اقتصادی

چگونه از قاچاق موبایل جلوگیری کنیم؟

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: برای مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه از طریق رویه مسافری، باید تعرفه واردات مسافر افزایش یابد و از این طریق سود اقتصادی از بین برود.

محمدرضا علیان در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: با توجه به افزایش مسافران به عراق به دلیل اربعین، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیم گرفت از تاریخ 19 تا 23 شهریورماه هیچ گونه گوشی موبایل وارداتی را برای زائران کربلا ثبت نام نکند. اما این وضعیت تنها زمانی برای بازی در نظر گرفته شده است که اوج مسافر بالا باشد و احتمال شکستن آن بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه ساختار مبارزه با سوء استفاده از رویه مسافربری باید به گونه ای باشد که در طول سال شاهد این اتفاقات نباشد، تصریح کرد: انجمن سیار با ممنوعیت واردات مسافر موافق نیست، بلکه ساختار موافق است. باید تغییر کند، در یک زمان از سال قاچاق تلفن همراه از طریق رویه مسافری سودی ندارد.

به گفته سخنگوی انجمن تلفن همراه، با توجه به ملاحظات قانونی و محدودیت‌های تغییر تعرفه‌ها، این امر تاکنون محقق نشده است و برای جلوگیری از آسیب دیدن بازار و مصرف‌کنندگان با رویه مسافران در سفر پیک در عراق. یک محدودیت موقت تعیین شده است.

وی افزود: در مجموع برای مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه از طریق رویه مسافری باید تعرفه واردات مسافر افزایش یابد تا صرفه اقتصادی این روش از بین برود. یکی دیگر از راه های جلوگیری از قاچاق موبایل این است که مسافری که موبایل را با خود حمل می کند نمی تواند برای مدت معینی ملک را تحویل دهد. روش های زیر پیشنهاد شده است که امیدواریم به زودی یکی از آنها را اجرا کنیم.

علیان در پایان از اختلال چند روزه در پیامک موبایل خبر داد و گفت: هنوز مشخص نیست این مشکل برطرف شده است یا خیر. اما این حق مصرف کننده است که از اصالت دستگاهی که خریداری کرده است بداند.

انتهای پیام