اخبار جامعه

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان تهران مشاهده نشده است

مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سه استان مازندران ، اردبیل و مرکزی طی روزهای اخیر نگرانی هایی را در مورد شیوع این بیماری و مشاهده آن در سایر استان ها ایجاد کرده است. رئیس اداره حفظ حیات وحش تهران گفت: امسال هیچ مورد مشکوک یا قطعی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران مشاهده و گزارش نشده است.

محمد کرمی در گفت وگو با خبر فوری وی با توجه به اینکه امسال هیچ نشانه ای از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران وجود ندارد ، اظهار داشت: وقتی پرندگان مهاجر در زمستان به مناطق آبی استان تهران مهاجرت می کنند ، موارد گشت زنی در مراکز آب و مواردی که همکاران مکان هایی را برای این پرندگان جمع می کنند. نگهبانان ما در حال تلاش برای گزارش موارد دامپزشکی یا لاشه پرندگان به دامپزشکان شهرستان و اداره محیط زیست استان تهران هستند.

وی ادامه داد: زیستگاه پرندگان مهاجر در استان تهران تمایل به برکه ها ، برکه ها و سدها است که در پاییز و زمستان به طور فزاینده ای دیده می شود.

وی با بیان اینکه رئیس اداره کنترل حیات وحش استان تهران با اشاره به اینکه آنفولانزای فوق حاد پرندگان در وهله اول مهاجران و پرندگان ساحلی را تحت تأثیر قرار می دهد ، گفت: هر ساله در اوایل پاییز با ورود پرندگان مهاجر به استان تهران ، آنها واحدهای گشت را آگاه می کنند. ما برای افزایش تعداد گشت ها و افزایش حساسیت در هنگام مشاهده موارد ادعایی پرندگان مهاجر ، گشت هایی را به بیرون می فرستیم.

وی ادامه داد: بوم شناسان و کارشناسان حاضر در شهرستان ها از سایت های جمع آوری پرندگان بازدید می کنند و در صورت مشاهده لاشه پرنده یا مورد مشکوک از جمله بی حالی پرندگان ، بلافاصله آن را به دامپزشکان شهرستان و اداره محیط زیست گزارش می کنند. بدن پرندگان یا پرندگان غیر زنده و دلایل مرگ و توقف پرندگان را تهیه کنید.

کرمی با بیان اینکه علت بی حالی پرندگان ممکن است به عوامل مختلفی مربوط باشد ، خاطرنشان کرد: لتارژی پرندگان مهاجر لزوماً در آنفلوانزای مرغی بسیار حاد نیست و برخی پرندگان به دلیل طولانی بودن مسیر پرواز ممکن است در ابتدا خسته یا دچار سوour تغذیه شوند. آنها برای استراحت و تغذیه مناسب به مدتی زمان نیاز دارند. با این حال ، اگر پرنده یا پرنده ای در خواب وجود داشته باشد ، سازمان دامپزشکی می تواند با انجام آزمایشات ، علت و عوامل خواب پرنده را تعیین کند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش تهران از برنامه ریزی برای تایید وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران خبر داد. که از ورود و خروج مردم جلوگیری می کنند. علاوه بر این ، پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط سازمان دامپزشکی در این زمینه ایجاد و رعایت می شود.

کرمی در پایان با بیان اینکه احتمالاً میزان بالای آنفلوانزای مرغی به استان تهران نیز وجود دارد ، گفت: بنابراین ، همیشه احتمال آلوده شدن به بیماری وجود دارد ، اما مهمترین چیز این است که قبل از افزایش بازدیدها و گشت زنی ها ، سریعاً آن را شناسایی و کنترل کنید.

انتهای پیام