اخبار جامعه

دنیای بدون کرونا، دست‌نیافتنی نیست

خبر فوری / مرکزی مورد مثبت ویروس کرونا در اراک تأیید شد ، عنوانی که یک سال پیش دنیای ما را در استان مرکزی تغییر داد.

367 روز پیش زندگی ما با خبر تغییر کرد ، قبل از اینکه فکر کنیم همه چیز را محدود کنیم! ما در زمینه شایستگی های اجتماعی و انسانی هیچ گونه رفتاری انجام ندادیم. نگرانی درباره نشستن روی دست برای اکثر مردم جهان تعریفی نداشت ، مگر اینکه خود ما آلودگی را تشخیص دهیم. تا آن زمان ، ماسک ها حداقل ماده موجود در داروخانه ها بودند ، بنابراین ما قادر به یافتن ماسک در داروخانه ها نبودیم و الکل عصا نبود ، اما امروز همه نگرانی های ما در مورد مراقبت از سلامتی ما است.

ماسکها بخشی از زندگی ما برای یک سال بوده است ، اگر قبلا آلوده به سرما یا هوا شدید می توانستیم ماسک بزنیم ، اما سال گذشته ماسک را از بین نبردیم و شاید چندین ماسک را روی لایه های مختلف استفاده کردیم و حتی با آن خوابیدیم ماسک برای محافظت از ما در برابر بیماری

تا یک سال پیش ، ما به طور کلی “پروتکل های بهداشتی” را جدی نمی گرفتیم ، و به طور کلی نمی خواستیم چیزی در مورد آن بشنویم یا بشنویم ، اما از روزی که تاج تاج گذاری شد پروتکل های بهداشتی بخشی از جهان ما شده است و حتی یک سال پیش ما ماسک ، الکل ، پروتکل های بهداشتی و خدمات اجتماعی از ابتدا و پایان کار ما به یک فرهنگ لغت تبدیل شده است و مطمئناً هرگز باور نداشتیم که این ویروس مخرب یک سال دوام بیاورد و در جدید با ما بماند. که در.

امروز ، ویروس تاج یک ساله است ، تولدی ناخوشایند ، شرارت آن هرگز از ذهن ما پاک نخواهد شد. امسال بسیاری از افراد آلوده و زنده مانده بودند ، بسیاری رنج کشیدند و بسیاری نیز مردند و مطمئناً افرادی هستند که همان فرد نخواهند بود. همه اینها زیر سر ویروسی است که ما هرگز با چشم خود ندیده ایم ، اما عزیزانمان را دیده ایم که در زیر دست و پاهای این ویروس جان خود را از دست داده اند و چقدر عجیب مانده اند روی زمین.

ما یک سال پر از سختی ، رهگیری و ترس را سپری کرده ایم ، اما هر روز صدای زنگ هشدارهایی را می شنویم که زیر سر این ویروس شیطانی در سراسر استان ، کشور و سراسر جهان به صدا در می آید و هیچ راه دیگری برای مقابله با آن وجود ندارد ، اما ما با آن زندگی نمی کنیم

تاکنون 111 میلیون و 653 هزار و 941 نفر در جهان به تاج آلوده شده و 2 میلیون و 472 هزار و 381 نفر کشته شده اند ، یک میلیون نفر در ایران 556 هزار و 81 نفر آلوده و 59 هزار و 409 نفر جان خود را از دست داده اند.

استان مرکزی دومین استان کشور بود که اولین مورد مثبت ویروس کرونا را در اسفندماه تشخیص داد و تاکنون تعداد مبتلایان در این استان به 36 هزار و 696 نفر رسیده و 1451 نفر جان خود را از دست داده اند ، اما با وجود یک سال و با وجود تمام محدودیت هایی که داریم رنج می برد ، ویروس ضعیف نمی شود و همچنین وحشی شده است و اکنون در شخصیت های مختلف مانند تاج انگلیس در حال گردش است.

یک سال از شیوع این ویروس در ایران می گذرد ، اما ما هنوز سوال های زیادی در ذهن داریم که Crown دقیقاً چیست ، از کجا آمده و چه مدت دوام دارد و آینده ما با این ویروس چه خواهد بود ؟ ؟

ممکن است پاسخ روشنی برای همه این س questionsالات نداشته باشیم ، اما فقط می دانیم که باید بپذیریم که در حال حاضر تاج از بین نخواهد رفت و انسانها چاره ای جز مراقبت از خود ندارند.

اراک ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، در مورد تجربه امسال و تأثیر ویروس کرونا به خبر فوری گفت: تجربه امسال نشان داده است که ایمن ترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دکتر سید محمد جمالیان با تأکید بر اینکه ما در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنیم ، افزود: “ممکن است گفتن نقاب زدن ، رعایت فاصله اجتماعی و غیره آسان باشد ، اما با توجه به اینکه شخصیت انسان ابعاد مختلف دارد ، این موارد ساده نیستند ، نیاز به تعامل دارد. “، آیا حرکت و سازش رحم است ، اما در این شرایط این رفتارها می توانند برای سلامتی خطرناک و خطرناک باشند.

