اخبار عمومی

دوستان مجازی، عزیزتر از والدین واقعی!

وقتی کودکان و نوجوانان وارد دنیای اینترنت می شوند ، می توان گفت که آنها تا حد زیادی خارج از دنیای واقعی هستند.

به گزارش خبر فوری ، روزنامه “جاوایی” نوشت که عدم رعایت وظایف کودک و “رد” درخواست های والدین به یک عادت اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. دنیای مجازی و مردم آن چنان برای کودکان جذاب هستند که گاهی اوقات به عزیزانشان نزدیکتر هستند.

کودکان ، قربانیان فضای مجازی

با ظهور اینترنت و فضای مجازی ، بازی های سنتی و گروهی برای کودکان و نوجوانان به سرعت جای خود را به ویدیو دیجیتال و بازی های اینترنتی داده اند. جذابیت این فضا به حدی زیاد است که کودکان و نوجوانان آماده گذراندن وقت با همکلاسی های خود نیستند و حاضرند بیشتر وقت خود را در فضای مجازی فدا کنند.

پیمایش ، لذت و سرگرمی

ظهور این پدیده الکترونیکی گرچه سرعت و آسایش را در زندگی شهروندان به وجود آورده است ، اما به دلیل وابستگی های بیش از حد که پس از استفاده از این فضا برای بینندگان ایجاد می شود ، نه تنها نیازهای اساسی بلکه نیازهای اساسی افراد را نیز به همراه داشته است. همچنین برای مرور ، لذت بردن ، سرگرمی و مرور رسانه های اجتماعی.

پناهندگان در فضای مجازی برای فرار از تنهایی

تنها یکی از مهمترین دلایل اعتیاد به اینترنت در کودکان و نوجوانان را می توان در نظر گرفت. این احساس که می خواهید با غرق شدن در این فضا و شبکه های اجتماعی و ارتباط با دوستان مجازی کنار بروید. در حقیقت ، باید گفت که اینترنت فضایی برای فرار از مشکلات و مشکلات حل نشده در زندگی واقعی است که باعث افزایش پرخاشگری و عصبانیت کودکان و نوجوانان و همچنین افسردگی و اختلالات روانی می شود.

لازم به ذکر است که فرزندان در همه زمینه ها الگوی والدین هستند ، وقتی والدین خود بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند ، کودک از آنها می آموزد و به آن فضا روی می آورد.

کودکان را با لپ تاپ و تلفن تشویق کنید

با توجه به اینکه سواد رسانه ای خانواده های ایرانی پایین است و خانواده ها بیشتر وقت خود را بیهوده می گذرانند ، این مشکل پیامدهای مخرب و جبران ناپذیری برای فرزندان و همچنین روابط بین اقوام به همراه دارد. یکی از اشتباهاتی که والدین در تشویق فرزندان انجام می دهند این است که به آنها لپ تاپ ، تلفن همراه و ارتباطات هدیه می دهند. رها كردن كودكان و نوجوانان در یك فضای مجازی وسیع و ناآشنا باعث می شود كه والدین و دوستان واقعی خود را جایگزین ارتباطات مجازی كنند.

فضای مجازی به جای چرخه های خانوادگی

امروز فضای مجازی قسمت عمده ای از زندگی مردم را اشغال کرده است. در گذشته نه چندان دور ، خانواده ها به بهانه های مختلف دور هم جمع می شدند و اجتماعات خانوادگی برگزار می کردند و به فرزندان احساس خانواده ، دوستی خانوادگی ، همدلی و خویشاوندی می دادند. با این حال امروزه استفاده از فضای مجازی و گذشت زمان بین خانواده ها و فاصله بین خانواده ها به امری عادی تبدیل شده است و این هشداری برای خانواده ها برای گرفتار کردن فرزندان خود در دام آسیب های اجتماعی و روانی است.

نیاز به آموزش و فرهنگ

وقتی نوبت به جلوگیری و مقابله با تهدیدهای فن آوری های ارتباطی جدید و پیشرفته می رسد ، بهتر است قبل از ورود این ابزار به جامعه و مردم ، فرهنگ و آموزش لازم را در این زمینه ارائه دهیم تا درگیر مشکلات شوند. و معایب استفاده فناوری های نوظهور نباشید. شاید نحوه استفاده ما از این ابزارها خطای انسانی ما باشد که دلیل مزایای آنها و استفاده مفید و م toثر آنها برای مشکلات و تهدیدهای غیرقابل حل است.

نیاز به اقدامات پیشگیرانه و قانونی

طبق این مطالعه ، به طور متوسط ​​، کودکان ما روزانه چهار یا نه ساعت را به گشت و گذار و اتلاف وقت در فضای مجازی اختصاص می دهند ، حضور جوانان ژاپنی در فضای مجازی فقط 15 تا 45 دقیقه در روز است. اعتیاد به اینترنت تهدیدی برای روابط والدین و فرزندان است و شکاف عاطفی بین آنها ایجاد می کند. می توان گفت که با وجود استفاده غیرضروری و حداکثر از این فضا و کمبود وقت با خانواده ، پایان روابط عاطفی خانواده های ایرانی مبهم و نامشخص خواهد بود.

لازم به ذکر است که فضای مجازی به عنوان جادویی در عصر حاضر یکی از ابزارها و امکانات کلیدی و مهم برای آینده فرزندان و خانواده ها است و باید روش صحیح استفاده از آن را آموخت. بنابراین برای پیشگیری و کاهش آسیب های وارد شده به این فضا باید اقدامات پیشگیرانه ای مانند اطلاع رسانی و آموزش افراد لازم به ویژه دانشجویان و همچنین وضع و وضع قوانین مبارزه با جرایم اینترنتی انجام شود.

صدمات جدی

سرانجام ، برخی از تأثیرات منفی استفاده ناآگاهانه از اینترنت و شبکه های اجتماعی مختلف بر روی اعضای خانواده را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

1- مشکلات و حملات اخلاقی

2- دوستان بد و رفتارهای خطرناک

3- تنوع خواسته های جنسی

4- از بین رفتن حریم خصوصی

5- مکالمه را کم کنید

6- از صمیمیت و ارتباطات عاطفی بکاهید

7- کاهش اعتماد به نفس و افزایش سوerstand تفاهم ها

8- طلاق و افزایش جدایی عاطفی

استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی در محیط خانواده ، وابستگی به آن فضا ، ارتباط با غریبه ها و فضای مجازی و کاهش ارتباطات عاطفی باعث کاهش مکالمه بین اعضای خانواده به کمتر از 15 دقیقه در روز شده است. اتصال هر یک از اعضای خانواده به افراد غریبه و غریبه و باعث از بین رفتن اعتماد آنها در بین اعضای خانواده ، از دست دادن آرامش و صمیمیت ، جایگزینی افسردگی و پرخاشگری می شود و سرانجام پایگاه خانواده و مرکز گرم آن به دلیل جذابیت این فضا به شدت آسیب می بیند.

انتهای پیام