اخبار جامعه

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت قلب در مبتلایان به آسم

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که افراد مبتلا به “آسم مداوم” دارای سطوح بالاتر التهاب و تجمع پلاک در شریان ها هستند که به نوبه خود می تواند احتمال حملات قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد.

به گزارش خبر فوری، افراد مبتلا به آسم محدودیت هایی دارند که می تواند تنفس را سخت کند و باعث سرفه های بی پایان شود. آسم همچنین می تواند بر وضعیت قلبی بیمار تأثیر بگذارد و خطر سکته مغزی را افزایش دهد. به همین دلیل است که برای افراد مبتلا به آسم مهم است که مراقب سلامت قلب خود باشند.

علائم آسم را می توان با ورزش منظم، اجتناب از موقعیت های استرس زا، اجتناب از مصرف سیگار و الکل و ایجاد تغییر در سبک زندگی کنترل کرد.

ارتباط بین آسم و بیماری قلبی

ارتباط مستقیمی بین آسم و اختلالات قلبی عروقی وجود دارد. بیماران مبتلا به آسم بیشتر در معرض حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی هستند. اعتقاد بر این است که این وضعیت در درجه اول ناشی از التهاب است.

به گفته پزشکان هندی، این بیماران همیشه در معرض خطر بیشتری هستند زیرا ناراحتی قفسه سینه ناشی از حمله قلبی معمولا با حمله آسم اشتباه گرفته می شود، بنابراین آگاهی از این علائم مهم است.

لزوم پیروی از یک سبک زندگی سالم

چندین مطالعه نشان داده اند که بیماران مبتلا به آسم به دلیل التهاب سیستمیک بالا در معرض خطر بیماری قلبی و سایر بیماری های عروقی هستند. بنابراین، تغییرات سبک زندگی سالم برای قلب مانند پرهیز از اسیدهای چرب ترانس، از جمله چربی اشباع کمتر در رژیم غذایی، و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات برای بیماران مبتلا به آسم مهم است.

از موقعیت های استرس زا و ورزش دوری کنید

افراد مبتلا به آسم باید روزانه ورزش کنند. با این حال، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود باید پس از مشورت با پزشک و تحت راهنمایی یک مربی تناسب اندام انجام شود. همچنین لازم به ذکر است که ورزش در شرایط بد آب و هوایی توصیه نمی شود. علاوه بر این، الکل و سیگار می تواند وضعیت بیمار را تشدید کند.

به گزارش هندوستان تایمز، بیمار باید با انجام تکنیک هایی مانند یوگا و مدیتیشن نیز استرس را از بین ببرد تا قلب و ریه ها در وضعیت مطلوبی قرار گیرند. همچنین لازم است فرد حداقل 8 ساعت در روز بخوابد.

انتهای پیام