اقتصادی

افت مجدد دلار در بازارهای جهانی

دلار به روند نزولی خود در برابر ارزهای اصلی جهان ادامه داد.

به گزارش رویترز ، علی رغم چشم انداز دولت ترامپ برای کاهش کسری تجاری ایالات متحده ، با وجود تعرفه های گسترده واردات و جنگ تجاری با چین ، این کسری مجدداً در اکتبر به 62 افزایش یافت. این رقم به یک میلیارد دلار رسید ، دومین کسری بزرگ حساب تجاری در دو سال گذشته. واردات از 182 میلیون دلار با افزایش 2.1 درصدی به 245.1 میلیون دلار رسید که نسبت به ماه قبل 2.2 درصد رشد داشت. کمترین کسری تجاری ایالات متحده در سال جاری با 37 میلیارد دلار در فوریه بود.

قانون گذاران آمریکایی هنوز نتوانسته اند بسته کمک دوم را به اقتصاد آمریکا تحمیل کنند. اگرچه وضعیت مالی علیه تاجگذاری خیلی خوب نیست ، اما پیشرفت های جدیدی در زمینه پزشکی حاصل شده و انگلستان مجوز لازم برای استفاده از واکسن Pfizer را در این کشور اعطا کرده است. پیش بینی می شود که آنها تا پایان بهار قبل از واکسیناسیون در ایالات متحده و اروپا تکمیل شوند ، که عمدتا شامل افراد مسن و آسیب پذیر خواهد بود.

به نظر می رسد در کوتاه مدت هیچ تغییری در دیدگاه دولت بایدن درباره دولت ترامپ نخواهیم دید. جو بایدن – رئیس جمهور منتخب در مصاحبه جدید گفت که او قصد ندارد تغییرات فوری در سیاست های دولت قبلی ایجاد کند. بایدن گفت: “امیدوارم مجلس سنا و كنگره ، حتی قبل از روی كار آمدن دولت جدید ، پروژه كمك مالی جدید را تصویب كنند ،” و اضافه كرد كه مهمترین اولویت دولت وی احیای اقتصاد ایالات متحده است. .

گروهی از نمایندگان کنگره ایالات متحده از حزب جمهوری خواه و دموکرات لایحه ای را تهیه کرده اند که در صورت تصویب ، 908 میلیارد دلار دیگر برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصاد در برابر تاج بودجه تأمین می شود. طبق برنامه اولیه ، 288 میلیارد دلار برای کمک به مشاغل کوچک و 16 میلیارد دلار برای توزیع واکسن تاج در ایالات متحده اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این ، برای کسانی که در نتیجه تاج گذاری بیکار هستند ، 300 دلار کمک هفتگی در نظر گرفته خواهد شد. پیش از این ، جمهوری خواهان خواستار بسته نجات 500 میلیارد دلاری شدند ، در حالی که دموکرات ها خواستار بسته 2/2 تریلیون دلاری شدند که می تواند به عنوان یک راه میانه برای پیشنهاد جدید باشد.

در ژاپن ، رئیس کل بانک مرکزی آمادگی این سازمان را برای اجرای بسته های کمکی بیشتر در صورت لزوم اعلام کرد. چینی ها با وجود فعالیت اقتصادی مطلوب همچنان به اقتصاد خود کمک می کنند و بانک مرکزی این کشور حدود 200 میلیارد دلار به بازار عرضه کرده است.

چشم انداز اقتصاد جهانی در حال بهبود است ، که باعث کاهش دارایی های امن تر و افزایش تقاضا برای دارایی های با ریسک بالا می شود. در ماه نوامبر ، تولید چین طی سه سال به اوج خود رسید ، که می تواند رهبری چین در رشد اقتصاد جهانی را تقویت کند. در همین حال ، در اروپا زمان برای انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اتمام است و دو طرف هنوز در مورد روابط آینده به توافق نرسیده اند. نخست وزیر اسکاتلند روند فعلی مذاکرات Brexit را مورد انتقاد قرار داده و خواستار همه پرسی استقلال منطقه از انگلیس شده است. سخنگوی دولت انگلیس به CNBC گفت که مذاکرات در حال پیشرفت است اما رسیدن به توافق در مورد ضرب الاجل کار دشواری نیست.

بازارهای مالی نسبت به تولید واکسن تاج حساسیت بیشتری پیدا کرده اند. اگر تولید انبوه این واکسنها بیش از حد انتظار طول بکشد ، یا اگر واکسنها در بین همه سنین و گروهها به همان اندازه موثر نباشند ، مطمئناً شاهد قرنطینه و تعطیلی مشاغل خواهیم بود. به ویژه قرنطینه ها هزینه اقتصادی بالایی دارند. به عنوان مثال ، یک نظرسنجی توسط دانشکده بازرگانی پاریس و دانشگاه میلان در ایتالیا انجام شده است که نشان می دهد بین ماه مه و مارس قرنطینه جهانی 168 میلیارد دلاری به اقتصاد ایالات متحده آسیب رسانده است اما حدود 29000 جان انسان را نجات داده است.

احتمال تقویت سیاست پشتیبانی فدرال رزرو ایالات متحده در دسامبر با پایداری ریسک تاج افزایش یافته است ، و اگرچه بسیاری از مقامات ارشد تغییر قابل توجه در کوتاه مدت را رد کرده اند ، اما ممکن است این هدف جلوگیری از موج شکست تجاری باشد. در ایالات متحده ، فدرال رزرو ایالات متحده به طور فزاینده ای در بازارهای مالی مداخله می کند. از طرف دیگر ، برخی از دولت های اروپایی ، مانند انگلستان ، برنامه اعطای وام دیگری را اعلام کرده اند که انتظار نمی رود چشم انداز اقتصادی اروپا کاملاً واضح باشد و چین موتور رشد اقتصادی خواهد بود.

تا به امروز ، بیش از 65959،021 مورد بیماری کرونا ویروس قلب گزارش شده است که از این تعداد 1،519،359 نفر فوت کرده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر 283،934 در ایالات متحده ، 175،432 در برزیل ، 139،700 در هند ، 108،173 در مکزیک و 60،617 در انگلستان بوده است. .

تسریع در فوران تاج منجر به ثبت سوابق جدیدی در مورد مرگ روزانه ناشی از ویروس تاج شده است ، به طوری که در تاریخ 2 دسامبر با ثبت رکورد 12،431 متر در روز ، رکورد قبلی 1 نوامبر ثبت شد. 11،010 قربانی ، شکست خورده وجود داشت.

کیت جوکیس ، استراتژیست ارز در Societe Bank General گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با چند ماه اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را با سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.632 بسته شده و با 90.632 بسته شد که نسبت به روز گذشته 0.1 درصد افت داشت. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1.123 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق براساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند 0.08 درصد بیشتر از روز قبل با 1347 دلار معامله شد. یورو پس از برخورد با کانال 1.2 ، 0.09 درصد افزایش یافت و به 1221 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.16 درصد افزایش به 103 هزار و 918 ین رسید. در مقابل همتایان استرالیایی ، هر دلار آمریکا با قیمت 1334 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز 6،531 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام