اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

معرفی 10 برند معروف دستگاه سونوگرافی

بهترین دستگاه های سونوگرافی در جهان کدامند؟ آیا به دنبال بهترین و مناسب ترین دستگاه سونوگرافی برای مرکز تصویربرداری خود هستید؟ تیم اسکن پزشکی آماده کمک به شما در انتخاب دستگاه مناسب است. در این صفحه با کاربردهای پزشکی دستگاه های سونوگرافی، قیمت ها و سازندگان بهترین دستگاه های سونوگرافی و پروب های سونوگرافی بیشتر آشنا می شوید.

برای سونوگرافی در شیراز میتوانید به بهترین سونوگرافی شیراز مراجعه کنید.

10 تا از بهترین دستگاه های سونوگرافی در جهان و ایران

اولتراسوند یک روش تصویربرداری است که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصاویری از ساختارهای بدن استفاده می کند. این تصاویر می تواند اطلاعات مفیدی برای تشخیص و درمان بیماری های مختلف ارائه دهد. بنابراین کیفیت بالای تجهیزات و استفاده از بهترین تجهیزات سونوگرافی روز دنیا حائز اهمیت است.

اگرچه اکثر آزمایشات پزشکی با دستگاه سونوگرافی خارج از بدن شما انجام می شود، در برخی موارد رادیولوژیست از سونوگرافی داخلی استفاده می کند. برخلاف سایر روش های تصویربرداری، اولتراسوند از اشعه ایکس یا امواج رادیویی استفاده نمی کند. بنابراین نظارت بر رشد کودک در دوران بارداری کاملا بی خطر است. زمانی که تصمیم به خرید دستگاه سونوگرافی برای کلینیک خود دارید، توصیه می کنیم ابتدا با بهترین دستگاه های سونوگرافی دنیا آشنا شوید.

نکاتی که در هنگام خرید دستگاه سونوگرافی باید به آن توجه کرد

حتی انتخاب بهترین تجهیزات سونوگرافی دنیا باید بر اساس نیاز بالینی پزشک باشد. به طور کلی، اگر برای خرید یک سونوگرافی چند منظوره کافی باشد، نیازی به خرید دستگاهی پیشرفته نیست که بتواند اقدامات خاصی مانند اکوکاردیوگرافی ترانس مری (اکوکاردیوگرافی از طریق مری) را انجام دهد. صرف نظر از نوع دستگاه سونوگرافی، باید به موارد زیر توجه کنید:

• تعداد دفعات استفاده. به طور کلی هرچه خط دستگاه بالاتر باشد، تصویر نهایی واضح تر است و هر چه اندازه آن کوچکتر باشد، قدرتمندتر است.

• توان خروجی دستگاه. بسیاری از پزشکان دستگاه هایی با توان کمتر را ترجیح می دهند، زیرا استفاده از دستگاه هایی با توان خروجی بالاتر با خطر سوختن بافت های بیمار همراه است.

• کاربر دستگاه. اگر دستگاه شما توسط افراد حرفه ای مختلف استفاده می شود، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد.

• قابلیت حمل دستگاه. در حال حاضر سه نوع دستگاه اولتراسوند وجود دارد: ثابت، قابل حمل و قابل حمل. واحدهای مجهز، حجیم و سنگین هستند، اما بسیار کارآمد هستند و برای کلینیک هایی با مشتریان زیاد گزینه مناسبی هستند. برای مطب ها و کلینیک های کوچکتر، دستگاه های سونوگرافی قابل حمل مناسب تر هستند. امروزه انواع سونوگرافی مداخله ای با دستگاه های دستی انجام می شود. البته لازم به ذکر است که برخی از دستگاه های سونوگرافی قابل حمل دارای کیفیت نمایش ضعیف، تعداد محدود پروب، اندازه صفحه نمایش کوچک و عملکرد نرم افزاری محدود هستند.

• تجهیزات و خدمات گارانتی. حتما به گارانتی دستگاه و در دسترس بودن قطعات یدکی برای تعمیرات بعدی توجه کنید.

ما بهترین دستگاه های سونوگرافی دنیا را که در ایران نیز موجود است را ارائه می دهیم.

در این قسمت شما را با 10 برند برتر تجهیزات سونوگرافی در جهان آشنا می کنیم.

1. دستگاه اولتراسوند GE Healthcare

شرکت آمریکایی GE Healthcare در سال 1994 فعالیت خود را در زمینه ساخت انواع دستگاه های تصویربرداری پزشکی آغاز کرد. امروزه به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت تولید کننده انواع دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی شناخته می شود.

