اخبار جامعه

آمریکای جنوبی کانون جدید شیوع کرونا

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام كرده است كه تعداد موارد جدید كوویداسا 19 در كشورهای آمریكای جنوبی به ویژه برزیل افزایش یافته است ، و آمریکای جنوبی به “مركز جدید” برای همه گیری كرونا ویروس تبدیل شده است.

خبر فوری با شکایت از اینکه مایک رایان ، مدیر اضطراری سازمان بهداشت جهانی ، خاطرنشان کرد: شیوع تاج در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی رو به افزایش است ، گفت: نگرانی های بسیاری از آنها وجود دارد ، اما برزیل به وضوح در درجه اول رنج می برد. جنوب رنج دیده است.

وزارت بهداشت برزیل روز پنجشنبه اعلام کرد پس از تعیین رکورد جدید در 24 ساعت گذشته ، تعداد قربانیان کروناویروس در برزیل از 20،000 فراتر رفته است. با افزایش یک هزار و 188 قربانی در یک روز که بزرگترین افزایش در این کشور است ، تعداد قربانیان تاج در برزیل به 21116 نفر رسید.

ایالات متحده با 332382 بیمار ، دومین کشور بزرگ جهان بعد از تاج است ، اما کارشناسان می گویند که آزمایش تاج گسترده به معنای این نیست که تعداد واقعی بسیار بیشتر است.

جمعیت این کشور 210 میلیون نفر در حال رشد است و تعداد قربانیان فقط در 11 روز به دو برابر افزایش یافته است ، و این امر اکنون از نظر تعداد قربانیان در رتبه ششم جهان قرار دارد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، بیشتر موارد Quaid-19 در برزیل در منطقه سائوپائولو است. ایالت آمازون حدود 490 مورد در هر 100000 نفر جمعیت وجود دارد که بالاترین میزان آلودگی در برزیل است.

رئیس جمهور برزیل بر وزیر بهداشت این کشور فشار آورده است تا از اقدامات علیه کلرالین و هیدروکلروکلرین برای معالجه موارد خفیف کوبیدین 19 استفاده کند ، اما سازمان بهداشت جهانی گفته است که هیچ مدرکی مبنی بر مؤثر بودن این داروها وجود ندارد. هیچ درمانی ، پیشگیری وجود ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه ، آزمایش های بالینی بی شماری برای تأیید اثربخشی این دو دارو در معالجه تاج انجام شده است ، یا حدود 3000 بیمار از 320 بیمارستان در 17 کشور جهان در این کارآزمایی ها شرکت می کنند.

انتهای پیام