اقتصادی

سهم هواوی از شبکه ۵G ایتالیا محدود شد

شرکت مخابرات ایتالیا تصمیم گرفت نوکیا را به عنوان یک تامین کننده حفظ کند و سهم خود را از خرید تجهیزات برنامه ریزی شده برای شبکه 5G هواوی کاهش دهد.

به گزارش خبر فوری ، دولت ایالات متحده ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده است تا از استفاده هواوی از تجهیزات تولید چینی در شبکه های 5G منطقه جلوگیری کند و گفت این شرکت خطر امنیتی دارد. با این حال ، ایتالیا هنوز صراحتاً استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع نکرده است.

در اوایل سال جاری میلادی ، Telekom ایتالیا خواستار توافق در مورد تهیه تجهیزات RAN برای یک برنامه 5G بین هواوی و اریکسون در سوئد بود.

زیرساخت RAN تلفن های همراه را به شبکه متصل می کند و شامل ایستگاه های پایه و آنتن هایی می شود که عمده هزینه شبکه جدید را تشکیل می دهند.

شرکت فنلاندی نوکیا ، اولین ارائه دهنده ایتالیایی تجهیزات شبکه رادیویی ارتباط از راه دور تلفن همراه ایتالیا ، در ابتدا برای دریافت سفارش شرکت خارج از رقابت بود ، اما این قرارداد اصلاح شده است.

یک منبع آگاه گفت که اریکسون تجهیزات اصلی را تهیه می کند و سهم هر شرکت هواوی و نوکیا بین 20 تا 25 درصد خواهد بود. مذاکرات درباره موضوعاتی مانند کاهش درصد ادامه دارد.

نوکیا توافق اولیه ای نداشت که هرگز علنی نشود.

به گفته رویترز ، حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی توسط شرکت های چینی ممنوع نیست ، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند و منابع صنعت و دولت گفتند که رم هنگام بررسی قراردادهای 5G موضع طرفدار آمریکا را اتخاذ می کند. و او از شرکت ها خواست تا ارائه دهندگان تجهیزات 5G خود را متنوع کنند.

انتهای پیام