اقتصادی

مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید نفت

دو منبع اوپک پلاس گفتند که این گروه از ماه آگوست با بهبود تقاضا و افزایش قیمت ها در مورد تعدیل بیشتر در کاهش عرضه بحث کرده اند ، اما هنوز تصمیمی در مورد میزان افزایش تولید گرفته نشده است.

به گزارش خبر فوری ، اوپک پلاس برای کاهش تدریجی محدودیت عرضه خود از سال گذشته تاکنون 2.1 میلیون بشکه در روز از ماه می تا ژوئیه به تولید اضافه خواهد کرد. جلسه وزیر اوپک در اول ژوئیه برگزار می شود.

یک منبع به رویترز گفت ، “تولید از ماه آگوست به احتمال زیاد به تدریج افزایش می یابد ، اما گفت هنوز تصمیمی در مورد میزان دقیق تولید اتخاذ نشده است.

این گفتگوها بدان معنی است که اوپک و روسیه در مورد سیاست تولید نفت به توافق نظری خواهند رسید. مسکو برای جلوگیری از افزایش قیمت به تولید بیشتر اصرار دارد و تولیدکنندگان بزرگ سعودی در اوپک هنوز قدم بعدی را بر نمی دارند.

علی رغم انتظار برای بازگشت نفت ایران به بازار ، تولیدکنندگان روسی آن را فرصتی مناسب برای کاهش بیشتر کاهش عرضه در ماه آگوست می دانند زیرا بازار عرضه ضعیفی دارد. یک منبع روسی گفت که تولید محدود نفت آمریکا همچنین زمینه کاهش محدودیت عرضه اوپک پلاس را تقویت کرده است.

به گزارش رویترز ، قیمت نفت روز سه شنبه پس از افزایش به بیش از 75 دلار در هر بشکه از آوریل 2019 ، به دلیل اخبار مذاکرات اوپک پلاس کاهش یافت ، اما پیش بینی تقاضای خوب از قیمت ها پشتیبانی می کند.

وزرای اوپک پلاس اوایل ماه جاری دیدار کردند اما با حفظ پیش بینی های افزایش تقاضای نفت در سال جاری ، توافق را تغییر ندادند.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در جلسه کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک پلاس پلاس در اوایل ماه ژوئن گفت که پیش بینی های نفت در جلسات قبلی وزرای این گروه تغییری نکرده است و انتظار می رود امسال تقاضای نفت به طور متوسط ​​6 مورد باشد. شش درصد بشکه به طور روزانه حدود 96.5 میلیون بشکه رشد می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) از تولیدکنندگان اوپک پلاس خواسته است دریچه های نفت را باز کنند زیرا قیمت نفت به بالاترین حد در سه سال گذشته می رسد. بانک آمریکایی گلدمن ساکس اخیراً تخمین زده است که در بازار نفت سه میلیون بشکه در روز کمبود وجود دارد.

انتهای پیام