به گفته کارشناسان و پزشکان، دستگاه های سونوگرافی GE Voluson این شرکت پیشرفته ترین و دقیق ترین تجهیزات غربالگری در زمینه سلامت بانوان می باشد. به تازگی دستگاه جنرال الکتریک Voluson E10 عرضه شده است که هزینه آن بیش از یک میلیارد تن است.

دستگاه های اکوکاردیوگرافی این شرکت معروف به سری vivid در تشخیص مشکلات قلبی عروقی بسیار عالی و دقیق می باشد. جالب اینجاست که این شرکت دستگاه های سونوگرافی قابل حمل و دستی (معمولا با برند Vscan) نیز تولید می کند.

2. دستگاه سونوگرافی فیلیپس

فیلیپس یک شرکت هلندی است که طیف وسیعی از دستگاه های تشخیصی و درمانی و محصولات مراقبت شخصی را تولید می کند. به طور کلی دستگاه های سونوگرافی این شرکت مبله، قابل حمل و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. دستگاه سونوگرافی فیلیپس Affinity70 در کشور ما بسیار محبوب شده است. این به دلیل در دسترس بودن مبدل های تک کریستالی و فناوری هایی مانند الاستوگرافی ShareWave و QLAB است.

3. دستگاه سونوگرافی مدیسون سامسونگ

در سال 2010، سامسونگ شبکه ای به نام مدیسون را برای تولید انواع تجهیزات تصویربرداری پزشکی تأسیس کرد. در حال حاضر این شرکت کره ای بهترین تجهیزات سونوگرافی دنیا را تولید می کند. به عنوان مثال دستگاه WS80 آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از بیمارستان های ایران یافت می شود. یکی از جدیدترین و انحصاری ترین دستگاه های سونوگرافی مدیسون RS85 Prestige و یکی از دستگاه های رادیویی آن HS70A است.

4. ماسکین توشیبا ultralyd

گروه پزشکی و تخصصی توشیبا در سال 2016 به عضویت شرکت کانن درآمد و از آن زمان تاکنون محصولاتش با این برند عرضه می شود. در حال حاضر یکی از دستگاه های i این شرکت به نام Aplio i900 یکی از بهترین دستگاه های سونوگرافی دنیا می باشد.

5. دستگاه اولتراسوند سونوزیت

شرکت آمریکایی Sonosight در سال 1999 به عنوان یکی از شرکت های تابعه Fujifilm Holdings (FUJIFILM) تاسیس شد. یکی از ویژگی های متمایز آن، دستیابی به فناوری ATL برای تولید دستگاه های سونوگرافی قابل حمل است. از دستگاه های سونوگرافی جدید و با کیفیت می توان به Sonosite EDGE II و Sonosite PX اشاره کرد.

6. دستگاه سونوگرافی Alpinion

شرکت کره ای Alpinion در زمینه مهندسی صدا و امواج فراصوت تخصص دارد. از آنجایی که محصولات آنها از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار هستند، در کشور ما بسیار محبوب شده اند. دستگاه های سونوگرافی Alpinion E-CUBE 15 Platinum و قابل حمل E-CUBE i7 واقعاً جزو بهترین دستگاه های سونوگرافی در جهان هستند.

7. دستگاه اولتراسوند Mindray

Mindari در سال 1991 تاسیس شد و می تواند محصولات چینی خود را به 190 کشور جهان صادر کند. یکی از جدیدترین محصولات آن دوربین Resona7 است که طراحی ایده آلی برای سونوگرافی عمومی دارد.

8. هیتاچی Magna Tall-Ultrasound

هیتاچی یک شرکت ژاپنی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات عکاسی فعالیت می کند. از جدیدترین تجهیزات آن برای سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی می توان به مدل های ARIETTA 850 و LISENDO 880LE اشاره کرد. این دو نوع در ایران رایج است.

9. دستگاه سونوگرافی Vinno

اگر قصد خرید دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی پیشرفته را دارید، بهتر است محصولات این برند را انتخاب کنید. اگرچه این شرکت چینی قدمت زیادی ندارد اما به لطف ایده های نوآورانه خود جایگاه خوبی در بازارهای جهانی به دست آورده است.

10. دستگاه سونوگرافی Sonoscape

شرکت چینی Sonoscape در سال 2002 برای تولید دستگاه های مختلف تصویربرداری تاسیس شد و توانست تاییدیه FDA را دریافت کند. P50 Elite یکی از شناخته شده ترین دستگاه های سونوگرافی چند منظوره آن است. دستگاه S50 Elite آن تخصصی تر بوده و کاربرد ویژه ای در زمینه زنان و زایمان دارد.