اخبار جامعه

پیش بینی فقیرتر شدن فقرا/ چند دهه تخطی از قانون در پرداخت مستمری مددجویان

رئیس انجمن رفاه اجتماعی ایران رشد جامعه هدف سازمان های امدادی مانند کمیته کمک و سازمان بهزیستی را نمایانگر گسترش جامعه فقر دانست و گفت:

در مصاحبه سید حسن موسوی چل با خبر فوری ، وی آینده نگری و تصمیم گیری توسط متخصصان را تنها راه برون رفت از شرایط فعلی حوزه اجتماعی دانست و افزود: مسئولان می گویند ما می خواهیم نابرابری طبقاتی را کاهش دهیم اما این همچنان یک شعار است و هیچ پیش بینی ای در مورد زمینه آسیب های اجتماعی. “سیاست ها کورکورانه و بدون برنامه انجام می شود.

وی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه اجتماعی ، گسترش فقر ، افزایش خودکشی و … ادامه داد: سیستم اجتماعی و فرهنگی ما در این زمینه موفق نبوده است. با وجود واقعیت های موجود در کشورمان ، ما کار خاصی انجام نداده ایم و در عین حال امیدواریم با مشاوره و گفتار درمانی بتوانیم این مشکلات پیچیده را برطرف کنیم.

رئیس انجمن رفاه اجتماعی ایران خواستار اجرای قانون پرداخت حقوق بازنشستگی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شد و هشدار داد که این سازمان های امدادی از دهه ها قبل حقوق بازنشستگی جوامع فقیر و جوامع کم درآمد را پرداخت می کنند. اما هرگز در طول این دهه ها ، بدون پرداخت طبق قانون و همیشه کمتر از آنچه در قانون ذکر شده است.

چلک خواستار کمک دولت و مجلس به کمیته امداد و بهزیستی در پرداخت حقوق بازنشستگی کافی به خانواده های مورد تأیید شد و گفت: پیش بینی می شود سال آینده فقیر فقیر شوند زیرا این عدم اطمینان در کشور به فقرا و اقشار ضعیف جامعه آسیب می رساند. ”

وی خواستار تغییر در بودجه فقرا شد و گفت: حتی اگر بودجه پیشنهادی دولت اجرا شود ، گره اقشار کم درآمد را برطرف نمی کند مگر اینکه پارلمان و دولت بودجه را به نفع فقیر.”

انتهای پیام