اخبار عمومی

۷ نشانه وقتی کرونا به مغز می‌زند!

به نظر می رسد Cuvid-19 یک بیماری تنفسی است ، و این واقعیت دارد زیرا کورو ویروس جدید به ریه های انسان حمله می کند.

عصر ایران ، به نقل از ITD ، گفت: “دانشمندان ، پزشکان و بیماران در حال کشف کردن که مکعب 19A می تواند مغز را آلوده کند ، باعث می شود افراد در هر سنی مشکلات عصبی ایجاد کنند.” بودن.

شما دچار سکته مغزی یا علائم مشابه هستید

اگر در صحبت کردن و درک کردن ، صورت ، دست ها یا پاها روی صورت مشکل دارید یا متوقف شده اید و یا مشکلات بینایی ناگهانی دارید ، باید به دنبال فوریت های پزشکی باشید. مطالعات نشان داده اند که لخته شدن خون بالا با سکته مغزی با کوویداز 19 همراه است و جوانان که هیچ فاکتور خطری قبلی برای سکته مغزی نداشته اند لخته های خون در شریان های مغزی خود داشته اند. گاهی اوقات بلافاصله و بارهای دیگر در طی 10 روز از عفونت بروز می کند.

شما دچار روان پریشی هستید

اگر اضطراب را اضطراب ، توهم و حرف زدن متفاوت بیان کنید ، مراجعه به پزشک بهترین گزینه است ، زیرا می تواند یکی از علائم Qovid-19 باشد. در برخی موارد ، بیماران قبل از شروع تب یا بیماری تنفسی دچار روان پریشی شده اند.

تو سر درد داری

در کنار سردرد و سرماخوردگی ، سرفه خشک و تنگی نفس یکی از علائم اصلی Quaid-19 است. یکی از بیماران چکش سر را توصیف کرد که سعی داشت از سرش خارج شود.

شما مصادره دارید

فوراً به پزشک خود مراجعه کنید تا دچار سردرگمی موقتی ، حرکات غیرقابل کنترل دست و پا ، از دست دادن هوشیاری یا علائم شناختی یا عاطفی مانند تب ، اضطراب یا Deja vu شوید. محققان دانشگاه سینسیناتی علائم عصبی بیماران مبتلا به Qovid-19 را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که 9٪ آنها تشنج را تجربه کرده اند.

شما سرگیجه هستید

محققان دانشگاه سینسیناتی در چهار درصد بیماران مبتلا به Qovid-19 سرگیجه را تجربه کردند. این می تواند به پایین آمدن سطح اکسیژن به مغز منجر شود.

بو یا مزه را از دست می دهید

از بین رفتن طعم یا احساس بو نیز یک بیماری عصبی است. حس بویایی اغلب تا روز سوم عفونت کروناویروس جدید از بین می رود و بسیاری از بیماران همزمان آگاهی خود را از دست می دهند.

حالت روحی شما تغییر کرده است

اگر تغییراتی در عملکرد ذهنی ، عاطفی ، روانی و شخصیتی داشته باشید که با تغییرات رفتاری همراه باشد ، ممکن است دچار انسفالوپاتی شوید. انسفالوپاتی اصطلاحی است که به وضعیتی که مغز را تحت تأثیر قرار می دهد ، اشاره دارد. به عنوان مثال ، یک بیمار Qovid-19 گیج شده و از سردرد شکایت کرده است. پزشک فقط می تواند چند مورد مانند نام خود بگوید و با گذشت زمان پاسخ وی کمتر و کمتر شد. آزمایش های مغزی تورم و التهاب غیر طبیعی را در قسمت های مختلف مغز وی و همچنین در قسمت های کوچکتر مرگ سلولی نشان داد.

انتهای پیام