اقتصادی

لزوم توجه به مساله بازی‌های کودکان در ‌فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حافظ نسل آینده در کشور است، گفت: موضوع بازی های فضای مجازی در حوزه کودک باید مورد توجه قرار گیرد و نقش خانواده ها در این سند

به گزارش خبر فوری، «سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» اوایل سال جاری توسط شورای عالی فضای مجازی منعقد شد. بر اساس سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد محتوا و خدمات هر گروه سنی از خدمات عمومی تفکیک شود تا ظرف مدت یک سال از تمامی محتواها و بسترهای خدماتی و ارائه دهندگان فضای مجازی محافظت شود. .

همچنین یکی از وعده های عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی به وضعیت فضای مجازی در کودکان و نوجوانان بود. وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق کاربران فضای مجازی گفت: امروز خانواده های ما نگران حضور فرزندان خود در فضای مجازی هستند. از آنجایی که کشورهای تولیدکننده این فناوری ابزار مدیریت فرزندان خود را در این فضا نیز در اختیار خانواده ها قرار داده اند، باید این نگرانی را برای خانواده ها نیز برطرف کنیم.

وی گفت: ما مردم را در فضای مجازی بی خانمان کرده ایم، به ویژه کودکان و نوجوانان. من در طول سال‌ها دو بار به صورت آنلاین در اجلاس جامعه اطلاعاتی ژنو شرکت کردم و متوجه شدم که جهان نگران است.

در همین راستا اولین جلسه کارگروه اجرایی «سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد و کلیات این سند به تصویب کلیه سازمان ها و سازمان های ذیربط رسید. سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این نشست گفت: سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی یکی از مهمترین اسناد است که تاکید بر خروج از فضای مجازی است زیرا کودکان آسیب پذیرترین آنها هستند. ” در کاهش آسیب‌پذیری‌ها در این حوزه مورد تأکید و تأثیرگذار هستند.

وی افزود: این سند حاصل مذاکرات متعدد با سازمان ها و ارگان هاست و همه مسئولان باید در این راستا تلاش کنند تا بخش بزرگی از فضای مجازی با حساسیت زیاد، نسل آینده ما را ایمن تر و قابل دسترس تر کند. ما می توانیم از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب های فضای مجازی استفاده و محافظت کنیم. سند صیانت نیازمند رویکرد حمایتی است و می توان از ظرفیت بسیاری از سازمان های فعال در این حوزه برای اجرای این سند استفاده کرد و مرکز ملی فضای مجازی از این همکاری استقبال می کند.

در این نشست مسئولانی از سازمان های بزرگی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دادگستری، سمینار قم، دادستانی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، بهزیستی حضور داشتند. این سازمان و اعضای واقعی شورای عالی فضای مجازی را تشکیل و کمیته ای برای مدیریت، هدایت و تدوین آیین نامه های عمومی، نظارت بر اقدامات و وظایف لازم دستگاه ها و برجسته سازی موضوعات کارگروه مبارزه با رزم، تبادل نظر کردند. آسیب های فرهنگی و اجتماعی به فضای مجازی

انتهای پیام/