اقتصادی

فرهنگی: ابهامی در مورد نحوه رأی گیری بودجه وجود نداشته است

سخنگوی رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت هیچ ابهامی در مورد نحوه رای گیری بودجه 1400 در مجمع وجود ندارد.

به گزارش خبر فوری ، محمدحسین فرهنگی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری گفت: انتقادات از لایحه بودجه در برخی رسانه ها مطرح شده و مشخص نیست که آیا این لایحه توسط گزارش کمیته مشترک به رای گذاشته می شود یا خیر. ” از روز اول او در مجلس وارد مجلس می شود ، همه برنامه ها و لوایح ، در صورت وجود ، به آن طرح می روند و اگر لایحه هستند ، به لایحه می روند. هنگامی که این لایحه به پارلمان رسید و در کمیته بررسی شد ، تا پایان عنوان لایحه است و اگر رئیس مجلس در رأی گیری صریحاً گفت که لایحه بودجه عمومی تصویب می شود ، ما جزئیات گزارش کمیته را درج می کنیم. بنابراین ، هیچ ابهامی در مورد نحوه رأی دادن به بودجه 1400 وجود نداشت.

وی افزود: “دلیل اختلاف نظر اکثر نمایندگان مجلس از زمان ارائه لایحه و عدم تأیید دولت از اصلاحات کمیته ، ابهامات در مجلس بوده است.” ما این تغییرات را تأیید نمی کنیم و از مجلس تشکر می کنیم سپس. یعنی دولت در آن مرحله با آن تصمیم مخالفت نکرد.

نماینده مردم تبریز افزود که دلیل نمایندگان با این نظر این بود که در نهایت این دولت خواهد بود که لایحه را ارائه کرده است و وقتی دولت اعلام می کند ما کمکی نمی کنیم ، طبیعتاً نمایندگان فاقد نظر مساعد

سخنگوی ریاست مجلس همچنین با رد طرح شفافیت کلی گفت: “فقط با سه رأی ، حد نصاب دو سوم برای این طرح حاصل نشده است.” برخی روزنامه ها نوشتند که آنها رأی ندادند زیرا خلاف مقررات بود ، در حالی که قانون اساسی حد نصاب دوسوم را برای همه کسانی که در این قوانین مشارکت داشتند ، پیش بینی کرده است. کاهش سه نفر و رأی ندادن به این طرح به معنای خارج شدن از دستور کار نیست و راه حل هایی را پیش بینی می کند که توسط آیین نامه مورد استفاده قرار می گیرد. ما همچنین در بررسی برخی از نگرانی های نمایندگان را بررسی خواهیم کرد و سعی داریم به موضوع شفافیت بپردازیم.

فرهنگیک در مورد طرح تغییر قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: “رسانه ها گزارش دادند که شورای نگهبان آن طرح را رد کرد ، اما این صحت ندارد و این طرح کاملا رد نشد ، اما شورای نگهبان در برخی مقالات مخالفت هایی را مطرح کرد. وی افزود: “همه چیز قابل رفع است و ما امیدواریم كه در روزهای آینده قانون خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری كه پیش از انتخابات نهایی انجام خواهد شد ، شاهد باشیم.

ادامه دارد