اخبار سلامت

جهانگیری :دولت اقدامات لازم را برای خرید و انتقال واکسن کرونا به ایران انجام می دهد

یکی از رایج ترین نگرانی های ملت ایران در حال حاضر مشکل ویروس تاج و پیامدهای آن است “.

به گزارش خبر فوری ، اسحق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح و راه اندازی کیت تشخیص سریع ویروس در تاج مستقر توسط ستاد امام خمینی (س) گفت: “افتتاح این خط عالی کار علمی” دانش مستمر کشور این اساس است و من به همه محققان ، دانشمندان و روشنفکرانی که در این کار بزرگ شرکت کرده اند ، تبریک می گویم.
معاون اول رئیس جمهور ضمن تبریک به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران گفت: بهره برداری از این پروژه تقویت شرکت های علمی ، فناوری و دانش بنیان است.
وی با بیان اینکه ایران در وضعیت وخیم و حساسی قرار دارد ، گفت: همه ملت ایران از شرایط دشوار پیش روی تاج آگاه هستند و اخبار آن را با حساسیت دنبال می کنند. همچنین ، کلیه سازمانها و مدیران مسئول بدنبال راه حلهایی برای یافتن بهترین راه کنترل این وضعیت هستند.

جهانگیریا با ابراز تاسف از آمار روز گذشته تعداد افراد تاج دار و کشته شده اظهار داشت: ما باید راه های بیشتری برای مقابله با تاج پیدا کنیم ، زیرا در ابتدای شیوع این بیماری اعلام شد تاج یک بیماری جهانی و جهانی است. و با پیشرفت اخبار جدید در مورد ویروس ، محققان و دانشمندان دریافتند که تصمیم گیری های به روز و جامع برای انجام برنامه های مدیریت تاج مناسب ضروری است.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ویروس کراون نه تنها بر سلامت انسان تأثیرگذار است بلکه تمام جنبه های زندگی ما را از نظر اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و روانشناختی تحت تأثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه مبارزه با تاج ولیعهدی موضوعی ملی است و مبتنی بر وزارتخانه ، دستگاه یا استان نیست ، تأکید کرد: همه نیروها ، نیروها و نهادها احساس می کنند که مبارزه با تاج سرلوحه اول کشور است. حتی رهبر معظم انقلاب نیز برای نشان دادن اهمیت این موضوع ، مهمترین جلسه ای كه پیش از خود داشتند ، مربوط به اقامتگاه ضد تاج بود و در آن جلسه نظرات و راه حلهای خود را اعلام كردند.

