اقتصادی

سهمیه‌بندی یک‌ماهه نهاده‌ها درست نیست/ توقف صادرات تخم‌مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ های تخمگذار استان تهران با بیان اینکه توزیع بلیت یک ماهه در سامانه بازارگاه صحیح نیست چرا که مرغدار همیشه باید ذخیره داشته باشد، گفت: این جیره بندی باعث شده است. باعث آن شد. پرورش دهندگان طیور برای دریافت نهاده های مورد نیاز خود به بازار آزاد می روند.

ناصر نبی پور در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه از حدود یک ماه پیش سهمیه واحدهای مرغ تخمگذار به یک ماه افزایش یافته است، اظهار کرد: مرغداران پیش از این دو یا سه ماه می توانستند نهاده ها را خریداری کنند، اما در حال حاضر سامانه بازار. ، امکان خرید به مدت یک ماه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر امروز مرغداری در سامانه بازار نهاده ها را سفارش دهد، 2 تا 3 هفته بعد نهاده ها به دست او می رسد، از این رو مرغداران مجبورند نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند. همچنین تعداد نهاده های این سیستم را کاهش داده اند و سویا به 22 درصد رسیده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ های تخمگذار استان تهران با بیان اینکه جیره بندی یک ماهه صحیح نیست و پرورش دهنده مرغ باید همیشه ذخیره داشته باشد، تصریح کرد: قیمت سویا در بازار آزاد 23 هزار تومان است. کیلویی و ذرت 11 تا 12 هزار تومان.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما گرانی تخم مرغ است. قیمت تخم مرغ به حدی پایین است که تولید به صرفه نیست و مسئولان به وعده خود برای اصلاح قیمت تخم مرغ عمل نکرده اند.

به گفته نبی پور، هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار 43 تا 45 هزار تومان است و باید 48 هزار تومان بفروشد در حالی که امروز هر کیلو تخم مرغ 36 تا 37 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

وی بیان کرد: زمانی که قیمت تخم مرغ در بازار کمی افزایش یافت، صادرات را متوقف کردند. از سوی دیگر صادرات به دلیل کم بودن مقدار آن بر قیمت تاثیری نداشت. از ابتدای سال تاکنون تنها 27 هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ های تخمگذار استان تهران در پایان گفت: خبر توقف صادرات منجر به کاهش 3 تا 4 هزار تنی تخم مرغ در بازار شد و قیمت تخم مرغ افزایش یافت. واسطه ها و دروازه مزارع مرغ افزایش چندانی نداشت.

انتهای پیام