اخبار جامعه

توضیح مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره اعلام آمادگی برای خرید واکسن کرونا

مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت دولت باید بداند وقتی واکسن ها از طریق واسطه ها داده می شوند ، کنترل مسئله بهداشت و قیمت این واکسن ها بسیار مهم است.

به گزارش خبر فوری ، دکتر حمید چوبینه وی در مورد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا قلب بعد از تعطیلات نوروز امسال ، برخلاف نوروز 1399 ، اظهار داشت: به دلیل اینکه آنها از نظر جابجایی بیشتری داشتند و از جنبش بیشتری برخوردار بودند ، شاهد افزایش تعداد بیماران بودیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در شهرداری تهران ادامه داد: البته شدت بیماری نسبت به شرایط قبلی رخ داده است. نمی توان گفت که تعداد بیماران ما نسبت به سال گذشته کاهش یا افزایش یافته است ، اما در مقایسه با شرایط قبل از شروع سال جدید افزایش یافته است. در آن زمان ما در مورد کاهش تعداد بیماران در اجلاس صحبت می کردیم ، اما اکنون دوباره در اجلاس هستیم. نوروز سال گذشته در اوج بیماری بود و شرایط و اقدامات انجام شده برای کاهش میزان ترافیک و مشاهده بیشتر مردم باعث کنترل بیماری در آن زمان و بروز بیماری تا حدودی کاهش یافت.

وی در مورد برخی از نگرانی ها درباره ورود بخش خصوصی به زمینه تهیه واکسن ، گفت: “در حال حاضر ، شرایط دسترسی بخش خصوصی به موضوع تهیه واکسن طبیعی نیست.” متاسفانه اکثر شرکت ها یا تولیدکنندگان واکسن کرونا واکسن هایی را که از قبل ساخته اند به فروش رسانده اند. دولت ها توانستند این واکسن را مستقیماً از طریق تولیدکنندگان و دولت های زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی دریافت کنند ، اما شاید به دلیل عوامل مختلف دولت ما نتوانست این واکسن را در زمان مناسب دریافت کند.

شهردار تهران ، شهر سالم اضافه کرد: “اما اکنون که شرکت ها و بخش خصوصی دست خود را برای خرید واکسن باز کرده اند ، این از طریق شرکت های بزرگ واکسن سازی امکان پذیر نیست و تهیه واکسن از طریق واسطه ها امکان پذیر است.” هنگامی که این واکسن باید از طریق واسطه ها تزریق شود . ، قیمت تمام شده همان چیزی نیست که کارخانه به واسطه ها می دهد ، مطمئناً واکسن احتمالاً با قیمت بالاتر از شرایط دیگر ، در صورت وجود ، به بخش خصوصی کشور ما داده می شود. نباش به همین دلیل احساس می کنم واکسن با هر قیمتی معقول و سودآور ، اگر به دست مردم برسد راحت خواهد بود.

وی افزود: بخشهایی که توانایی تهیه واکسن را دارند ، حتی در مورد گروههای آسیب پذیر ، می توانند آن واکسن را دریافت کنند. این کار بار دولت را از بین می برد. اگر سازمان ها ، م institutionsسسات و وزارتخانه ها متعهد به پرداخت هزینه واکسیناسیون کارگران خود شوند ، دولت آزادی مراقبت از فقیرترین بخشهای جامعه را خواهد داشت. مسئله اینجا فقط این نیست که هزینه واکسن چقدر خواهد بود. در صورت کنترل ، هزینه واکسن در سراسر جهان شناخته شده است. البته این درست است که گاهی اوقات رفتارهای خوبی می تواند در این زمینه رخ دهد. به عنوان یک امر بهداشتی ، اخلاق باید رعایت شود و صادرکنندگان ، واردکنندگان ، فروشندگان و تأمین کنندگان نباید منابعی کسب کنند که به سلامتی مردم آسیب برساند. با این حال ، دولت باید از هزینه های انجام شده آگاه باشد. وقتی نوبت به دریافت واکسن از طریق واسطه ها می رسد ، نظارت بر سلامت واکسن ها و مسئله قیمت بسیار مهم است.

چوبینه تبلیغات مبنی بر آمادگی برای خرید واکسن را به نشانه تغییر در موقعیت شرکت سالم شهری نگرفت و گفت: اعضای شورای شهر مصاحبه های متعددی انجام دادند و در مورد شرکت ما در جاهای مختلف بحث هایی صورت گرفت. ما گفتیم اگر شورای شهر و شورای شهر تهران مسئول کمک به مردم و بهداشت و مردم همکاران و بازنشستگان ما در شهر تهران باشند ، ما آماده پیوستن به آن منطقه هستیم.

به گزارش تهران سیتی ، وی سرانجام گفت: “کار خوب شهر تهران که همیشه در این امر پیشگام بوده است ، دورکاری است.” معاون محترم منابع انسانی و برنامه ریزی اکنون کارکنان خود را به نصف کاهش داده است. اگر سازمان ها ، وزارتخانه ها ، ادارات ، کارخانه ها و مکان هایی که برای این شرایط خاص فوراً مورد نیاز نیستند ، باز ، بسته و کارهای روزمره به روال معمول انجام شود ، ممکن است بار آن اجلاس کمتر باشد. به عنوان مثال ، اگر دو هفته اجازه داده شود ، انشاالله پیام رسان فروتن خواهد شد و تعداد کمتری از افراد مبتلا به این بیماری را خواهیم دید.

انتهای پیام