اقتصادی

بدری: سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌های متخلف برخورد کند

با توجه به افزایش غیرقانونی قیمت بلیط هواپیما ، یکی از اعضای شورای مشاوران عمران هیئت مشورتی اسلامی تأکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری موظف به کنترل قیمت ها و معامله با شرکت های متخلف است.

صدیف بدری در مصاحبه با خبر فوری ، با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما گفت که افزایش قیمت بلیط کاملاً غیرقانونی است. آنها با توجه به عرضه و تقاضا قیمت گذاری شده اند ، اما امسال آنها به دنبال سقف قیمت هستند و قیمت کمی هم ندارند ، که این باعث افزایش قیمت بلیط پرواز در همه مسیرها شده است.

وی افزود: در همین زمینه جلساتی را در کمیسیون عمران برگزار کردیم و وزیر راه و شهرسازی نیز دستور داد از افزایش بی تناسب قیمت ها جلوگیری کند. طبق گفته این کمیسیون ، شرکت های هواپیمایی مجاز به فروش فقط 60٪ از ظرفیت هواپیما برای مطابقت با پروتکل ها بودند ، به آنها امکان افزایش قیمت 10٪ را می دهد.

نماینده شهروندان اردبیل در مجلس گفت: متاسفانه شرکت ها مورد تخلف شرکت ها قرار گرفته اند و ما شاهد افزایش بیش از حد قیمت ها هستیم. سازمان هواپیمایی کشوری مسئول کنترل قیمت ها و معامله با شرکت های متخلف است. طبق اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری ، کمیسیون ویژه ای برای قیمت گذاری بلیط پرواز وجود دارد و افزایش قیمت ها باید با مجوز این کمیته انجام شود.

بدری در پایان تأکید کرد: طبق قانون قیمت بلیط هواپیما باید در این کمیسیون ویژه به ریاست وزیر راه و شهرسازی انجام شود.

انتهای پیام