اخبار جامعه

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کرونا و واکسن مصوب کمیسیون ملی واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش خبر فوری و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، متن این سند به شرح زیر است: 1400/11/08 در خصوص شمول مسافران، دستورالعمل فوق حسب مورد به‌روزرسانی می‌شود. کمیسیون ملی واکسن کووید 16/10/400 به شرح زیر است:

– افرادی که برای بار اول و دوم واکسن غیرفعال تزریق کرده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) باید برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس نیز دریافت کنند.

افرادی که برای اولین و دومین بار با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند، ممکن است واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را برای اولین بار (به عنوان Sputnik Light) دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن اسپوتنیک V واکسینه شده اند ممکن است برای بار سوم واکسن آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس را دریافت کنند.

– داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکوس در دو شهر که سه بار واکسینه شده اند باید نوبت چهارم (یادآوری) نوبت سوم را با واکسن پاستوکوک پلاس دریافت کرده و ظرف مدت 6 ماه تزریق کنند.

– افرادی که دو دوز از دو واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر می خواهند دو دوز آسترازنکا را تزریق کنند، اجازه بگیرند و مدارک سفر بدهند، آسترازنکا می تواند حداقل دو دوز از راه دور مصرف کند. . از هم جدا. دریافت ماه بین شیفت.

– کسانی که دو دوز واکسن اسپوتنیک V دریافت کرده اند و به دلیل شرایط سفر معمولاً دو دوز آسترازنکا به آنها تزریق می شود، پس از کسب رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه تحقیقاتی، ممکن است دو دوز آسترازنکا دریافت کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) تزریق شده اند، ممکن است برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/