دوستی خاله خرسه بازارگردان‌ها با بورس!

دوستی خاله خرسه بازارگردان‌ها با بورس!

بازار سرمایه روزهای متلاطمی را تجربه می کند و نمی توان از نقش سازندگان بازار غافل شد ، در کنار دلایل مختلفی که باعث ایجاد این آشفتگی می شود. سازمانی که تعادل و نقدینگی خود را در بازار حفظ می کند ، اما به نظر می رسد در هفته های اخیر این سازمان شغل خود را از بازاریابی به نوسانات روزانه تغییر داده است! با این حال ، کارشناسان معتقدند حضور آنها بهتر از نبود آنها است.

به گزارش خبر فوری ، سازندگان بازار سازمان ها و سازمان هایی هستند که وظیفه تنظیم نوسانات قیمت و رساندن آنها به سطح واقعی و همچنین کنترل ریسک شرکت های در شرایط وخیم را بر عهده دارند. هدف و هدف اصلی بازاریابی سودآوری نیست ، بلکه کاهش دامنه نوسانات قیمت و در واقع کنترل ریسک سهام ، حفظ نقدینگی سهام و تنظیم جریان عرضه و تقاضا در بازار است.

در واقع نقدینگی مهمترین ویژگی بازار است و بازاریابی مستقیم و به موقع نقدینگی بازار را افزایش می دهد. بنابراین وجود نویسندگان بازار در بازار سرمایه به حدی ضروری است که هیئت عالی بورس اوراق بهادار در مصوبه 11 سپتامبر امسال ، کلیه ناشران را به مسئولیت بازار ملزم کرد. وجود دارد.

اما در روزهای اخیر انتقاداتی از نحوه بازاریابی برخی سهام وجود دارد. گفته می شود بازار خلاق در بازار سهام ایران در زمان های منفی خرید می کند و به محض مثبت شدن تصمیم به فروش سهام می گیرد. بنابراین ، با چنین اقداماتی ، بازاریابی نمی تواند تأثیر مثبتی داشته باشد و حوادث بیشتری نسبت به بازاریابی رخ می دهد.

از طرف دیگر ، بازاریابان سهام را با منابع اقتصادی یا اعتباری که برای کنترل صف فروش در هنگام سقوط بازار دارند ، خریداری می کنند. طبیعتاً آنها برای تأمین پول خود مجبور به فروش هستند ، بنابراین در یک بازار مثبت ، سهام خود را برای کمک به حمایت مجدد از بازار با منابع اقتصادی ارائه می دهند و در واقع برخی آن را متغیر می دانند. با این حال ، برخی از کارشناسان معتقدند که این شیوه سیاست گذاری است تا فعالان بازار بتوانند فراز و نشیب هایی داشته باشند. زیرا آنها منابع مالی کافی ندارند و باید برای سهام بعدی که قبلاً خریداری کرده اند ، هزینه ای را پرداخت کنند.

به طور کلی ، بزرگترین انتقادی که امروز بازاریابان دریافت می کنند این است که آنها سهامی را که در روز می خرند نمی فروشند. وقتی بازاریاب سهامی را با قیمت پایین خریداری می کند و آن را با قیمت بالایی می فروشد و اجازه رشد سهام را نمی دهد. به گفته کارشناسان ، اگر نویسنده بازار بخواهد به سهام کمک کند ، سهام خریداری شده باید طی چند روز به تدریج فروخته شود ، نه در همان روزی که او آنها را خریداری کرده است. بنابراین ، فعالیت بازاریابان باید کنترل شود.

این بهتر از عدم حضور بازاریابان است

در همین رابطه روزبه شریعتی ، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبر فوری با بیان اینکه فعالیت فعالان بازار قابل مشاهده نیست ، اظهار داشت: اگر بیش از یک درصد و کمتر از یک درصد نباشد ، فعالیت آن قابل مشاهده نخواهد بود.

وی ادامه داد: به نظر من اشخاص حقوقی تأثیر بیشتری نسبت به مدیران بازار در فضای بازار داشته اند. به طور کلی ، فعالیت بازاریابان بهتر از عدم فعالیت آنها است. حفظ نقدینگی در بازار از اولویت بالاتری برخوردار است. البته ، نحوه بازاریابی شما می تواند تأثیر منفی داشته باشد ، اما به طور کلی شرایط بازار باعث عدم وضوح بیشتری می شود که امکان روند مثبت بازار را فراهم نمی کند.

انتهای پیام