جهانگیری افزود: ستاد ملی ضد تاج با تصویب شورای عالی امنیت ملی ایجاد شد و شامل همه بخشها به جز دولت است. پس از ایجاد ، ستاد مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و مصوبه وی برای همه لازم الاجرا است. ما در دولت نیز سعی کردیم زمینه ای برای اجرای مصوبات اقامت بدون کوچکترین بحثی فراهم کنیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به اهمیت رهبر معظم انقلاب ، موضوعات مختلف از جمله راهپیمایی اربعین ، زیارت عتبات عالیات و جماعت و نماز جمعه نیز بسته شد و وی گفت آنچه را که اقامتگاه تشخیص می دهد باید به همان اندازه انجام شود.
وی با بیان اینکه بسیج عمومی ایجاد شده برای مبارزه با تاج تاکنون باید تقویت شود ، افزود: ما نباید احساس کنیم که به مرور زمان باید به طور عادی با موضوع تاج برخورد کنیم. تصمیمات ستاد تاج ملی بسیار مهم است و این تصمیمات جدید اعلام شده توسط وزرای امور داخلی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید جدی گرفته شود.
جهانگیری با اشاره به تعطیلات دو هفته ای در شهرهای پر خطر گفت: امیدوارم با کمک همه دستگاه ها و همکاری مردم بتوانیم از این مرحله عبور کرده و چرخه ظاهر تاج را متوقف کنیم.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در کنار این تصمیمات باید اقدامات لازم برای کمک به آسیب دیدگان اقتصادی و اجتماعی تاج مانند مشکلات بیکاری و معیشتی انجام شود. امروز ، قبل از این رویداد ، در جلسه ستاد اقتصادی دولت ، به ریاست رئیس جمهور ، به دنبال راه حل هایی بودیم تا بتوانیم هزینه زندگی خود را برای نیازمندان در این شرایط سخت مجازات و ریاضت اقتصادی فراهم کنیم.
وی افزود: من به شما مردم عزیز ایران اطمینان می دهم كه دولت و دستگاه های دولتی با كمك های بلاعوض و وام سعی در كاهش فشار اقتصادی بر گروه های آسیب دیده دارند و امیدوارم كه اهداكنندگان و بخشهایی مانند ستاد اجرایی این فرمان. ائمه خمینی نیز باید در این زمینه به دولت کمک کند.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت که وضعیت تاج و مجازات های بی رحمانه ایالات متحده چهره غیرانسانی و غیرانسانی دولت فعلی را بیش از پیش نمایان ساخته است. این کشور به کادر پزشکی احتیاج داشت که این امر مانع از ارسال دولت ایالات متحده وسایل مورد نیاز بخش مراقبت های بهداشتی به کشور شد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: متأسفانه آنها مانع جلوگیری از آلوده ترین اقدامات غیرانسانی شده اند و مانع ارسال لوازم پرداخت شده در انتظار بارگیری در هواپیما شدند. آنها حتی گزارش دادند که در کره جنوبی که بیش از 7 میلیارد دلار سرمایه داشتیم ، با وزارت خزانه داری آمریکا توافق شد که این دارو ارسال شود و آنها توافق اولیه را انجام دادند ، اما هنگام ارسال آن ، آمریکایی ها مخالفت خود را با ارسال دارو اعلام کردند. .
وی افزود: ما با این دولت روبرو هستیم. مقامات و پزشکان در کشور ما توانستند تا حد امکان این بیماری را در کشورهای بیماری کرونا کنترل کنند. در حالی که وضعیت کشورهای اروپایی و آمریکایی با همه این امکانات از وضعیت ما بهتر نیست.
جهانگیری گفت: از خودگذشتگی و نوع دوستی مردم ما در این لحظه حساس ظاهر شد و همچنان چهره ای سیاه برای دولت آمریکا و آقای ترامپ خواهد بود که مرتکب چنین اقدامات غیرانسانی شده است. به همین دلیل مردم کشور ما خوشحال می شوند که آن شخص به طور رسوائی توسط مردم آمریکا طرد شود.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: کار بزرگی که در حال حاضر انجام شده فرهنگ سازی و اعتماد به شرکت های دانش بنیان در کشور است. امروز ، این موضوع به یک گفتمان رسمی تبدیل شده است ، بنابراین جلسه دیروز در بانک مرکزی فصل جدیدی از لیست بخشهایی را که برای اولین بار برای تسهیلات پرداخت می کنند ، افتتاح کرد ، به نام تسهیلات تجاری مبتنی بر دانش.
