اخبار جامعه

انتصاب ۱۸ معاون وزیر و استاندار زن در دولت تدبیر

رئیس شورای فرهنگ وزارت کشور گفت: 66 (30٪) از 224 زن شاغل در ستاد وزارت کشور به سمت های مدیریتی و اجرایی منصوب شده اند و وزیر کشور همچنان بر این ظرفیت بیش از پیش تأکید می کند.

به گزارش خبر فوری ، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور ، در مراسم تکریم از زنان نمونه وزارت کشور ، ضمن برکت دهه مبارک فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ؛ وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب به جلو حرکت کنیم ، در سالهای اخیر در نتیجه مجازاتهای ظالمانه شرایط سختی را داشته ایم تا اهداف اصلی را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی در زمینه های مختلف وزارت کشور به ویژه زنان انجام شده است خاطرنشان کرد: “از ابتدای دولت تدبیر و امید و دستور وزیر کشور برای به حداکثر رساندن ظرفیت در زنان از زمینه های مختلف مورد تأکید قرار گرفته است. البته این بدان معنا نیست که باید زنان را بدون در نظر گرفتن شایستگی هایشان سهمیه ویژه ای در نظر بگیریم ، بلکه هدف این بوده است و این است که زنان در شرایط برابر بین زن و مرد اولویت داشته باشند و بتوانند زنان توانمند را ارتقا دهند.

وی در این زمینه افزود: 66 نفر (30٪) از 224 زن شاغل در وزارت کشور به سمت های مدیریتی و مدیریتی منصوب شده اند و قانون برنامه ششم توسعه نیز استفاده از این ظرفیت را در چندین زمینه کلیدی پیش بینی کرده است. این امر در مقر وزارت کشور محقق شده و ظرفیت پستهای سازمانی و مدیریتی تکمیل شده است ، اما اهمیت وزیر کشور همچنان در این ظرفیت بیش از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر مدیریت و توسعه منابع اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و با دستور وزیر کشور ، 18 زن به سمت های ارشد مدیریت منصوب شدند که از این تعداد 16 معاون فرماندار و 2 مشاور معاون وزیر و وزیر بودند . قبل و بعد از انقلاب سابقه نداشته است.

ناصریان با بیان اینکه 4781 نفر از 24000 کارمند وزارت کشور در سراسر کشور زن هستند ، افزود: 501 زن در حال حاضر سمت های مدیریتی در وزارت کشور را دارند که 67 نفر آنها در سمت های مدیریتی هستند. 18 نفر وجود دارد معاونان وزیر و معاونین فرماندار ، سه فرماندار ، 63 معاون فرماندار ، 54 بخشدار و 6 مشاور فرماندار.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور داخله اظهار داشت که در سال 1992 دهیار از 30 هزار نفر 888 زن بود که اکنون 3855 نفر از دهیار خان به 3855 نفر رسیده اند که ظرفیت دوبرابر شده است.

معاون وزیر کشور اقدامات دیگر در زمینه زنان را مورد توجه قرار داد و گفت: “فرصت انجام یک مطالعه جامع سلامت زنان در وزارت کشور اقدام خوبی برای حمایت از سلامت زنان شاغل در این وزارتخانه بوده است و ما در تلاش هستیم تا دوباره آن شرایط را فراهم کند. “

سرپرست وزارت فرهنگ وزارت کشور همچنین در مورد نحوه انتخاب زنان نمونه از وزارت کشور توضیح داد: شورای فرهنگ وزارت کشور پیشنهادی را برای تشکر از وزیر کشور به وزیر ارائه کرد از کشور از این رو کارگروهی تشکیل و شاخص ها با تعهد ، توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع ، مسئولیت ها ، حجاب و عفاف ، حسن خلق ، حضور در برنامه های فرهنگی و … تعیین شد و سرانجام امروز وزیر کشور از منتخبین تقدیر کرد.

باید بگویم مراسم ادای احترام به زنان نمونه وزارت کشور به ابتکار وزارت فرهنگ وزارت کشور و مطابق با تصویب سومین جلسه شورای فرهنگ در 7 جولای برگزار شد. بنابراین تصمیم گرفته شد از زنان نمونه ای که در ستاد وزارت کشور کار می کنند ، تجلیل شود ، زیرا آنها به ویژه در خدمت به مردم و مسئولیت ، و همچنین در زمینه عفاف و حجاب نمونه هستند. به همین منظور ، مطابق مصوبه شورای شهر ، کمیته ای متشکل از بخشهای مختلف تشکیل و شاخص ها انتخاب شدند.

تعهد و مسئولیت در نظم کاری و اداری ، تکریم ارباب رجوع و داشتن روحیه خوب ، رعایت عفاف و حجاب و آداب اسلامی و حضور در برنامه های فرهنگی ، همگی الگویی برای انتخاب الگوها هستند. منابعی به همراه سایر معاونان وزارت کشور. ، روسای مراکز و مدیران کل درخواست کردند که زنان انتخاب شده توسط سران ستاد بر اساس شاخص های فوق به دبیرخانه شورای فرهنگی معرفی شوند.

براساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، 32 مرکز ، دفتر و 59 نفر از اداره کل وزارت کشور به دبیرخانه شورا پیوستند. براساس تصمیمی که در جلسه فرهنگی گرفته شد. اسامی ارسال شده توسط دفاتر بررسی شد و از بین اسامی ارسال شده ، در نهایت 39 نفر به عنوان خانم نمونه انتخاب شدند. برنامه ادای احترام به زنان یک بار در سال 2017 با روندی مشابه تاسیس شد و منجر به انتخاب 16 زن مدل شد.

انتهای پیام