اخبار جامعه

خانواده شهدای شاهچراغ تحت پوشش بنیاد شهید قرار می گیرند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عبدالرضا عباسپور درباره پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران به مراکز درمانی گفت: پرداختی های یک شرکت بیمه به بیمارستان ها، مراکز درمانی و ایثارگران با تاخیر چند ماهه اما با نظارت ها و اقدامات بسیار خوب و انجام شده است. با اصرار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که این موضوع را بارها در دولت مطرح کرد، بخش قابل توجهی از اعتبارات درخواستی به این شرکت بیمه داده و پرداخت شد و پس از آن بیمه نیز آن را پرداخت خواهد کرد. مراکز پزشکی

وی بیان کرد: در جلساتی که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قاضی زاده هاشمی و میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کردند، بر اهمیت درمان ایثارگران تاکید شد و در نهایت برای این موضوع تامین اعتبار شد. و هفته گذشته سازمان بخش مهمی از بدهی بیمه را پرداخت کرد که برنامه و بودجه تعیین تکلیف شد و به بیمه گر پرداخت شد، ظرف یک هفته آینده اسناد مالی مراکز درمانی در پایان پرداخت می شود. برای اردیبهشت و داروخانه ها برای پایان ژوئن.

شهيد و معاون بهداشتي درمان بنياد ايثارگران با اشاره به تأخير در پرداخت اسناد هزينه درمان ايثارگران گفت: اسناد هزينه درماني دريافتي ايثارگران را تا پايان خرداد ماه پرداخت مي كنيم. و امید رضایت جامعه جانبازان را به همراه خواهد داشت.”

وی در خصوص وضعیت بیمه جانباختگان حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) نیز اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای هر حادثه ای که در کشور رخ دهد اقدامات لازم را انجام داده است. به زودی برای شهدای شیراز تقدیم می شود و خانواده های این عزیزان از خدمات و مزایای خانواده سایر شهدا بهره مند می شوند.

عباسپور افزود: مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی مشمول عنوان جانباز می شوند که شامل 13 شهید و 17 جانباز می شود.