اقتصادی

بهره‌برداری صنایع از نانوکاتالیست‌های ایرانی در صنایع فولاد و پتروشیمی‌ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید و مکان‌یابی نانوکاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، توانست اکثر نیازهای صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایشگاهی را تامین کند و به این ترتیب جایگزین کاتالیست‌های وارداتی در فرآیندهای صنعتی شود.

به گزارش خبر فورییکی از شرکت های دانش بنیان در زمینه کاتالیست های مورد نیاز صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایش به عنوان محصول استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع ها می باشد چرا که این شرکت تنها تولید کننده کاتالیست در ایران می باشد. کاتالیزورها و جاذب های کاتالیزوری. سنگ آهن را به طور مستقل با توجه به مشخصات فنی محصول تولید می کند.

از این نوع کاتالیست ها در صنایعی مانند فولاد خراسان، فولاد صنعتی قائنات، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان استفاده شده است.

این شرکت علاوه بر اصلاح کاتالیست های واحدهای احیای مستقیم، قادر به تولید جاذب های گوگردزدایی مورد استفاده در این واحد نیز می باشد و به دلیل وجود گوگرد زیاد در گندله های مورد استفاده در این واحدها، این جاذب ها دارای مصرف بسیار بالایی در داخل کشور و در مقادیر زیاد می باشند. . آنها متعلق به اکسید روی هستند.

به گفته مدیرعامل، نانوکاتالیست‌های LTS، نانوکاتالیست‌های ZnO، نانوپودرهای NiO، نانوکاتالیست‌های HTS، نانوکاتالیست‌های اصلاح گاز طبیعی و نانوکاتالیست‌های گوگردزدایی گاز طبیعی از جمله محصولاتی هستند که تاییدیه نانومقیاس را از این شرکت دریافت کرده‌اند.

حسن نوایی، مدیرعامل شرکت دانش بان در گفت وگو با خبر فوریوی دامنه تحقیقات این شرکت را برای تولید کاتالیزورهای پتروشیمی، پالایشی و فولادی ذکر کرد و گفت: کاتالیزورهای فولادی برای فرآیند احیای مستقیم در فولادسازی استفاده می شود و در این شرکت تمامی کاتالیست های این فرآیند را تولید می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از کاتالیست در واحدهای تولید فولاد استفاده می شود، خاطرنشان کرد: این شرکت تمامی کاتالیست های مورد نیاز صنعت فولاد را تولید کرده است، بنابراین اکثر صنایع فولادی از کاتالیست ایرانی استفاده می کنند و واحدهای کمتری در این صنایع استفاده می شود. کاتالیزورهای خارجی

مدیرعامل دانش بنیان افزود: همچنین کاتالیست های مورد نیاز زنجیره های پتروشیمی، اوره، آمونیاک و متانول را تولید کرده ایم و برای تامین این نوع کاتالیست ها با بسیاری از واحدهای صنعتی در این حوزه قرارداد بازاریابی بسته ایم. ما همچنین کاتالیزورهای زنجیره هیدروژنی را در صنعت پالایش تولید کردیم.

به گفته وی، ساختار کاتالیست های تولید شده در این شرکت نانوساختار بوده و تاییدیه ستاد نانو را دریافت کرده است.

وی گفت: این شرکت تاکنون 15 نوع کاتالیزور تولید کرده است. وی ادامه داد: تاکنون این کاتالیست ها توسط شرکت های دانمارکی، انگلیسی، آلمانی و هندی عرضه شده است، البته برخی از کاتالیست ها از چین خریداری شده اما خریداری نشده است و کیفیت لازم را دارد.

انتهای پیام/