اخبار سلامت

چندباور اشتباه درباره قرنطینه خانگی/۴۰ درصد مبتلایان کرونا؛ بدون علامت

شهید بهشتی ، متخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی ، در مورد گردش همزمان آنفلوانزا و کووید 19 ابراز نگرانی کرد و خواستار پروتکل های بهداشتی بیشتر ، به ویژه استفاده از ماسک ، حفظ فاصله اجتماعی ، شستن دستها و پرهیز از مسافرت و مهمانی شد.

به گزارش خبر فوری، دکتر شروین شکوهی – رئیس گروه بیماری های عفونی بیمارستان لقمان حکیم درباره وضعیت فعلی بیماری عروق کرونا قلب گفت: “با تغییر در ویروس ، تعداد ویروس ها در سیستم تنفسی بیمار افزایش یافته و این مشکل بسیار بیشتر است.” او انجام می دهد

وی عامل اصلی تغییر این ویروس است و افزود: متأسفانه تعداد ویروس ها از یک فرد بیمار به بیمار دیگر افزایش یافته که باعث آلودگی افراد بیشتری شده است.

علاوه بر تغییرات ویروس ، این متخصص گفت: مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه نمی کنند و برخی محدودیت های لازم را ایجاد نمی کنند ، از جمله تعطیلی سازمان ها و م institutionsسسات ، سایر عواملی که شیوع این بیماری را افزایش می دهد ، مردم خواستار پروتکل های بیشتری هستند و مسئولان دخالت می کنند آنها حتی جدی تر بودند.

اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به شیوع قابل توجه ویروس تاج ، ضرورت جلوگیری از مسافرت و مهمانی ، رفتن به مکان های شلوغ و تأکید بر سایر رفتارهای پرخطر هشدار دادند.

وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، حفظ فاصله فیزیکی و شستن دست ها نه تنها می تواند از گسترش تاج جلوگیری کند ، بلکه در کاهش شیوع آنفولانزای فصلی نیز نقش موثری دارد. تعداد افرادی که با افزایش واردات واکسن آنفلوانزا واکسینه شده اند بیشتر از سالهای گذشته است که ممکن است مفید باشد ، اما در هر صورت ، آنفولانزا و Covid 19 به طور همزمان در گردش خون یک مشکل بزرگ است.

وی گفت: “ویروس آنفولانزا و Covid 19 روش های مشابهی برای آلوده کردن آنها هستند.” “اما یکی از مهمترین تفاوتهای این دو بیماری این است که احتمال انتقال آنفولانزا به افراد بدون علامت بسیار کم است.” یکی از مشکلات Covid 19 انتقال ویروس از طریق انسانهای علامت دار است.

وی گفت: “بنابراین ، به دلیل احتمال پایین انتقال از طریق افراد بدون علامت ، وضعیت پیشگیری از آنفلوانزا از Covid 19 بهتر است و امسال احتمالاً تعداد بیماران مبتلا به آنفولانزا نسبت به سالهای گذشته کمتر خواهد بود.”

برخی باورهای غلط درباره قرنطینه منزل

شکوهی گفت: “بسیاری از افراد پنج یا شش روز پس از شروع علائم به پزشک مراجعه می کنند و معتقدند که در چند روز اول آلرژی یا سرماخوردگی دارند.” هنگامی که کووید 19 تشخیص داده می شود ، به آنها گفته می شود که در یک اتاق جداگانه قرنطینه کرده و از توالت مخصوص برای جلوگیری از انتقال سایر اعضای خانواده و ورود افراد دیگر به اتاق ماسک استفاده کنند. آنها معتقدند که چندین روز بدون پیروی از این پروتکل ها با سایر اعضای خانواده زندگی کرده اند ، بنابراین دیگر لازم نیست این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

وی ادامه داد: با این حال ، این تصور بسیار اشتباه است و ممکن است هنوز اعضای دیگر خانواده را آلوده نکند ؛ بنابراین باید اصول قرنطینه رعایت شود.

وی گفت: “بسیاری از بیماران فکر می کنند که کافی است خود را در داخل یک خانه قرنطینه قرار دهند.” از طرف دیگر قرنطینه به معنای قرنطینه در داخل یک اتاق جداگانه است و فرد آلوده نباید تا آنجا که ممکن است از اتاق خارج شود.

بیش از 30٪ یا 40٪ افراد آلوده بدون علامت هستند

وی گفت: “بیش از 30٪ یا 40٪ افراد آلوده علامت دار هستند.” “بنابراین افرادی که در معرض خطر Covid 19 هستند ، از جمله کسانی که به مکان های شلوغ سفر می کنند و با افراد مختلف ارتباط برقرار می کنند ، خطرناک هستند.” در نظر گرفته می شوند.

