اقتصادی

مشکلات بازار در تأمین روغن و تخم‌مرغ / برخورد با واحدهای خرد فایده ندارد

خبر فوری / خوزستان معاون بازرس و نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گزارش داد كه استان خوزستان از نظر تأمين تخم مرغ مورد نياز به ساير استانها وابسته است و تاثير اين وابستگي در تعيين قيمت اين محصول است.

بهرام جباری در گفت وگو با خبر فوری اظهار داشت: در شرایط اقتصادی موجود برخی مرغداری های استان خوزستان آسیب دیده اند و متاسفانه دچار مشکل هستند. از طرف دیگر ، تقاضای زیادی برای تخم مرغ در بازار خوزستان وجود دارد و تحت این شرایط بیش از 90 درصد تخم مرغ مصرفی در استان خوزستان از استانهایی مانند قم ، اصفهان ، خراسان رضوی و تهران تأمین می شود.

وی افزود: مرغداری های زیادی در استان خوزستان وجود دارد که ظرفیت تولید محدود دارند اما قیمت محصولات آنها بهتر از مرغداری های خارج از استان است.

معاون بازرس و نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: شهرهای منطقه شمالی اهواز ، ماهشهر ، دزفول و خوزستان از نظر تأمین تخم مرغ به استان های دیگر وابسته هستند. در این وضعیت ، بازار تخم مرغ نیز در وضعیت بدی قرار دارد. نرخ عرضه با قیمت پذیرفته شده تخم مرغ که هر شانه 32000 گوجه فرنگی است فاصله دارد و از این نظر کار با واحدهای برادری خرد مشکلی و غیرضروری نیست.

وی با اشاره به نظارت بر بازار برای بررسی و کنترل قیمت ها گفت: “همکاران ما در حال بررسی کمبود روغن و تخم مرغ در بخش بانکی هستند ، اما واقعیت این است که عرضه این کالاها با مشکل روبرو است.” برای حل این مشکلات ، باید موارد زیادی در بازار ایجاد شود.

انتهای پیام