اخبار جامعه

۵ نشانه که پس از ۳۰ سالگی باید جدی بگیریم

بعد از 30 سالگی ، ممکن است علائمی وجود داشته باشد که برای حفظ سلامت قلب در بدن باید با آنها مقابله کرد.

به گزارش خبر فوری ، قلب یک ارگان مهم و حیاتی در بدن است و اگر در چند ثانیه کار خود را به درستی انجام ندهد ، حتی می تواند منجر به کما یا مرگ شود. به همین دلیل است که حفظ سلامت قلب بسیار مهم است.

بیشتر حملات قلبی معمولاً در افراد بالای 45 سال اتفاق می افتد ، اما علائم معمولاً پس از 30 سالگی ظاهر می شوند. در چنین مواردی ، نباید این علائم خفیف بدن را نادیده گرفت ، زیرا توجه به آنها می تواند از بیماری های جدی مانند بیماری قلبی جلوگیری کند.

در تعهد وب سایت برخی از این علائم ذکر شده است که ممکن است نشانه هشدار دهنده بیماری قلبی باشد:

درد قفسه سینه: علامت اصلی یک مشکل قلبی درد قفسه سینه است ، اما این علامت اغلب در مراحل پیشرفته بیماری دیده می شود. با این حال ، جوانان امروز بین 25 تا 30 سال نیز دچار حمله قلبی شده اند. هر ساله هزاران نفر در سراسر جهان به دلیل بیماری های قلبی عروقی زیر 30 سال می میرند. بنابراین نباید درد سینه را منتفی دانست. اگر با درد قفسه سینه نیز تعریق کرده اید ، لازم است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

هنگام بالا رفتن از پله ها: در دوره نوجوانی ، سطح انرژی و قدرت بدنی به طور طبیعی بسیار زیاد است ، اما اگر بعد از کار سخت یا سنگین احساس خستگی کرده و در تنفس مشکل دارید ، می تواند نشانه خطر باشد. به طور معمول بالا رفتن از پله های 20 تا 25 برای افراد 30 تا 40 ساله دشوار نیست. با این وجود افرادی که هنگام بالا رفتن از پله ها خستگی و تنگی نفس را تجربه می کنند باید از سلامت قلب خود آگاه باشند.

خرناس: خروپف خواب می تواند دلایل زیادی داشته باشد ، اما معمولاً از کودکی شروع نمی شود. اگر فردی در سنین 30 تا 35 سال دچار این عارضه باشد ، این ممکن است نشان دهنده یک مشکل تنفسی باشد. دمیدن همچنین می تواند به این معنی باشد که قلب به درستی کار نمی کند.

احساس درد در فک: افراد غالباً این علامت را نادیده می گیرند زیرا غالباً تصور می کنند که درد گونه ها ناشی از دندان درد است و سپس برای تسکین آن از مسکن استفاده می کنند. داشتن یک مشکل دندانی می تواند یکی از دلایل درد فک باشد ، اما اگر شخصی این عارضه را اغلب دارد ، باید به پزشک مراجعه کند زیرا احساس درد در دندان یا فک می تواند نشانه ای از یک مشکل قلبی باشد.

یک احساس کوچک در بخشی از بدن: کلسترول دلیل اصلی مشکلات قلبی است. سطح کلسترول بالا جریان خون در بدن را مختل کرده و خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. اگر میزان کلسترول بیش از حد افزایش یابد ، شایعه احساس بدن نشانه کلسترول بالا است. اگر به مدت چند روز در بعضی از قسمت های بدن احساس گزگز شدن مداوم داشته باشید ، این وضعیت می تواند نشانه ای از یک مشکل قلبی باشد.

انتهای پیام