اقتصادی

صعود دلار در بازارهای جهانی

دلار در برابر ارزهای اصلی افزایش یافت.

رویترز می گوید توسعه ارز در چین و ایالات متحده همچنان عامل اصلی بازار ارز است. طبق گزارش دفتر مدیریت ارز ، ذخایر ارزی چین با افزایش 39 میلیارد دلار به 3.217 تریلیون دلار رسیده است که 39 میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل است. در پایان این ماه چین 118.25 میلیون دلار ذخایر طلا داشت که 8.25 میلیون دلار بیشتر از ماه قبل است. کسری تجاری ایالات متحده در پایان ماه نوامبر 68.1 میلیارد دلار بود که 5 میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل و بیشترین کسری تجاری ماهانه 14 ساله بود. کسری تجاری ایالات متحده با چین 30 میلیارد دلار بود.

دولت ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد که هشت برنامه چینی AlPay ، Tencent ، Q-Volt ، WeChatP ، Shir-ei و Low-Scanner تحت تحریم هستند و استفاده از سیستم معاملات مالی ایالات متحده ممنوع است. سه ماه دیگر طول می کشد تا این ممنوعیت ها اعمال شود و باید دید دولت بایدن چه تصمیمی می گیرد. ایالات متحده گفته است که هدف آن جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران آمریکایی از چین است. در واکنش به تصمیم ایالات متحده ، پکن بر تعهد پکن در حمایت از منافع شرکت های چینی تأکید کرد و افزود که این تصمیم به ضرر مصرف کنندگان آمریکایی خواهد بود.

در پیش بینی جدیدی برای پیش بینی اقتصاد جهانی ، بانک جهانی پیش بینی کرده است که امسال رشد اقتصادی جهانی 4 درصد در سراسر جهان مثبت خواهد بود. به گفته این آژانس ، وقوع تاج و تأخیر در تولید واکسن ها منجر به افت 4.3 درصدی اقتصاد جهانی در سال گذشته شد. به گفته این آژانس ، تأثیرات منفی اپیدمی تاج بر اقتصاد جهانی سالها ادامه خواهد داشت و در صورت بهبود قرنطینه در جهان پس از جهش های جدید ویروس تاج ، پیش بینی می شود وضعیت بدتر شود.

پس از همه گیری سال گذشته ، بهبود اقتصادی در کشورهای مختلف بیش از آنچه تصور می شد ، خواهد بود. در سنگاپور ، دولت اعلام کرده است که سنگاپور در بدترین وضعیت اقتصادی طی یک دهه گذشته قرار دارد. انتظار می رود با اعلام بالاترین سطح هشدارها در پی وخامت ظاهر تاج ، رشد اقتصادی در انگلیس نیز دوباره کند شود. در نتیجه ، مدارس انگلیسی در کرونا دوباره تعطیل شدند و اسکاتلند ادعا کرد که هیچ کس حق ندارد خانه های خود را ترک کند ، مگر در موارد فوری.

همانطور که انتظار می رفت ، دوباره فشارهای بیشتری از سوی شرکت های چینی برای ورود به بازار سرمایه ایالات متحده ایجاد شده است و مقامات بورس اوراق بهادار نیویورک اعلام کرده اند که آماده سازی برای حذف سه شرکت از کمیته تجارت در حال انجام است. سه شرکت از جمله China Telecom ، China Mobile و China Unicom توسط ایالات متحده به همکاری با ارتش چین متهم شده اند. از سوی دیگر ، چین نسبت به پیامدهای این اقدامات هشدار داده و گفته است كه چین منافع شركتهای چینی را می پذیرد و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند. پیش از این ، اپل حدود 47000 برنامه و بازی را از چین حذف کرد.

به دنبال تنش زیاد در ایالات متحده ، مقامات وزارت بازرگانی اعلام کردند که تعرفه واردات برای برخی محصولات اروپایی مانند قطعات هواپیما افزایش خواهد یافت. در برابر این ، اروپا اعلام کرده است که خواهان یک راه حل صلح آمیز است. پیش از این ، در ماه سپتامبر ، سازمان تجارت جهانی (WTO) به اتحادیه اروپا اجازه داد مالیات بیشتری را بر فعالیت برخی از شرکت های آمریکایی در زمین خود اعمال کند ، در پاسخ به واشنگتن و مقامات آمریکایی ، اعضای اروپایی. متهم به برخورد ناعادلانه در امور تجاری.

وضعیت مالی فعلی ایالات متحده باعث شده تا معامله گران نسبت به بهبود سریع دلار پس از عملکرد ضعیف در سال 2020 ، خوش بین نباشند. تحلیلگران بر این باورند که فشار بر دلار به دلیل آنچه کسری دوقلو نامیده می شود ، ادامه خواهد داشت. این کسری دوقلو به کسری بودجه دولت و کسری تراز حساب تجاری مرتبط است. طبق وب سایت رسمی بیانیه بدهی ایالات متحده ، تا پایان دسامبر سال 2020 ، میزان بدهی دولت به 27 تریلیون دلار 553 میلیارد دلار و 496 میلیون دلار رسید. کسری دولت ایالات متحده در پایان دسامبر 3.236 تریلیون دلار و در 352 میلیارد دلار بود.

رهبر حزب جمهوری خواه میچ مک کتل با دیدن اختلافات میان رهبران دو حزب اصلی آمریکایی طرحی را در سنا ارائه داده است که در آن می خواهد یارانه پرداختی به شهروندان آمریکایی را از 600 دلار فعلی به 2000 دلار افزایش دهد. در حالی که انتخابات میان دوره ای مجلس سنا اکثریت را برای دوره بعدی تعیین می کند ، هر دو حزب در تلاشند تا بحران تاج را از طرف خود ثبت کنند و بنابراین رای را در سبد نامزدهای حزب خود بیندازند. ریختن.

تاکنون بیش از 88 میلیون و 112 هزار و 810 بیماری عروق کرونا ویروس قلب گزارش شده است که از این تعداد یک میلیون و 899 هزار و 780 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر مربوط به 371،532 در ایالات متحده ، 199،315 در برزیل ، 150،592 در هند ، 129،987 در مکزیک و 78،508 در انگلستان بوده است. .

تسریع در ظاهر تاج منجر به سوابق جدیدی در مورد مرگ روزانه ناشی از ویروس تاج شده است ، با رکورد 14117 متر در روز در 29 دسامبر ، رکورد قبلی روز هفدهم ثبت شد. دسامبر با رکورد 13702 متر ثبت شد.

کیت جوکیس ، استراتژیست مبادله در سوسیه بانک جنرال ، گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بسیار زیاد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با چند ماه اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را با سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.34 درصد رشد بالاتر از 89،802 بسته شد. نرخ ارز 1.13 دلار به ازای هر فرانک سوئیس نشان داده شده است (نرخ های فوق براساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند با 0.37٪ افت به 1.356 دلار رسید. یورو پس از بازگشت به کانال 1.22 با افت 0.26 درصدی به 1.222 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.66 درصد افزایش به 103.85 ین رسید. در مقابل همتایان استرالیایی ، هر دلار آمریکا با قیمت 1229 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز برابر با 6،477 یوان چین بود.

انتهای پیام