اقتصادی

سرنوشت سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

طبق آخرین آمار ، از بیش از 49 میلیون ذی نفع اقدامات عدالت ، حدود سه میلیون نفر فوت کرده اند و وراث این افراد باید برای تعیین اقدامات عدالت قدم بردارند.

به گزارش خبر فوری ، آمارها نشان می دهد که بیش از 2.5 میلیون عمل عدالت در 10 سال گذشته کشته شده است و وراث این افراد باید برای انتقال سهام و سهام متوفی اقدام کنند. در ابتدا ، وراث قانونی می توانند برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت اقدامات متوفی در سامانه اینترنتی samanese.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی ، اطلاعات مربوط به مشارکت وی را بدست آورند و وضعیت اقدامات قانونی مربوطه را مشاهده کنند.

سپس پس از انحصار وراثت ، وراث باید در سیستم SJAM ثبت نام کنند و یکی از وراث با مراجعه به وب سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی ، قسمت میز خدمات الکترونیکی را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار وراث را بارگذاری می کند. در نهایت شرکت سپرده گذار اقدامات لازم را برای انتقال سهام عدالت به وراث انجام می دهد.

از طرف دیگر ، شرکت سپرده گذاری عمومی زیرساخت الکترونیکی برای توزیع اقدامات عدالت برای متوفی به وراث آماده کرده و منتظر تأیید نهایی قوه قضائیه است و در صورت تأیید قوه قضاییه ، کل فرآیند انتقال اجباری مکانیزه خواهد شد. به عبارت دیگر ، در صورت تأیید دادگستری ، این سهام به طور خودکار به وراث قانونی متوفی منتقل می شوند.

انتقال اجباری مجموعه اقدامات و فرایندهای اجرایی است که منجر به حذف مقادیر متوفی از کد سهم وی شده و توسط وراث قانونی وی بدست می آید. برای فرآیند جابجایی اجباری ، تهیه گواهی فوت متوفی ، گواهی انحصار وراثت ، گواهی پرداخت مالیات ، شناسنامه متوفی و ​​کلیه وراث و تهیه کارت ملی ضروری است.

انتهای پیام