اقتصادی

چگونه کارتخوان خود را در سازمان مالیاتی ثبت کنیم؟

دارندگان دستگاه های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی دو روز دیگر (۵ بهمن) فرصت دارند تا در سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند و مراحل و نحوه انجام آن را بیاموزند.

به گزارش خبر فوری، در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، بانک مرکزی با همکاری سازمان امور مالیاتی نسبت به تهیه دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیک اقدام کند.

در این راستا، با اقدامات انجام شده، تمامی افراد دارای ابزار پرداخت بانکی می توانند با دسترسی به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir، فهرستی از تمامی دستگاه های کارت خوان بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و پیوست کنند. در پرونده های مالیاتی قبلی درخواست دهید یا یک پرونده مالیاتی جدید ثبت کنید.

از آنجایی که تمامی دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی که با پرونده مالیاتی مطابقت ندارند توسط بانک مرکزی غیرفعال شده است، دارندگان کارت تنها دو روز دیگر فرصت دارند به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند. .

برای این کار ابتدا باید وارد درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی ir.gov.tax.my شده و ثبت نام کنید.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

به این ترتیب افراد در گام اول می توانند با استفاده از کد ملی، تلفن همراه (شماره ملی و شماره تلفن متعلق به شخص) و تاریخ تولد، ثبت نام و نام کاربری و رمز عبور خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

اشخاص حقوقی می توانند با نام کاربری و رمز عبور سامانه کد اقتصادی به درگاه ملی خدمات الکترونیکی دسترسی داشته باشند و اتباع خارجی نیز باید قبل از ثبت نام به اداره کل امور مالیاتی مراجعه و تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کنند.

در مرحله بعد با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد کیف پول خود شوید.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

خلاصه ای از اطلاعات پرونده مالیاتی شما در صفحه “داشبورد مالیاتی” ظاهر می شود.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

با کلیک بر روی “ساماندهی فیش های بانکی” می توانید کارتخوان های بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی ثبت شده با نام و شماره پایانه مودی را با اطلاعات شرکت پشتیبانی مشاهده کنید.

در این صفحه کارتخوان های بانکی یا «درخواست غیرفعال کردن» یا «غیرفعال کردن» درگاه های پرداخت الکترونیکی و سوابق انجام شده توسط بانک مرکزی قابل حذف است.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

در لیست «کارت خوان‌های بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی غیرضمیمه»، روی دکمه «خانه به فایل» کلیک کنید تا فایل‌های مالیاتی خود را مشاهده کرده و فایل مربوطه را انتخاب کنید.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

سپس فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه Paste کلیک کنید.
در صورتی که در لیست فایل ها وجود ندارد، بر روی دکمه “ثبت الکترونیکی جدید” کلیک کرده و اقدام به پیش ثبت نام نمایید.
همچنین در صورتی که پذیرنده بانک ارتباطی با فایل الکترونیکی نداشته باشد یا اطلاعات نادرست باشد، در لیست دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی که درج نشده است، بر روی دکمه «درخواست غیرفعال سازی» کلیک کنید.
همچنین، اگر می خواهید فایل انتخابی را پس از پیوست به فایل ایمیل تغییر دهید، قبل از بازگشت به لیست، روی «تغییر فایل» کلیک کنید.

پس از تخصیص تمامی کارت خوان ها و تمامی درگاه های پرداخت الکترونیکی، روی آخرین دکمه تایید کلیک کنید.
در صورت انتخاب فایل های ناقص (قرمز) باید قبل از ثبت نام با دکمه «آخرین تایید» اطلاعات ثبت نام را تکمیل کنید و مطابق تصویر زیر ابتدا به منوی «فایل درآمد» رفته سپس در پنجره باز شده انتخاب کنید. گزینه “جزئیات فایل” فایل شما.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

سپس مطابق شکل زیر دکمه «شروع و ویرایش» را بزنید تا به سامانه ثبت نام الکترونیکی اشاره شود.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

سپس در تصویر زیر گزینه «نمایش و ویرایش اطلاعات» را انتخاب کنید و در تصویر بعدی در زیر کادر «خطاها و کمبودهای اطلاعات» موارد قرمز رنگ و اطلاعات را برای تکمیل بخوانید.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

سپس به منوی سازمان دهندگان پذیرش بانک بازگشته و تایید نهایی را انتخاب کنید و پس از تایید نهایی می توانید با انتخاب دکمه “تجدید” تغییرات لازم را انجام دهید.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

پس از تعیین تکلیف کارتخوان یا درگاه های پرداخت الکترونیکی و انتخاب دکمه «آخرین تایید»، در سمت چپ سامانه، دکمه «حذف فایل های بانک مرکزی» فعال می شود و می توانید فایل های ایجاد شده توسط بانک مرکزی را مشاهده کنید. و فاقد کارتخوان بانکی
Offline را انتخاب کنید و روی “Delete File” کلیک کنید تا فایل حذف شود.

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

توجه داشته باشید که اشخاص حقوقی تنها یک پرونده مالیاتی دارند و می توانند همان پرونده را برای پیوست به پذیرندگان بانک انتخاب کنند.
برای اشخاص حقوقی، تمامی دستگاه های کارتخوان یا درگاه های پرداخت الکترونیکی به صورت پیش فرض به فایل ضمیمه شده است و مدیک می تواند با کلیک بر روی دکمه «تغییر فایل» و فعال سازی گزینه «درخواست غیرفعال سازی» درخواست غیرفعال سازی را به بانک مرکزی ارسال کند. .

چگونه دستگاه کارتخوان خود را در اداره مالیات ثبت کنیم؟

انتهای پیام/