اقتصادی

در توزیع نهاده های دام و طیور انحراف وجود دارد؛ دستگاه های مسئول پاسخگو باشند

نایب رئیس اتحادیه مرغداران مرغداری گفت: از سال گذشته تاکنون هیچ رکورد منظمی در زمینه واردات درآمد دام با ارزهای نیمه و غیر دولتی ثبت نشده است و کلیه درآمدهای فروخته شده در بازار آزاد در 4200 سکه گوجه وارد شده است.

حبیب اسدالله نژاد در مصاحبه با خبر فوری با انتقاد از شرایط تهیه و توزیع بلیط پرندگان اظهار داشت: “برخی از واحدهای پرنده بیش از 30 روز عمر دارند و تحت سیستم بازار 40 روزه هستند ، باید مرغ ها را تخلیه کنند. اما این واحدها هنوز یک پوند از دولت دریافت نکرده اند. این یعنی مرغدار غلات لازم را خریداری کرده و پول خود را واریز می کند اما واردکننده ای که برای تحویل غلات می رود به بهانه های مختلف هزینه ای دریافت نمی کند و بنابراین مرغدار تولید مرغ باید هزینه ورود دولت و هزینه تولید را در طول دوره تولید پرداخت کند.

وی ادامه داد: دولت برای کنترل بحران به برخی گروه ها مازاد درآمد می دهد؛ مرغدارانی که در سالن مرغ پرورش می دهند به ورودی و خوراک دولت دسترسی ندارند.

نایب رئیس انجمن مرغداران افزود: چون سهمیه اختصاص یافته به مرغداران دیر شارژ می شود و آنها مجبور به خرید بلیط مورد نیاز مرغداران در بازار آزاد می شوند ؛ به عبارت دیگر ، این دارو پس از مرگ سهراب مصرف می شود و از آنجا که تولیدکنندگان دارای مشکلات نقدینگی هستند ، مجبور می شوند به گونه ای حرکت کنند که تولید را زیبا نکند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون سابقه منظمی در واردات درآمد گاو به ارزهای نیمه خارجی و غیر دولتی ثبت نشده است و درآمد بازار سیاه قطعاً متعلق به دولت است. به عبارت دیگر ، تمام بلیط های فروخته شده در بازار آزاد با ارز 4200 تومانی وارد می شود و در توزیع درآمد دولت انحرافی وجود دارد.

اسدالله نژاد تصریح کرد که وزارت جهاد کشاورزی ورود کافی به بازار ندارد ، در حالی که وزارت صمت می گوید که ورودی ها به طور کامل ذخیره شده است. در نتیجه ، پس از شستشوی کالا ، ورودی هایی که به سیستم وارد بازار نمی شوند باید منحرف شوند و نمایندگی های مسئول باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه برخی از واردکنندگان و بازرگانان به درستی به تعهدات خود عمل نمی کنند و واحدهای پرنده را به موقع تحویل نمی دهند ، خاطرنشان کرد: شاید این افراد سیستم کارآمد بازار را می خواهند و می خواهند آن سیستم را کاملاً منسوخ کنند. آنها باید بروند ، زیرا سیستم بازار دست توقیف و برندگان را در توزیع درآمد قطع می کند ، و این در غیاب سیستم بازار به نفع کسانی نیست که قبلاً از شرایط استفاده می کردند.

نایب رئیس انجمن مرغداران گفت: حتی اگر دولت تصمیم بگیرد روزی 4200 سکه توما را از بین ببرد ، این سیستم باید برقرار باشد تا مرغداران بلافاصله بلیط های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی توزیع مرغ زیر قیمت پذیرفته شده و دادن درآمد مازاد به برخی گروه ها در ازای دادن مرغ به بازار را سیاست نادرستی دانست که توسط دولت تدوین شده است و افزود: اگر دولت 100 درصد درآمد پرندگان را به موقع تأمین کند ، مشکلی برای تأمین مرغ 20 هزار و 400 گوجه در هر نقطه از کشور وجود نخواهد داشت. اختصاص سهمیه یک واحد پرنده به واحدهای دیگر برای حل موقت مشکلات ، یک بار دیگر آن را زیر س questionال می بریم و در نتیجه با مرغ سر و کار خواهیم داشت.

سرانجام نایب رئیس انجمن پرندگان گفت: مرغداران مشكلات نقدینگی جدی دارند. مرغدار برای به دست آوردن کمکهای دولت سرمایه جمع می کند ، اما از طرف دیگر مجبور می شود چندین بار بلیط رایگان بخرد و در پایان دوره تولید قیمت دو برابر دارد که در آن مرغ می فروشد.

انتهای پیام