اخبار جامعه

کاهش ۱۵ درصدی سرانه تولید پسماند در تهران/ نیاز جدی به نوسازی ناوگان حمل پسماند

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران با بیان اینکه تعداد دفن زباله های روزانه در تهران نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است گفت: مطالعات نشان می دهد که تولید سرانه زباله در تهران طی سه سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است. .

فاطمه اکبرپور در گفت وگو با خبر فوریوی در مورد وضعیت زباله در تهران خاطرنشان کرد: با اجرای طرح “جام” و برنامه های تفکیک و غرفه های بازیافت ، حجم زباله های زباله در تهران نسبت به سال های گذشته که 8000 تن در روز است ، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش میزان زباله در محل های دفن زباله تهران به دلیل تفکیکی است که بر اساس ، مقصد و دفع زباله های قابل بازیافت به صورت روزانه آغاز شده و این باعث کاهش اندکی میزان پسماند منتقل شده برای دفع می شود.

اکبرپور با بیان اینکه سرانه تولید زباله در تهران طی سالهای گذشته به 850 تا 900 گرم در روز رسیده بود ، خاطرنشان کرد: تحقیقات مشاوران برنامه جامع پسماند تهران تولید سرانه زباله تهران طی سه سال گذشته را نشان می دهد. از 900 گرم در روز به 760 گرم کاهش یافته است.

ناوگان حمل و نقل زباله شدیداً به نوسازی نیاز دارد

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران همچنین در مورد وضعیت اخیر کامیون های زباله در تهران که قبلا تخلیه شده بودند و با نشت شیرابه مشکل داشتند ، گزارش داد: برای جلوگیری از احتمالی ، اداره محیط زیست تهران بلافاصله شورای شهر تهران را از نشت شیرابه از کامیون های زباله مطلع کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برخی تغییرات ، برخی از پیمانکاران با شورا قرارداد بسته ، ناوگان حمل و نقل را تأمین و نوسازی کردند ، همچنین قراردادها با قراردادهای جدید منعقد شد و از آن زمان تاکنون گزارشی از طرف مردم یا سازمان ها ارائه نشده است. دیگر لازم نیست از کامیون های زباله فرار کنیم.

اکبرپور در پایان می گوید: “عدم طرح شکایت به معنای مشکلی نیست ، بنابراین گزارش نکردن شکایات جدید در مورد تخلیه کامیون های زباله باعث فرسودگی کل ناوگان حمل و نقل زباله استان تهران به دلیل نیاز جدی نمی شود. .

انتهای پیام