اخبار ورزشی

اگر هواداران در ورزشگاه بودند دعوای تن به تن رخ می‌داد/ چراغ راهنمایی و رانندگی را به فوتبال برگردانید!‌

طبق گزارش ها شفافامروز فوتبال ایران در داخل و خارج از زمین بازی با انواع بی اخلاقی ها و ناهنجاری ها روبرو است. از درگیری بین بازیکنان و مربیان هر دو تیم گرفته تا اعتراضات خشن علیه دادگاه و باشگاه ها اظهارات عجیب و غریب.

مسعود رضاییان که سالها برای مدیریت فوتبال ایران وقت صرف کرده است به تسنیمی گفت: این موضوع به طور چشمگیری در حال رشد است و نسبت به فصل قبل افزایش یافته است. هزینه ها و حقوق در فوتبال و البته بی اخلاقی و درگیری افزایش یافته است. این تحلیل ممکن است اشتباه باشد ، اما من فکر می کنم فوتبال ما مانند یک دولت ضعیف به نظر می رسد که در گذشته وجود داشته است. در این دولتها ، در غیاب یک دولت قدرتمند مرکزی ، همه قبایل و بخشها اعلام و یاغی شدند.

وی با اشاره به وضعیت فدراسیون فوتبال یادآوری کرد: فوتبال ما هیچ رهبر ندارد و این کشتی رها شده است. ناخدا باید انتخاب شود ، اما اگر تا آن زمان کشتی وارد طوفان شده و غرق شده باشد ، چه کسی می خواهد بیشتر پس انداز کند؟ آیا اکنون از این طریق جلو می رویم و می خواهیم کجا برویم؟

این کارشناس مدیریت فوتبال گفت: “در این جو تیم ها حق دارند چنین بازی کنند زیرا اگر این کارها را انجام ندهند ذهن خود را از دست می دهند.” در این شرایط آنها به مالک حق نمی دهند و تیم باید از داور و تیم حریف و هر جای دیگر حق را بگیرد. در این فوتبال ، هرکسی که بلندتر فریاد بزند می تواند سوت و پرچم داور را تغییر دهد. اگر هیچ کس این کارها را انجام ندهد ، درست غذا می خورند و راه می روند. این یک میدان جنگ بدون قانون است. به جز روی زمین ؛ قبل و بعد از بازی بجنگید.

رضاییان گفت: احترام و بازی جوانمردانه از بین رفته است و همه ما این تنش ها را تغذیه می کنیم و برای نبرد آماده می شویم. در گذشته ، تیم ها ، بازیکنان و مربیان یکسان بودند ، اما ما شاهد این همه بی اخلاقی و چالش نبودیم. اکنون مربیان جوانی که به دنبال کار حرفه ای و اخلاقی هستند ، مجبور می شوند پس از یکی دو سال در جهت بی اخلاقی حرکت کنند ، در صورت عدم موفقیت در این کار ، تیم آنها موفق نخواهد شد و باید آزاد شوند. در این محیط طبیعی است که مربیان از این ابزارهای سخت برای نتیجه گیری استفاده کنند.

وی گفت: “یک جریان آب در جریان است و اگر کسی در برابر آن شنا کند غرق خواهد شد.” “یک نهاد مرکزی باید به این موارد توجه کند.” اگر جریمه ها را در نظر گرفته و آنها را به روشی منصفانه و قاطع اجرا کند ، می توان رویکرد سازنده ای اتخاذ کرد. در این حالت هیچ کس عصبانی نخواهد شد و وضعیت بسیار بهتر خواهد شد. با این حال ، این بازیکن به کادر فنی خود در لبه خط نگاه می کند. اگر مربی پس از گفتن “شما” بازیکن خود را از زمین خارج کند ، هیچ اتفاق دیگری در زمین و بین بازیکنان و داور رخ نمی دهد ، اما وقتی مربی دائما با مربی و داوران مخالف درگیر باشد ، بازیکن همچنین حق دارد با بازیکن و داور حریف بازی کنید.

مدیر کل سابق باشگاه های فولاد خوزستان و باشگاه های نفت مسجد سلیمان اظهار داشت که اگر هواداران با این شرایط در ورزشگاه حضور داشتند ، درگیری های تن به تن در خیابان ها رخ می دهد. خوشبختانه هیچ مخاطبی مقصر این امر نیست. در همین حال ، تعداد محدودی از افراد مانند کریم باقری اصول اساسی را حفظ کرده اند و این جو آنها را تغییر نداده است. من در جایی خواندم که دوست دارم هر گروه یک کریم باقری داشته باشد و فکر می کنم گفتن آن مناسب است.

رضاییان افزود: وقتی باشگاه ها و مدیران کل جنگ را شروع می کنند و مربیان و مأموران بانکی تیم حریف را کتک می زنند ، بازیکن به آنها نگاه می کند. وقتی بازیکنان می بینند که در خارج از زمین درگیری وجود دارد ، فکر می کنند که تاکنون بد به دنبال توپ رفته اند و باید یکدیگر را شکست دهند. با این حال ، همانطور که گفتم ، ما نباید بازیکن ، مربی و مربی را سرزنش کنیم ، آنها باید به این نتیجه مسموم برسند. مشکل این است که بازدارندگی برطرف شده است. این مانند از بین بردن چراغ خیابان است. وقتی چراغ های راهنمایی و پلیس در خیابان نباشند ، واضح است که تصادف و درگیری رخ خواهد داد و در این فوتبال باید چراغ راهنمایی و پلیس روشن شود.