شهید بهشتی ، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ، افزود: “به عنوان مثال ، اگر پدر خانواده ای در یک محیط بانک مانند کار می کند ، نباید فکر کند که هیچ شانسی برای ابتلا به Covid 19 ندارد زیرا هیچ علائمی ندارد ، بنابراین کسانی که احتمال ابتلا به آن زیاد است ، آلوده می شوند. و از برقراری رابطه نزدیک با همسایگان ، دوستان و اقوام خودداری کنید. این افراد علائم فاقد ناقل بودن را دارند و ویروس را از طریق ترشحات دهان و همچنین تنفس به دیگران منتقل می کنند.

بسیاری از عفونت ها از طریق افراد بدون علامت رخ می دهد

وی گفت: “امروزه بسیاری از عفونت ها از طریق افراد بدون علامت رخ می دهد. بسیاری از بیماران ، به ویژه افراد مسن ، ماه ها در خانه نیستند و از طریق فرزندان خود به بیماری کرونا قلب مبتلا می شوند.” آنها در اطراف خانه سفر می کنند اما هیچ علائمی ندارند ، به کوید 19 مبتلا می شوند.

شهید بهشتی ، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ، تأکید کرد: افرادی که به هر دلیلی از خانه خارج می شوند و با افراد زیادی در ارتباط هستند ، بیشتر به ویروس آلوده می شوند ، بنابراین حتی اگر علائمی نداشته باشند ، معتقدند که آلوده هستند. و از روابط نزدیک با دیگران خودداری کنید.

شکوهی گفت: “از مهمانی ها و هرگونه تجمع باید خودداری شود و در مواردی که مهمانی گرفتن اجتناب ناپذیر است ، مردم باید تا حد ممکن از ماسک استفاده کنند و مهمانی های خود را تا حد ممکن با فاصله اجتماعی و بیرون برگزار کنند.”

وی ادامه داد: افراد در فضاهای بسته باید با باز گذاشتن پنجره ها به تهویه مناسب کمک کنند تا احتمال انتقال کاهش یابد. این رفتارها به طور واضح رفتارهای طبیعی انسان نیستند ، اما در شرایط فعلی ما باید اینگونه زندگی کنیم تا به هر طریقی زنجیره انتقال را کاهش دهیم.

اشتباهات والدین آلوده در مورد سپردن فرزندان به دیگران

وی با بیان اینکه بیماری عروق کرونا قلب در خانواده ها رو به افزایش است ، خاطرنشان کرد: بسیاری از والدین مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب فرزندان خود را به دلیل نگرانی از این بیماری نزد والدین یا سایر اقوام خود می برند اما این بسیار مهم است. او اشتباه میکند.

دکتر شکوهی افزود: احتمال دارد این کودکان به ویروس تاج آلوده شوند و آلوده شدن این بیماری از طریق کودکان برای مادربزرگ و مادربزرگ بسیار خطرناک است. به عبارت دیگر ، اگر والدین به ویروس آلوده شده اند ، اگر کودکان بدون علامت باشند و هنگام آلوده شدن بیماری خفیف داشته باشند ، بهتر است طبق پروتکل های بهداشتی کودکان در خانه و در کنار والدین باشید.

این بیمار ادامه داد: “بیماران ممکن است یک یا دو روز قبل از شروع علائم ، بیماری را به دیگران منتقل کنند ، بنابراین افرادی که با بیمار تماس داشته اند باید یک یا دو روز قبل از شروع علائم ، احتمال عفونت را در نظر بگیرند.” و رابطه آنها با دیگران ، به ویژه افراد در معرض خطر را محدود کنید.

شکوهی توضیح داد که عوامل خطر در افراد مرتبط با بیماران کووید به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول عوامل خطر که باعث می شود فرد در شرایط بیماری شرایط سختی داشته باشد و دسته دوم عوامل خطر اجتماعی که مثر هستند. یا وضعیت اجتماعی یک فرد در صورت ابتلا می تواند سلامتی بسیاری را به خطر بیندازد.

وی در پایان گفت: “بنابراین ، افرادی كه ارتباط نزدیكی با پزشك مزمن دارند ، باید با یك پزشك باتجربه مشورت كنند تا نیاز به قرنطینه و فاصله اجتماعی ، رابطه آنها با دیگران و نیاز به آزمایشات برای منتفی بودن انتقال ، تعیین شود.” بیماری را در جامعه و همچنین خود بیماری را کاهش دهید.

انتهای پیام