اقتصادی

کوچکی‌نژاد: بودجه ۱۴۰۰ تورم سنگینی را به دنبال خواهد داشت

عضو کمیته برنامه و بودجه مشورتی اسلامی اظهار داشت که این بودجه تورم بالایی را برای کشور رقم خواهد زد.

به گزارش خبر فوری ، جبار کوچکی نژاد صبح امروز (سه شنبه) و در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف اصلی لایحه بودجه 1400 مورد رایزنی قرار گرفت ، گفت: “ما در حال بررسی بودجه 1400 در شرایطی هستیم که باید در هر دو دولت اجرا شود. بودجه و ترکیبی مانند یک بیمار اورژانسی بهبود نیافت و درد بدتر شد. دولت اظهار داشت که از بودجه پشتیبانی نمی کند ، که قیمت های بالایی را برای مردم تعیین می کند. حرفه هایی که از انتخابات شروع می شوند جنگ روانی هستند.

وی ادامه داد: همکاران باید از مردم مراقبت کنند تا تورم بیشتری تحمیل نکنند و تورم را افزایش ندهند ، زیرا مردم نمی توانند تورم را بیشتر افزایش دهند اما این بودجه تورم زیادی را به جا می گذارد و با این بودجه کسری بزرگتری بیش از 40٪ “

به گفته یکی از اعضای کمیته بودجه و برنامه مشورتی اسلامی ، درآمدهای بی ثباتی در بودجه گنجانده شده و وابستگی به نفت 30٪ است که مغایر با سیاست های کلی سیستم است.

کوچکی نژاد اظهار داشت که این بودجه باید دستمزدهای نجومی را متوقف کند ، اما مشکل کجاست یا باید از فرار مالیاتی بیش از 100 میلیارد تن جلوگیری کند ، اما بیش از 30 میلیارد به ارزش افزوده اضافه شده است؟ این بدان معنی است که مستقیماً از جیب مردم پرداخت می شود.

وی در گزارش یکسان سازی این قانون اظهار داشت که بودجه با قرارداد تولید مطابقت ندارد. اگر یکسان سازی به نفع کشور باشد ، باید بودجه را رد کند. او همچنین موافقت می کند که حدود 4200 تومان را حذف کند ، اما این کار باید به درستی انجام شود. این کار فقط به این طریق صورت گرفت که بحران ایجاد نکند. من معتقدم که مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد مردم بیشتر رنج بکشند و نگران شوند. زیرا کل جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد. با هم ، واردات مواد اولیه از کارخانه ها بیش از 100 برابر شده است که منجر به افزایش قیمت تمام تولیدات می شود.

عضو کمیته برنامه و بودجه مشورتی اسلامی ادامه داد: اتحادیه پذیرفته است که می خواهد به فقیران پول بدهد ، این پول به جای خرید کالاهایی که به سلامتی آنها آسیب برساند ، برای خرید چیزهای دیگر هزینه می شود.

کوچکی نژاد همچنین از کاهش بودجه عمرانی در بودجه انتقاد کرد.

انتهای پیام