اخبار سلامت

کووید-۱۹ احتمالا شبیه آنفلوآنزای فصلی می‌شود

پزشکان و محققان با پیشرفت تهاجم جهانی Covid-19 و افزایش مرگ و میر در بیمارستان های چندین کشور ، به طور فزاینده ای از این ویروس آگاهی دارند.

وقتی بیماری همه گیر آغاز شد ، مردم امیدوار بودند که این واکسن بتواند ویروس را از بین ببرد و به آنها کمک کند تا “مصونیت جمعی” را در سراسر جهان بدست آورند ، اما مقامات بهداشت هشدار دادند که ویروس می تواند هر سال مانند آنفولانزا برگردد.

تحقیقات بیشتر در مورد Covid-19 ممکن است نشان دهد که این ویروس می تواند برای همیشه در جوامع بشری دوام بیاورد ، اما میزان عفونت و مرگ به اندازه اپیدمی کنونی نخواهد بود.

دکتر جان براونشتاین ، متخصص ارشد نوآوری در بیمارستان کودکان بوستون ، در مصاحبه ای با ABC News گفت: “ویروس تاج در مراحل ابتدایی خود است و ریشه کن کردن آن تقریباً غیرممکن است.”

پیش بینی دکتر براونشتاین با تحقیقات اخیر نیز مطابقت دارد.

طبق یافته های این مطالعه ، ویروس SARS-Cow-2 ، عامل ایجاد کننده Covid-19 ، سرانجام همراه با سایر عوامل بیماری زا ویروس کرونا با علائم خفیف به فصل بازگشت.

اما این به اپیدمی محلی Covid-19 بستگی دارد. محققان دانشگاه آموری در جورجیا و ایالت پن می گویند این ویروس دیگر گسترده نیست و می تواند باعث بیماری های جدی جدی در چندین کشور شود.

جنی لوین ، نویسنده تحقیق ، به نیویورک تایمز گفت: “چه مدت طول می کشد تا به یک بیماری همه گیر محلی برسیم ، به سرعت گسترش بیماری و اثر بخشی واکسن بستگی دارد.”

Covid-19 تأثیر گسترده ای بر روی سیستم ایمنی بدن بزرگسالان داشت زیرا این یک بیماری زای ناشناخته بود و بدن به مبارزه با ویروس جدید عادت نداشت. اما هرچه افراد بالغ بیشتر با Covid-19 واکسینه شوند یا خود به خود به ویروس آلوده شوند ، پاسخ آنها نسبت به ویروس بیشتر می شود و از پاتوژن مصون می مانند. به گفته این متخصصان ، واکنش بدن در برابر عفونت های بعدی مانند سرماخوردگی است.

از طرف دیگر ، کودکان هنوز اثر این ویروس جدید را در مقایسه با بزرگسالان ندارند زیرا بدن به عوامل بیماری زای جدید عادت کرده است. متخصصان پیش بینی می کنند که ویروس ممکن است در نهایت فقط برای کودکان زیر پنج سال خطرناک شود.

در این مطالعه شش نوع ویروس کرونا ویروس انسانی مورد مطالعه قرار گرفت که چهار نوع از آنها در بین انسانها شایع بوده و علائم خفیفی داشتند. دو مورد دیگر سندرم تنفسی مشترک (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) بودند که در سال 2003 و 2012 شایع بودند و باعث عفونت شدید و مرگ می شدند اما به طور گسترده ای گسترش نیافته اند.

دکتر لوین و تیم وی حدس می زنند که Covid-19 شباهت زیادی به ویروس کرون ناشی از سرماخوردگی محلی دارد ، این بدان معناست که ممکن است در آینده به یک بیماری فصلی تبدیل شود تا اینکه کاملاً از بین برود.

استفاده از واکسن بسته به اثربخشی و تزریق آن ممکن است پیشرفت ویروس جدید را تغییر دهد.

اگر واکسن از شیوع ویروس در مردم جلوگیری کند ، نتیجه می گیریم که باید به عنوان واکسن سرخک به همه افراد تزریق شود ، اما اگر مانع از شیوع آن نشود ، باید هر ساله برای جلوگیری از شیوع عفونت تجدید شود.

به گزارش ایندیپندنت ، دکتر لوین و تیم وی پیش بینی کرده اند که واکسن ها قادر به ریشه کن کردن Covid-19 نخواهند بود و ویروس بر روی زمین باقی می ماند اما باعث مرگ کمتر می شود.

انتهای پیام