اقتصادی

سیاست‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی

خبر فوری / خراسان رضوی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت که صنعت خودروسازی ایران یک آفت بزرگ به نام انحصار و عدم رقابت دارد. سیاست های وزارت صمت برای رقابتی کردن صنعت خودرو است. ما با افزایش عرضه خودرو در بازار قیمت ها را پایین می آوریم.

علیرضا رزم حسینی خط دوم عبور خبرنگاران از هرمزگان به کرمان و سپس خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به خبرنگاران گفت: پس از واقعه مهم و تاریخی ، اولین خط انتقال آب از هرمزگان به کرمان و اردکان با دستور رئیس جمهور سابق اجرا شد ، تصمیم گرفته شد که خطوط دوم و سوم را به همین ترتیب شروع کند.

وی افزود: مطالعاتی در مورد این کار انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک قبل از سال جدید عملیات اجرایی خط انتقال دوم کرمان به خراسان رضوی آغاز شود. این پروژه منجر به توسعه صنایع و معادن در منطقه و کشور خواهد شد. به نظر من این پروژه بزرگترین پروژه در تاریخ کشور و خاورمیانه در زمینه انتقال آب است. در حال حاضر حدود 350 کیلومتر در خطوط دوم و سوم آب و انتقال از هرمزگان و کار مشترک در زمینه اجرای خطوط آب دوم و سوم و انتقال از هرمزگان انجام شده است.

وزیر صمت در مورد قیمت خودرو افزود: صنعت خودروی ایران آفت بزرگی به نام انحصار و عدم رقابت دارد. سیاست های وزارت صمت برای رقابتی کردن صنعت خودرو است. امروزه بسیاری از قطعات ما در کشور ساخته می شود. سازندگان قطعات ما در حال حاضر در 2 و 3 شیفت کار می کنند. اگر سیاست های مالی و اقتصادی محتاطانه در نظر گرفته شود ، قیمت ها در بازار متعادل می شوند. با افزایش عرضه خودرو در بازار قیمت ها را کاهش خواهیم داد.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به این س ofال که آیا قیمت شکر را در بخش صنعتی افزایش خواهیم داد؟ وی گفت: “در بخش صنایع ما مجبور نیستیم افزایش قیمت شکر را تحمل کنیم و هر فروشگاهی می تواند شکر وارد کند.”

انتهای پیام