وی تأکید کرد که کارهای تحقیقاتی و علمی در مورد تجهیزات پزشکی و دارویی باید تا زمان اتمام کار به طور مداوم انجام شود. امروزه بیشتر داروهای مورد نیاز برای مبارزه با شریان بیماری کرونا در کشور تولید می شود تا بخش بهداشت و درمان نگران این موضوع نباشد. ما باید به مردم و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اطمینان دهیم که برای تولید واکسن تلاش زیادی می کنند و من به عنوان بنده شما همیشه برای انجام این کار وقت می گذارم. این موضوع باید در دستور کار همه گروههای علمی و پژوهشی باشد. از این نظر ، خبرهای خوبی وجود دارد که انشالله می توانیم نگرانی های مردم را برطرف کنیم.
جهانگیری افزود: البته اگر واکسن تاج در دنیا زودتر از خانه تولید شود ، ما برای خرید آن همه تلاش خود را انجام خواهیم داد. منابع اقتصادی لازم در این زمینه وجود دارد و علی رغم همه محدودیت ها ، زیرا این اولویت کشور است ، ما به آنها پول می دهیم تا آنها را بخرند و اجازه ندهند واکسن تاج تولید شده در گوشه ای از جهان و مردم ایران را دریافت کنند. آنها هیچ دسترسی ندارند. ما قدرت کافی برای ارسال منابع مبادله ای را به هر جای دنیا و آوردن واکسن به کشور داریم.
در مورد پذیرش در ستاد ملی تاج ، معاون اول رئیس جمهور گفت: “ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه کارشناسان در این زمینه نظرات خود را می شنوند. این در نظر گرفته می شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با استناد به اقدامات مدیر کل امام خمینی (ره) گفت: این اقامتگاه مجموعه بزرگی است و اقدامات موثری در زمینه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی انجام داده است. حمایت از شرکت های نوپا ، مشاغل دانش بنیان و جوانان و حمایت و دستگیری شرکت هایی که با فعالیت های خود دست و پنجه نرم کرده اند بسیار ارزشمند است.
جهانگیری هشدار داد که موضوع اشتغال در اولویت این دولت است: “سالن اقامت در زمینه اشتغال پیشرفت های چشمگیری داشته است و برخی از پروژه هایی که امروز در کنار این رویداد نشان داده می شود باید با دقت بیشتری با سرعت بیشتری انجام شود.”
معاون اول رئیس جمهور گفت: متأسفانه در سال 1399 یک میلیون و 500 هزار شغل به دلیل تاجگذاری در بهار و یک میلیون و 200 هزار شغل در تابستان از بین رفتند که بیشتر آنها در بخش خدمات بودند. ایجاد هزاران شغل در زمینه گردشگری امری طبیعی است. کارکنان اجرایی مگنت خمینی باید با تمرکز بر این مناطق به دولت کمک کنند تا بتواند به آماده سازی زمین برای فعالیت مجدد کمک کند. سرمایه گذاری در زمینه اشتغال مسئله مهمی است که باید در این زمینه به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهور ، دکتر ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، اظهار داشت: توسعه یک مفهوم در امور فرهنگی مناسب است: “خوشبختانه ، در این دولت ، مفهوم دانش بنیان و حمایت از جوانان به طور قابل توجهی افزایش یافته است و همه معتقدند ثروت کشور می تواند ارزش افزوده داشته باشد. مغز و دانش. این فرهنگ پیرامون تاج موفقیت قابل توجهی برای جوانان ما بوده است.
همچنین ، محمد مخبر ، رئیس فرمان امام خمینی (ره) ، با اشاره به تلاش های اقامتگاه برای ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی ، از بسیج عمومی برای مجازات کشور برای نیازهایش برای مقابله با تاج یاد کرد و گفت: ستاد (ع) و اقدامات م toثر برای تولید واکسن و مواد پیشگیرانه برداشته شده و کلیه امکانات به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده است.
همچنین در این رویداد ، یک خط تولید سریع برای شناسایی ویروس تاج از طریق کنفرانس ویدیویی در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.
در یک کنفرانس ویدئویی ، زالی با بیان اینکه ایران در میان سه کشوری است که از این فناوری بهره می برد ، اظهار داشت: “سرعت و دقت بالا در عملکرد ، قیمت پایین این محصول می تواند به سرعت روند تشخیص بیماری را افزایش داده و از گسترش بیشتر بیماری عروق بیماری کرونا قلب جلوگیری کند.
کیت سریع ویروس کرونا به دلیل کمبود تجهیزات پیشرفته و متخصصان پزشکی در سراسر کشور قابل استفاده است و نتیجه آزمایش را طی 15-20 دقیقه تعیین می کند. دقت این کیت 85٪ و قیمت آن 30٪ کمتر از هزینه تست PCR است.

انتهای پیام