اخبار جامعه

آغاز طرح “والدگری” مشارکتی در پایتخت/آموزش و مشاوره  به والدین و فرزندان در آستانه طلاق

مدیرکل بهداشت شهرداری تهران از آغاز طرح “والدین مشارکت کننده در پایتخت” خبر داد.

زینب نصیری در مصاحبه با خبر فوری وی با اشاره به سیاست های شهر تهران در رابطه با توسعه شهری بر لزوم ایجاد وضعیت آرامش ، امنیت و مشارکت اجتماعی برای همه شهروندان ساکن تهران تأکید کرد و گفت: بهبود و ارتقا متغیرها از این طریق عوامل توسعه و کالبدی ، تلاش در جهت بهبود سلامت ، امنیت احساس ، کیفیت زندگی و موارد دیگر در دستور کار است.

وی با بیان اینکه معاون سوسیالیست و در نتیجه اداره کل بهداشت تهران در تلاشند با تأکید بر عدالت اجتماعی فرصت های برابر را برای شهروندان تهرانی فراهم کنند ، گفت: دسترسی شهروندان به خدمات بهداشت روان مرتبط با سلامت شهروندان. این یکی از موضوعات در حال انجام در اداره کل بهداشت تهران است.

نصیری خاطرنشان کرد: به دلیل کالایی شدن خدمات مربوط به بهداشت روان ، فقر و عدم توانایی در دریافت خدمات ، ضعف فرهنگ عمومی در جستجوی خدمات بهداشت روان ، هزینه بالای آنها و اولویت اقدام فوری برای دریافت چنین خدماتی ، آنها معمولاً خدمات بهداشتی دریافت می کنند. روان در سبد خرید بسیاری از اقشار شهروندان تهرانی قرار ندارد و می گوید: در این میان گروهی از شهروندان که در شرف طلاق هستند یا اخیراً طلاق گرفته اند ، بیشترین نیاز به خدمات مشاوره و آموزش را دارند. با این حال ، به دلایلی که در بالا ذکر شد ، و در زمینه پرونده های طلاق ، آنها به طور کلی بیشتر جنبه های قانونی موضوع را در نظر می گیرند ، که اغلب به دنبال غم و اندوه طلاق ، سازگاری پس از طلاق ، مشاوره والدین پس از طلاق و دسترسی به خدمات آموزشی هستند. تعارضات مربوط به مراقبت از کودک و … کنار گذاشته می شوند.

وی ادامه داد: در این شرایط رئیس مدیریت هوشمند شهری معتقد است که وظیفه او خدمات و پشتیبانی از گروه های نیازمند است. مشکل طلاق با توجه به پدیده ای که در استان تهران رایج است ، با تقریباً 32 هزار طلاق ثبت شده در کشور در سال 2009 با تقریبا 32 هزار طلاق ، می توان گفت که حدود 20 درصد از کل طلاق های کشور بوده است ،

نصیری گفت: در مواجهه با چنین جمعیت های زیادی ، تجربه سایر کشورها مراقبت از شهروندان ، کاهش آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از این پدیده و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی آنها و کاهش رنجی است که تجربه می کنند. در بین فرزندان طلاق گروه مستقلی وجود دارد که حذف خدمات بهداشت روان پس از طلاق والدین در آنها بسیار جدی است. با این حال ، فرزندان طلاق آسیب پذیرترین افراد هستند و اتفاقاً هیچ حلقه ای در این زمینه تخصص ندارد و توجه زیادی به آنها و مسائل آنها نشده است.

وی افزود: اداره کل سلامت تهران با توجه به وجود شکاف در آموزش والدین در آستانه طلاق و با هدف ارتقا health سلامت روان کودکان مطلقه که تقریباً هیچ جایگاهی در خدمات عمومی ندارند ، به عنوان بخشی از برنامه های ارتقا litera سطح سواد سلامت روان خود را راه اندازی کرده است. او انجام داده است.

در مورد جامعه هدف ، وی افزود که “پس از طلاق” توسعه “والدین شرکت کننده” به وضوح برنامه ای است که وزارت بهداشت می خواهد ادبیات خود را در فضای عمومی تهران توسعه دهد ، و آگاهی و محتوای کودکان طلاق را افزایش دهد. یا در آستانه طلاق با این مفهوم و قصد دارد در مورد روند اجرا اطلاعاتی کسب کند.

به گفته وی ، پروژه “والدین شرکت کننده پس از طلاق” ، با هدف والدین و فرزندان در آستانه طلاق یا طلاق ، به هماهنگی مادران و پدران در آستانه طلاق یا پس از طلاق اشاره دارد تا بهترین مزایا را ارائه دهد. و منافع فرزندان خود را به روشی منسجم دنبال کنند. نوعی همکاری ناگهانی که در نهایت از آسیب و پیامدهای طلاق بر فرزندان می کاهد.

وی ادامه داد: در این برنامه: “والدین مشارکتی پس از طلاق” ، اولین قدم آموزش 20 متخصص از روانشناسان ، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز بهداشتی درمانی تهران و ارائه آموزش و مشاوره به والدین طلاق گرفته از تهران به روشی سنجیده است. ، این برنامه امیدوار است ضمن توسعه همزمان فرهنگ عمومی و آموزش والدین مطلقه ، گامی مهم در جهت دستیابی به تیم خدماتی بزرگ و بی نظیر بردارد.

نصیریک به اقدامات طرح والدین مشارکتی اشاره کرد و گفت: مطالعه مطالعات داخلی و خارجی و استخراج روش های درگیری والدین پس از طلاق ، تهیه و تولید محتوای آموزشی تخصصی برای غربالگری عمومی در مناطق شهری ، فضای مجازی ، خانه های بهداشت و مراکز. مراقبت از خانواده یکی از فعالیتهای برنامه والدین است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات پیش بینی شده در اجرای این طرح می توان به آموزش ناظران و تأمین محتوای آموزشی به آنها ، تشکیل تیم های مداخله اجتماعی در مراکز بهداشتی درمانی منتخب ، ارائه خدمات مشاوره ای و پشتیبانی اجتماعی به والدین اشاره کرد.

انتهای پیام