحد می تواند باعث التهاب در ریه ها شود. تاج یکی از ویروس هایی است که به ریه ها تبدیل می شود. ، ویروس های آنفلوانزا و بیماری های باکتریایی و گازهای شیمیایی نیز می توانند باعث ذات الریه شوند.

او به دستگاه دکتر عبدالاحد اشاره کرد نشان دهنده ذات الریه ، بیماری های ویروسی نیست ، وی خاطرنشان کرد: این به این دلیل است که کیت تشخیص سریع ویروس را در بدن دارد و در سایر موارد در حین نمایش ویروس ندارد.

انتهای پیام