اقتصادی

صعود دلار در معاملات جهانی

شاخص دلار در آستانه ورود به کانال 90 واحدی بود.

در زمانی که انگلیس هنوز به توافق کامل درباره آینده روابط پس از انتخابات با اتحادیه اروپا نرسیده است ، اقتصاد انگلیس تحت تأثیر کرون قرار گرفته است و این روند بر بازار کار نیز تأثیر گذاشته است. بر اساس دفتر آمار ، نرخ بیکاری در شش ماه اول ماه اکتبر 0.1 درصد افزایش یافته و به 4.9 درصد رسیده است که 0.1 درصد بیشتر از سال قبل است. از آگوست 2016 بیکاری در این کشور ثبت شده است. تعداد بیکاران در این کشور با 209 هزار نفر افزایش به 1.520.000 نفر در آن دوره رسیده است.

تمایل به نگه داشتن دلار برای معامله گران از ماههای اول سال 2020 به شدت کاهش یافته است و با پیشرفت تاج و نگاه معتدل به دولت در ایالات متحده ، آنها ارزهای خطرناک تری را برای تجار بیشتری جذب می کنند. بوده است. اگرچه پیش بینی می شود دلار آزادانه سقوط کند ، اما بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که در شرایط فعلی احتمال بازگشت دوباره دلار وجود دارد و دلار می تواند تا ماه های اول سال 2021 در سنگر دفاعی فعلی باقی بماند.

اگرچه دولت ترامپ تلاش هایی را برای راه اندازی جنگ تجاری با چین انجام داده است ، اما آمار جدید نشان می دهد که واردات از چین با واردات آمریکا از چین در 10 ماه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 8.8٪ بیشتر از رقم مشابه سال گذشته. همچنین در ماه نوامبر ، واردات ایالات متحده از چین 51،988 میلیون دلار افزایش یافت که 46.1٪ بیشتر از سال قبل بود. این می تواند منجر به افزایش بیشتر کسری حساب تجاری ایالات متحده شود.

در دستیابی به موفقیت دیگری در زمینه داروسازی ، شرکت دارویی مدرن اعلام کرده است که به زودی تصویب FDA برای توزیع واکسن این شرکت در چندین ایالت را دریافت می کند. پیش از این ، مراحل قبلی استفاده از واکسن های Pfizer به پایان رسیده بود. تاجران انتظار دارند تاج کابوسی که از فوریه سال 2020 جهان را درگیر خود کرده است ، در ماه های آینده به مقصد برسد و سرعت عادی سازی را تسریع کند.

از نظر سیاست های پولی ، انتظار می رود که فدرال رزرو ایالات متحده به روش معمول خود در حفظ نرخ بهره در یکی از پایین ترین سطح در یک دهه گذشته ادامه دهد. به گفته برخی از کارشناسان مالی ، بعید است در سال آینده شاهد تغییر قابل توجهی در اجرای سیاست توسعه فدرال رزرو باشیم.

تورم منفی و رکود اقتصادی ، همراه با افزایش بیکاری ، شرایط دشواری را برای سیاست گذاران اروپایی برای احیای رشد اقتصادی کشورهایشان ایجاد کرده اند و احتمالاً دو سال طول خواهد کشید تا وضعیت به بحران قبل از تاج برگردد. در ارزیابی جدیدی از وضعیت اقتصادی کشور ، بانک فرانسه گزارش داد که اقتصاد کشور در سال جاری به دلیل انفجار تاج ، کاهش سفرها و تعطیلی گسترده تجارت ، حدود 9 درصد کاهش می یابد ، در صورت تحقق ، این بدترین عملکرد در اقتصاد دوم است. اتحادیه اروپا در دهه گذشته خواهد بود.

اقتصاد جهان هنوز تحت تأثیر تاج است و همانطور که در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل پیش بینی شده است ، متوسط ​​رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال جاری به 5.6 درصد منفی خواهد رسید که در صورت تحقق ، بدترین عملکرد از آن زمان به بعد خواهد بود. بحران مالی سال 2009 هنوز در حال بررسی است. اگرچه این گزارش هنوز یک گزارش ناامیدکننده است ، اما نسبت به پیش بینی منفی 9٪ قبلی بهبود نسبی دارد. سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده بود که این تاج باعث فقیر شدن هشت میلیون نفر در سراسر جهان خواهد شد.

جمهوری خواهان و دموکرات ها هنوز در مورد جزئیات پروژه جدید کمک به توافق نرسیده اند و رئیس جمهور کنگره نانسی پلوسی گفت که احتمال دارد این کار تا بعد از تعطیلات کریسمس به تعویق بیفتد. هزینه دوم بسته کمک اقتصادی در برابر اثرات تاج حدود 900 میلیارد دلار هزینه دارد و جایگزین بسته کمک های 3 تریلیون دلاری قبلی خواهد شد. بسته جدید به بنگاه های کوچک و متوسط ​​کمک کرده و یارانه مستقیم بیکاران را پرداخت خواهد کرد.

بر خلاف تلاش های فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش تورم ایالات متحده ، متوسط ​​نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان در 12 ماه نوامبر در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل 1.2 درصد بدون تغییر باقی ماند و 0.1 درصد کمتر از سه ماهه قبل بود. نرخ تورم کمترین است. بانک مرکزی آمریکا تورم بالای 2٪ را هدف قرار داده است.

تاکنون بیش از 75 میلیون و 665 هزار مورد بیماری کرونا ویروس قلب گزارش شده است که از این تعداد یک میلیون و 674 هزار و 996 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر مربوط به ایالات متحده با 319،037 نفر ، برزیل با 184،992 نفر ، هند با 145،168 نفر ، مکزیک با 116،487 نفر و ایتالیا با 67،220 نفر بوده است. .

تسریع در بیماری عروق کرونا ویروس منجر به ثبت سوابق جدید مرگ و میرهای روزانه ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس در 16 دسامبر با سرعت 13،558 فوت در روز ، رکورد قبلی 10 دسامبر شده است. رکورد 12918 فوت بود که از دست داد.

کیت جوکیس ، استراتژیست ارزی بانک ژنرال سوسیه ، گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با چند ماه اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را با سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.25 درصد بالاتر با 89،977 واحد بسته شد. نرخ ارز 1.13 دلار به ازای هر فرانک سوئیس نشان داده شده است (نرخ های فوق براساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند با افت 0.75٪ به 1.35 دلار رسید. یورو پس از برخورد به کانال 1.22 با افت 0.19 درصدی به 1.222 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.24 درصد افزایش به 103.326 ین رسید. در مقابل همتایان استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1312 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز 6537 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام