اخبار جامعه

قاضی‌زاه هاشمی: از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود

سخنگوی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار اقدامات پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس های کرونا به کشور با تغییرات جدید ژنتیکی شد.

به گزارش خبر فوری ، در نامه سید میرحسین قاضی زاده هاشمی آمده است:
“نام خدا
جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس ستاد ضد تاج تاجی:
سلام.
در حالی که یاد و نام سردار دلها گرامی داشته می شد ، سردار سرلشکر سردار حاج قاسم سلیمانی صمیمانه ترین درودها را به روح مطهر شهدا ، به ویژه کسانی که از سلامتی دفاع می کردند و برای کوید 19 آرزوی پیروزی در برابر ویروس شیطانی کوید را داشتند ، می خواهم موارد مهم را برای ستاد ملی کرونا مطرح کنم.

1) با توجه به اینکه مهمترین راه جلوگیری از شیوع بیماری عروق کرونا قلب قطع زنجیره انسان است. مرور جدی رهنمودها و ارائه راهکارهای عملی خاص ضروری است. در این راستا ، سازماندهی ارائه خدمات عمومی ، مانند احراز هویت در سیستم SJAM برای اقدامات سهام عدالت یا توزیع کالاهای اساسی و یارانه ها که منجر به جلسات عمومی خطرناک می شود ، در متناسب با شرایط مناسب و جلوگیری از مراجع برنامه ریزی به هیچ وجه از جلسات عمومی. این می تواند یک گام بزرگ در آن مسیر باشد.
اما اجرای طرح سردار شهید سلیمانی با سه مأموریت محوری در زمینه های مراقبت ، نظارت و پشتیبانی ، لطف خدا و برکت خون پاک و صداقت بی نظیر این شهید عزیز و همکاری عمومی عموم مردم از این رو می توان با تبیین رویه های بهداشتی ، الگویی عملی طراحی کرد. ارائه خدمات عمومی و شهروندی ، مسئولیت توضیح و نظارت بر حسن اجرای این برنامه ها به عهده وزارتخانه ها است. سلامتی و کشور. به نظر می رسد که این روش می تواند برای رویکردهای جامعه محور و مداخلات مبتنی بر استراتژی موثر و کارآمد باشد.

2) اقدامات پیشگیری و تصمیم گیری مناسب را از کشورهای همسایه ، به ویژه کشورهای آلوده ، برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید انجام دهید:
به نظر می رسد اولین اصل مهم در این زمینه کنترل دقیق مرزها ، از جمله پایانه های مرزی زمینی ، دریایی و هوایی رسمی و غیررسمی و به ویژه فرودگاه های بین المللی است که زیرساخت های لازم را برای آزمایش گسترده فراهم می کنند. “مطالعه توالی ژنوم ویروس در شهرهای مرزی و ایجاد امکانات استاندارد برای قرنطینه بیماران بالقوه کاملاً واضح و ضروری است.”
انتهای پیام