اقتصادی

چه بر سر بورس آمده است؟

بازار سرمایه که تا شش ماه پیش توسط دولت به عنوان مکانی طلایی برای سرمایه گذاری معرفی می شد و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است ، در شرایط سختی قرار دارد. اگرچه پارامترهای اقتصادی تقریباً برای حرکت صعودی این بازار آماده هستند ، اما حاشیه های مختلف و از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران باعث شده تا بورس سهام دائماً در چراغ قرمز باقی بماند و سرمایه بسیاری از مردم در هسته اصلی این چراغ بسوزد.

به گزارش خبر فوری ، دولت ها مردم را به سرمایه گذاری در بورس تحت عناوین مختلف تشویق می کردند و وقتی این بازار را به عنوان بهترین بازار برای سرمایه گذاری معرفی می کردند ، به نظر می رسید که آنها یک برنامه جامع برای بازار سرمایه دارند. وزیر اقتصاد همچنین بارها بر موضوع بازار سرمایه تأکید کرده است دالان سوم بودجه البته در ابتدای سال گام های مهمی برای توسعه این بازار برداشته شد. اما در نهایت ، آنچه اتفاق افتاد این بود که با بالاترین قیمت ، دولت سهام خود و شرکت های تابعه خود را در بورس اوراق بهادار ثبت کرد و ناگهان از بورس و سهامدارانی که به سخنان مسئولان در این بازار اعتماد داشتند ، خارج شد.

از دست دادن تعادل روحی بازار سهام

هم اکنون نیز عملکرد شرکت ها و پایگاه های آنها بهتر از ابتدای سال است و پارامترهای اقتصادی آماده صعود به بازار هستند اما بال اعتماد عمومی شکسته شده و این بار سهامداران خرد به جای رقابت برای خرید سهام برای برداشت سرمایه خود. بازارها با یکدیگر رقابت می کنند.

در واقع ، دولت نه تنها روند عرضه و تقاضا و نقدینگی در بازار سهام را مختل کرد ، بلکه تعادل روانی بازار را نیز بر هم زد. این بازار نمی تواند به پارامترهای دیگر توجه کند و قیمت سهام هر روز بیشتر و بیشتر کاهش می یابد و منجر به زندانی شدن و از بین رفتن قسمت زیادی از نقدینگی مردم می شود.

البته نمی توان از دلایل اقتصادی مانند بازاری که انتظار دارد دلار به ثمر بنشیند ، چشم پوشی کرد. برخی معتقدند دلار به 21000 گوجه فرنگی کاهش می یابد که 20 درصد کمتر از نرخ فعلی است ، زیرا دوره ریاست جمهوری ترامپ پایان یافته و زمزمه هایی در مورد آزاد سازی بیش از هفت میلیون دلار ارز کره جنوبی به گوش می رسد. رسیدن

اما این تنها جنبه سقوط بازار است و باید گفت آنچه که به بورس آسیب رسانده از دست دادن اعتماد مردم است. اولین صندوق پالایشگاهی که مردم با اعتماد مقامات خریداری کردند نیز بیش از 35٪ از دست می رود که منجر به به حداقل رساندن طناب اعتماد عمومی کارمندان دولت در بخش بازارهای سرمایه می شود.

در این میان ، نباید تأثیر حاشیه قیمت منظم فولاد را به راحتی فراموش کنیم. این رویداد باعث شد حجم زیادی از نقدینگی از بازار خارج شود و اگرچه ظاهراً منتفی است ، اما سهامداران پیش بینی می کنند که این اتفاق نه تنها در فولاد بلکه در سایر سهام نیز رخ دهد. تکرار. از طرف دیگر ، امروزه اشخاص حقوقی خرید موثری ندارند که بتواند هزینه ای را افزایش دهد و آنها اغلب در محدوده قیمت خرید می کنند.

یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاری دولت در بورس سهام

اگرچه روند بازار سرمایه باید از طریق عرضه و تقاضا تعیین شود ، اما از آنجا که اولین آجر این بازار خم شد و دخالت دولت نیز وجود داشت ، انتظار می رود این روزها حمایت از دولت نیز انجام شود. کارشناسان معتقدند این وظیفه دولت است. از ابتدای سال تا روز اوت بخشی از ده میلیارد گوجه فرنگی تهیه شده از بازار را پس می دهد. با توجه به قیمت های فعلی سهام ، این یک سرمایه گذاری ارزشمند برای دولت است.

انتهای پیام