وی افزود: “به نظر می رسد که ما مدت طولانی با ویروس تاج دست و پنجه نرم خواهیم کرد و نگرانی اصلی من این است که یک سال پس از ویروس ، گروه های مختلف هیچ اقدام جدی انجام نداده اند. تاج” آنها یک اختراع می کنند راهی برای از بین بردن دسترسی به رضایت. باید بازاریابی بیشتری در فضای مجازی در سال جاری گسترش می یافت ، اما همچنان ادامه داشت. ما شاهدیم افرادی که برای رفع کمترین نیازهای خود شخصاً به فروشگاهها می روند.

جمالیان گفت: “در هر صورت ، این ویروس به مردم آموخته است كه ما باید به زور با شرایط خود سازگار شویم ، در غیر این صورت باید هزینه زیادی بپردازیم.” “این روزها جهش در این ویروس به یک نگرانی جدی تبدیل شده است.” با هر جهش ، افراد در سنین مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر کودکان و نوجوانان بیمار شوند و مرگ و میر در آن محدوده سنی افزایش یابد ، ما تهدیدی جدی خواهیم بود زیرا این گروه یک نسل مولد در جامعه است. و امیدواریم قبل از بروز عواقب جبران ناپذیر شیوع بیشتر این ویروس ، بتوانیم با مشاهده پروتکل آن از پیشرفت آن جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته روز بسیار سختی داشته ایم ، افزود: شاید به جرأت بتوانیم بگوییم که در هر زمان مشکلات زیادی داشته ایم ، سال گذشته مجبور به بازگشایی مدارس شدیم و این یک تصمیم بسیار دشوار است سال ، این ایده مطرح شد که دانشگاه علوم پزشکی خلاف همه نگرش ها است ، این برای دانشگاه و کارکنان بهداشت بسیار دشوار است ، اما در هر صورت ، ما مجبور بودیم قوانین و مقرراتی را برای محافظت از سلامتی و زندگی مردم تنظیم کنیم. این امر آسیب های اقتصادی ، اجتماعی و روانی ایجاد می کند ، اما هیچ راه حلی وجود ندارد زیرا اهمیتی بیش از سلامتی ندارد.

جمالیان با اشاره به شروع واکسن تاج در بین کادر پزشکی گفت: یکی از راه های کنترل اپیدمی ها واکسن است اما به هر حال هر ساله شاهد جهش علیه ویروس آنفولانزا هستیم و پس از هر جهش ، یک مورد جدید واکسن وارد بازار می شود و واکسن آن انجام می شود. “کنترل بیماری لازم است ، اما اکنون واکسن تاج راهی برای کنترل بیماری است ، اما نباید از پروتکل ها اجتناب شود.

اراک ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، با تأکید بر اینکه سال گذشته مردم برای کنترل بیماری همکاری خوبی با مجموعه دانشگاه داشتند ، گفت: “امیدوارم این مشارکت ادامه یابد ، سال سختی است.” ما رفتیم ، در خانه ماندیم نوروز 99 ، نه در سالی که دیده و بازدید کرده ایم و امسال نیز می توان دوباره این تجربه را تکرار کرد ، که مطمئناً آسیب روحی جدی به مردم وارد می کند و در واقع یک بحران بزرگ محسوب می شود. اختلالات روانی و اضطراب از جمله نگرانی های دانشگاه است و ما امیدواریم که بتوانیم زندگی با ولیعهد را یاد بگیریم ، دیدار با مهمانی هایی را که آنها ترتیب می دهند و سایر نیازهای اقتصادی و اجتماعی را بیاموزیم.

به گزارش خبر فوری ، در سال گذشته ، ممکن است ما اغلب شنیده باشیم که مردم می گویند کرونا کجا بوده است؟ یا آنها آن را بهانه ای برای شوخی های خود قرار دادند ، اما ویروس بسیاری از جوک ها را از بین برد و فقط کسانی که آلوده شده اند می توانند قدرت این ویروس کوچک را ثابت کنند.

امروزه ، صحبت های زیادی در مورد تاج انگلیس و قدرت بزرگ آن در انتقال وجود دارد ، چیزی جز جدی گرفتن مسئله و پیروی از پروتکل های بهداشتی به ما کمک نمی کند. یک سال است که ما طعم واقعی زندگی را نچشیده ایم و عادی شدن و عادی بودن داستان باعث ادامه زندگی در زندگی ما خواهد شد ، بنابراین باید بیش از یک بار برای خود و اطرافیان خود ، حداقل برای نوروز 1400 ، فدا کنیم و قرن جدید با هم ؛ داشتن جهانی بدون تاج یک رویا نیست که به واقعیت تبدیل شود.

انتهای پیام