اخبار سلامت

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گزارش شفاف ، هفته گذشته حدود 300 نفر از نظر بیماری عروق ویروس کرونا مثبت شدند ، دو منطقه Shijiazhuang و Xingtai در استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، هفت روز قرنطینه در منزل را صادر کردند. با این تصمیم ، آنها بیش از 18 میلیون نفر را در یک قرنطینه جدید در سراسر جهان قرار خواهند داد.

طبق اعلام انجمن ملی بهداشت چین ، روز دوشنبه 55 مورد جدید بیماری ویروس کرونا قلب در این کشور شناسایی شد. در روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

Longfang ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر جمعیت را در قرنطینه قرار داده و آزمایش های گسترده ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام داده است.

شیجیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، همچنین آخرین شیوع بود ، که 82 مورد در روز یکشنبه در این منطقه اتفاق افتاد. این امر منجر به لغو نشست سالانه مجلس نمایندگان استان شد. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منشا آخرین حادثه هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای نزدیک Shijiazhuang دلیل بسیاری از موارد بوده است. برخی از بیماران ، با وجود علائم ، به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در 45 کیلومتری ، به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین موج اول تاج را با موفقیت متوقف کرده و از آن زمان با شیوع گاه به گاه این بیماری مقابله کرده اند.

Arnan Koi ، تحلیلگر موسسه Gyokal Dragonomic ، در یادداشت تحقیقی نوشت که نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و امکانات کم آزمایش Kovid عامل اصلی شکل گیری تاج منطقه هستند.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر تاج تشخیص داده شده و در نتیجه 4700 نفر فوت کرده اند.