اقتصادی

۹ استان درگیر آنفلوآنزای پرندگان/ پاسخ به گلایه کمبود تخم مرغ در بازار

خبر فوری / خراسان جنوبی معاون وزیر بهداشت و پیشگیری کشور گفت توانایی انتقال سویه های بسیار حاد آنفلوانزای مرغی که در ایران در حال گسترش است ، برای انسان بسیار محدود است ، در حالی که کنترل دقیق محصولات وارد شده به بازار انجام می شود.

سید بهمن نقیبی در گفت وگو با خبر فوری اظهار داشت: در تحقیقات اخیر ، یک مورد مثبت آنفولانزای فوق حاد پرندگان در یک واحد گوشتی در دشت باجد بیرجند ، یک کیلومتری واحدهای قبلی گزارش شد و انتظار می رفت این اتفاق بیفتد. “

وی با بیان اینکه وضعیت خراسان جنوبی بهتر از دو سه هفته گذشته است ، افزود: وضعیت به طور کامل در حال بهبود است و امیدواریم با تلاش و تعامل ارزشمند همه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی این کار را انجام دهیم. در اسرع وقت.”

امیدواریم در گفتگوهای آینده خبرهای خوبی در مورد این بیماری به مردم بدهیم

معاون بهداشت و پیشگیری وزیر کشور اظهار داشت: انتظار می رود طی روزهای آینده وضعیت خراسان جنوبی مانند سایر کشورها از نظر ابرقدرت آنفلوانزای مرغی مناسب تر باشد و امیدواریم در آینده مردم را از این بیماری مطلع کنیم گفتگو.

این اسرارآمیز یک مرد پرنده محلی را به آتش کشید

نقیبی ادامه داد: در واقع از روز اول مصاحبه به ما گفتند که پنهان کاری یک پرورش دهنده پرنده زمینه را به آتش می کشد و آنچه دیدیم اثرات همان راز انتشار ویروس است.

وی گفت: “طبق آخرین آماری که تا دیروز داشتیم ، 21 مرکز صنعتی ، یک حیات وحش و یک واحد پرندگان در خراسان جنوبی وجود داشت.” “اولین دلیل شیوع این بیماری ورود ویروس توسط پرندگان وحشی بود. این ویروس را منتقل می کند.” پس از آن ، به دلیل راز پرندگان ، تعداد زیادی از ویروس در محیط گسترش یافت و واحدها یکی پس از دیگری آلوده شدند.

نقیبی اکنون با بیان اینکه واحدها در سه شهر بیرجند ، خوسف و سربیشه درگیر بودند ، افزود: خوشبختانه ما نگران بودیم که آیا این بیماری به قاین و خراسان رضوی سرایت کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

در دو تا سه ماه گذشته ، 9 استان در سراسر کشور این بیماری را گزارش کرده اند

وی در دو یا سه ماه گذشته از وجود 9 استان کشور در سراسر کشور خبر داد و افزود که 21 روز پیش آخرین گزارش بود و برخی از استانها استانهای پاک محسوب می شوند.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 620 منطقه در کشور داریم که معمولاً پرندگان مهاجر وارد آن می شوند ، افزود: جمع آوری پرندگان مهاجر در جایی که آب جمع می شود طبیعی است.

طبیعتاً ویروس از طریق پرندگان مهاجر وارد استان شده است

نقیبی با اشاره به اینکه این ویروس به طور طبیعی از طریق پرندگان مهاجر وارد استان شده است ، اظهار داشت: “این سویه بیماری که در ایران در حال شیوع است ، از نظر توانایی انتقال به انسان بسیار محدود است ؛ در عین حال ، کنترل دقیق محصولات وارد شده به بازار انجام شده

به شکایات مردم در مورد نداشتن تخم مرغ در بازار پاسخ دهید

معاون وزیر بهداشت و پیشگیری از دامپزشکی در پاسخ به شکایات مردم از کمبود تخم مرغ در بازار ، افزود:

نقیبی ادامه داد: طبق آخرین گزارش های کشور ، روزانه حدود 600 تن تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید می شود و تاکنون نگرانی در مورد تأمین بازار داخلی وجود ندارد.

مردم به مردم از سلامت محصولات موجود در این منطقه اطمینان می دهند و می افزایند: “دامپزشکی سلامت کلیه محصولات مرتبط با پرندگان را از توزیع تا عرضه تضمین می کند ، اما مردم باید مراقب باشند این محصولات را از مکان های مجاز تهیه کنند. از مسافران یا مکان هایی که شرایط تحت کنترل هستند تخم مرغ خریداری نکنید.

انتهای پیام