اخبار جامعه

در پاندمی کووید ۱۹ چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟

یک روانشناس درباره وضعیت همه گیری Covid 19 و این واقعیت که تعداد بیشتری از مردم در خانه هستند ، گفت: “با توجه به اوضاع و احوال بیشتر افرادی که در خانه زندگی می کنند ، آنها با اقوام خود دیدار نمی کنند و بسیاری از مشاغل تعطیل است و همچنین ترس از دست دادن عزیزانشان.” کار صدمه دیده است ، افسردگی یکی از اختلالات روانی است که می تواند آن را تشدید کند ، بنابراین لازم است افراد علائم را بدانند و با راه حل های ساده از آنها جلوگیری کنند.

در مصاحبه ای با گوهر یسنا انزنی خبر فوری ، وی گفت که افسردگی با انواع مختلف افسردگی کاملاً شایع است و تشخیص وی به عهده یک روانپزشک و روانشناس است: “مطمئناً لحظاتی وجود دارد که همه افراد در زندگی احساس غم ، خستگی ، بی حوصلگی و غیره دارند. عود همچنین احتمال ابتلا به اختلال افسردگی را افزایش می دهد ، بنابراین لازم است افراد از علائم آگاهی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه افسردگی به عهده یک روانشناس است ، علائم اختلال افسردگی را تشریح کرد و گفت: “پنج نشانه از علائم مانند خلق افسرده ، عدم لذت بردن از فعالیت ها ، احساسات بی ارزش و احساس گناه ، بی قراری یا حرکات شدید وجود دارد که دیگران ممکن است تجربه کنند. کندی ذهنی “. مشاهده دو هفته ای ، توانایی تمرکز و عدم دقت ، افکار مربوط به مرگ و خودکشی ، اقدام به خودکشی و غیره ، دو هفته طول می کشد.

به گفته وی ، تأثیرات افسردگی بر افکار شامل ایمان به عدم موفقیت ، انتقاد بیش از حد از خود ، احساس بی ارزشی و ناامیدی و عدم تمرکز است. افسردگی همچنین بر احساسات افراد تأثیر می گذارد ، ایجاد ترس از شکست ، ترس از تنهایی ، ترس از دوست نداشتن شدن ، احساس بی ارزشی ، ترس از دست دادن کار و دارایی ، ترس از شکست و اندوه.

این روانشناس ادامه داد: از جمله تأثیراتی که افسردگی بر روی بدن افراد می گذارد ، کاهش یا بدتر شدن اشتها و وزن ، کاهش یا افزایش خواب ، کندی ذهنی و حرکتی و … است. همچنین ، بدون دلیل گریه ، جیغ و زمزمه ، گوشه گیری ، عصبانیت ، بی علاقگی ، خستگی و …. اینها تاثیری است که افسردگی بر رفتار افراد دارد.

وی در ادامه به راهکارهای مقابله با این اختلال روانی اشاره کرد و گفت: “ما باید ابتدا افکار خود را بشناسیم و مشخص کنیم که آنها در چه موقعیت ها و موقعیت هایی به ما می رسند ، سپس با حوصله علت افکار یا رفتار خود را بررسی کنیم” . ما همچنین باید خطاهای شناختی ، مانند برچسب زدن ، ایجاد خرابی و سرزنش افکار منفی خود را شناسایی کنیم ، زیرا هرچه بیشتر بتوانیم اطلاعات ذهنی خود را تجزیه کنیم ، بهتر است. ما می توانیم از افسردگی جلوگیری کنیم.

وی همچنین توصیه های ساده ای ارائه داد و گفت: “این روزها به دلیل شرایط مجبوریم در خانه بمانیم ، مردم هر روز باید در ساعت مشخصی بیدار شوند ، با دوستان صحبت کنند و از افکار منفی پرهیز کنند.” از آن دوری کنید ، تغییرات کوچکی در فضای خانه و شکل ظاهری و همچنین رفتارهای روزمره ایجاد کنید ، با ثبت نام در کلاس های آنلاین تنوع ایجاد کنید ، ویژگی های مثبت خود را کشف کنید و سرگرمی های جدیدی برای خود ایجاد کنید. افکار منفی را نیز می توان با تشکر و تقویت خرافات دینی کاهش داد.

آنزانيك در پايان تأكيد كرد كه لازم است به خويشاوندان فرد مبتلا به افسردگي بدون تجويز پزشك دارو ندهند ، مقصر مقصر شناخته نشوند ، احساس ارزشمندي كنند و سخنان وي را بشنوند و از مشاوره روانپزشكان و روانشناسان استفاده كنند.

انتهای پیام