اقتصادی

صعود خفیف دلار در معاملات جهانی

دلار در برابر یورو و پوند افزایش یافته است.

در اقدامی که می تواند به عنوان نشانه ای مثبت از کاهش تنش تجاری با ایالات متحده تلقی شود ، وزارت خزانه داری چین بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه شش محصول وارداتی از آمریکا از جمله سایر موارد معاف هستند. نرخ تمدید نمی شود طبق گفته طرف چینی ، این معافیت به مدت 12 ماه معتبر خواهد بود و در مرحله اول توافق نامه تجارت با ایالات متحده برای تعیین تعداد کشور تعیین می شود. در مرحله اول توافقنامه تجاری با ایالات متحده ، چین متعهد شده است که به منظور کاهش مازاد تجارت ، واردات خود را از این کشور افزایش دهد.

سال 2020 با دلار خاتمه می یابد ، زیرا این تاج خسارت اقتصادی زیادی دید و بانک مرکزی مجبور شد پول بزرگی چاپ کند چون دلار تحت فشار شدید قرار گرفت. در سال 2020 ، دلار به طور متوسط ​​شش درصد در برابر ارزهای اصلی جهان سقوط کرد که یکی از بدترین سالهای یک دهه گذشته است. بسیاری از کارشناسان ارز معتقدند که بدهی بالای مشاغل آمریکایی و کاهش قدرت مالی مصرف کنندگان آمریکایی ، دلار را در ماه های اول سال 2021 تحت فشار قرار داده و در مقابل رقیب اصلی دشوار خواهد بود.

اقتصاد ایالات متحده ضربه سختی به تاج خورده است و اکنون کانون اصلی تاج است. این بزرگترین اقتصاد جهان را از نظر رشد اقتصادی از چین بدتر کرده است. در آخرین برآورد خود از اقتصاد چین ، بانک جهانی پیش بینی کرده است که اقتصاد آن در سال آینده 7.9 درصد رشد خواهد کرد ، اگر بخواهد 5.9 درصد بیشتر از ثبت شده در سال جاری باشد. به گفته این آژانس ، اقتصاد چین سال آینده به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرف کننده و هزینه های خانوار ، به شرایط قبل از تاج بر می گردد.

یک سالی است که جهان در معرض ویروس کرونا قرار گرفته است و با توجه به روند فعلی سال 2021 خواهیم دید که این ویروس همچنان در کانون توجه معامله گران باقی مانده است. جهان در حال ورود به سال جدید است زیرا محدودیت های زیادی در تجارت خارجی ، گردشگری و سیاست های پولی وجود دارد و قدرت مالی مشاغل به طور قابل توجهی در نتیجه پیامدهای اقتصادی و تجاری تاج کاهش یافته است. کمبود نقدینگی و کاهش شدید جریان سرمایه از دلایل اصلی رشد اقتصادی در بسیاری از مناطق جهان است.

خبر جهش در ویروس تاج در جنوب و شرق انگلیس ، به ویژه در لندن ، موجب نگرانی تجار در مورد بازگشت کابوس ویروس تاج شده است. طبق اطلاعات منتشر شده ، شیوع تاج جهش یافته در انگلستان 9 برابر بیشتر از ویروس قبلی است ، اما کشندگی آن بیش از نوع طبیعی پیش بینی نشده است. پس از شیوع ویروس جدید ، قرنطینه زیادی در انگلیس گسترش یافت و بسیاری از پروازهای بین المللی در انگلیس قطع شد. نگرانی اصلی تاجران این است که ویروس جهش یافته در برابر واکسن مقاومت بیشتری دارد. نسخه جهش یافته دیگری از تاج نیجریه گزارش شده است.

داده های منتشر شده همچنان تغییرات ناامیدکننده ای در قیمت های اروپا برای سیاستمداران اروپایی نشان می دهد: طبق مرکز آمار اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ تورم در 19 کشور منطقه یورو در مقایسه با همان رقم 0.1 درصد کاهش یافته است. ماه گذشته ، این رقم به 0.3 درصد کاهش یافت و تورم از هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه دور شد. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.2٪ ، 0.1٪ کمتر از ماه قبل بود.

تمایل به نگه داشتن دلار برای معامله گران از ماه های اول سال 2020 به شدت کاهش یافته است و با پیشرفت تاج و دیدگاه معتدل تر نسبت به دولت در ایالات متحده ، آنها ارزهای بیشتری را برای معامله گران جذب می کنند. بوده است. اگرچه انتظار می رود دلار آزادانه سقوط کند ، اما بسیاری از تحلیلگران بازار فارکس معتقدند که این احتمال وجود دارد که دلار در شرایط فعلی دلار را برگرداند و دلار می تواند تا ماه های اول سال 2021 در سنگر دفاعی فعلی باقی بماند.

اگرچه دولت ترامپ سعی در جنگ تجاری با چین داشته است ، اما آمار جدید نشان می دهد که واردات ایالات متحده از چین در 10 ماهه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) واردات آمریکا از چین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 8.8٪ بیشتر از رقم مشابه سال گذشته. همچنین در ماه نوامبر ، واردات ایالات متحده از چین 51،988 میلیون دلار افزایش یافت که 46.1٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این به معنای افزایش بیشتر کسری حساب تجاری ایالات متحده است.

تاکنون بیش از 80 میلیون و 64 هزار و 574 مورد بیماری ویروس کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد یک میلیون و 754 هزار و 860 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین مرگ و میر در ایالات متحده 337،644 ، در برزیل 190،145 ، در هند 147،379 ، در مکزیک 121،172 و در ایتالیا 71،359 مرگ و میر بوده است. .

تسریع در ظاهر تاج منجر به ثبت سوابق جدید مرگ و میرهای روزانه ناشی از ویروس تاج شده است ، به گونه ای که در 17 دسامبر با رکورد 13702 فوت در روز ، با رکورد قبلی 16 دسامبر ، رکورد 13558 متر بود ، شکست خورد.

کیت جوکیس ، استراتژیست ارزی بانک ژنرال سوسیه ، گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با چند ماه اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را با سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز 0.025 25 واحد بالاتر از دیروز بسته شد. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1112 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات ، پوند با 0.36٪ افت به 1334 دلار رسید. یورو پس از رسیدن به 1.21 با افت 0.11 درصدی به 1.221 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افت 0.13 درصدی به 103،533 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی خود ، هر دلار آمریکا با 1315 دلار مبادله شد. نرخ دلار برای چینی ها 6545 یوان بود.

انتهای پیام