اقتصادی

وزیر صمت: قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گوی تلویزیونی از انتقال قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد و از واگذاری بازنگری قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش خبر فوری، سید رضا فاطمی امین در این گفت وگو با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از صنعت خودرو اظهار کرد: سودآوری این صنعت از اولویت های ویژه دولت سیزدهم است و با تمام توان به این هدف خواهیم رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از اهداف اصلی این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه ها و تلاش خودروسازان کشور را افزایش تردد و تولید خودرو عنوان کرد.

وی با اشاره به تحولات قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت: بازنگری در قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شده و این اقامتگاه در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

با توجه به اظهارنظرهای قبلی وزیر صنعت، معدن و تجارت، این سوال مطرح می شود که آیا مجددا شورای رقابت رسما از شمول قیمت خودرو خارج شده است؟

این نیز معاون حمل و نقل وزارت مذکور است تعیین قیمت خودرو به وزارت صمت موضوع تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده است. در این راستا، سازوکار مصوب قیمت‌گذاری خودرو به این صورت است که قیمت خودروهایی که از محل افزایش تولید خودروسازان به بازار عرضه می‌شوند، با در نظر گرفتن قیمت تمام شده و سود قانونی که رگولاتوری می‌پذیرد، محاسبه شود. . مهمتر از همه این که این افزایش قیمت تا پایان سال شامل تعهدات خودروسازان نخواهد شد. تنها افزایش قیمت ها از نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی اعمال می شود.

انتهای پیام/