اقتصادی

۶۰۰۰ معدن تا پایان سال به سرمایه‌گذاران متعهد تحویل می‌شود

خبر فوری / یزد وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با رهاسازی معادن ، تا پایان امسال بین پنج تا شش هزار معدن به سرمایه گذاران متعهد تحویل داده می شود.

“علیرضا رزم حسینی” پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز جامع بهداشت روستایی سبزدشت در بافق با تشکر از حسن این پروژه گفت: وی همچنین یک مرکز درمانی احداث کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بسیاری از شهرک ها دارای آب ، برق ، گاز ، تلفن و سایر زیرساخت های ارتباطی است اما مردم به دلیل کمبود شغل در حال مهاجرت به شهرها هستند ، افزود: اولین کاری که باید انجام شود ایجاد شغل با احیای مجدد یک متروکه معدن. “و ما معتقدیم که باید به دنبال ایجاد مشاغل در شهرهای دور افتاده و شهرها باشیم تا مهاجرت را معکوس کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت که بافق و بهاباد مناطق معدنی هستند و از طریق اکتشاف ، استخراج و تولید می توان در روستاها شغل ایجاد کرد.

به گفته رزم حسینی ، 40 درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود و افزود: ما برنامه هایی برای رشد اقتصادی در حوزه های صنعت ، معدن ، تجارت و بازارها داریم.

وی گفت: در بخش معدن ، با رهاسازی معادن طی دو هفته آینده ، بین 5000 تا 6000 سنگ معدن در اختیار سرمایه گذاران متعهد قرار می گیرد.

نمایندگان ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز در مجلس همچنین از “محمدرضا صباغیان” ، سرمایه گذار معدن تاج کوه تشکر کردند که گفت: “انجام مسئولیت اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کارهای اقتصادی بسیار ارزشمند است.

یک وزیر در 40 سال گذشته با اشاره به اینکه برای اولین بار است که از شهر سبزدشت بازدید می کند ، افزود: امیدواریم شاهد رونق اقتصادی در روستاها با انگیزه سرمایه گذاران باشیم.

باید توجه داشت؛ مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به مساحت 900 مترمربع به ارزش چهار میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه درمانی بازسازی شد. وزیر صمت پس از بررسی این پروژه ، بازدید از آهن آلات معدنی مرکزی بافق و صنایع معدنی مجاور ، سفر روزه داری خود را به استان یزد ادامه داد.

انتهای پیام