اقتصادی

دو پیشنهاد برای جبران عقب افتادگی مزدی کارگران

یکی از اعضای شورای عالی کار اسلامی معتقد است که جبران تاخیر در حقوق کارگران با اختصاص درصدی از بودجه نفت و اختصاص مالیات بر درآمد به کارفرمایان برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران.

علی اصلانی در گفت وگو با خبر فوری ، درباره راه حل جبران تاخیر حقوق کارگران گفت: “ما معتقدیم که حقوق دیررس کارگران در سال های گذشته قابل جبران است و ما دو پیشنهاد برای آن داریم. ، بیایید درصد کمی بیاوریم. بودجه نفت برای کارگران. اگر این اتفاق بیفتد و کارفرمایان را سرزنش نکنیم ، بخشی از هزینه زندگی کارگران را کاهش می دهد و تاخیر در دستمزد را جبران می کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد دوم در بحث مالیات است. دولت سالانه دو بار مالیات از کارفرمایان ، مالیات بر درآمد و مالیات بر درآمد دریافت می کند که این یک عوارض است و همه باید مالیات حقوق و دستمزد را پرداخت کنند.

این مقام کار افزود: اما مالیات بر درآمد به کارخانه ها و شرکت هایی مرتبط است که در پایان سال هنگام ارائه گزارش های مالی خود ، 200 درصد درآمد کسب می کنند. این کارخانه ها باید 25٪ از املاک را به ملک بپردازند ، اما صاحبان کارخانه چه خدماتی را به اداره مالیات داده اند که باید 25٪ سود را پرداخت کنند ، یعنی اینکه باید 50 میلیون گوجه را پرداخت کنند؟

اصلانی افزود: کارخانجات و شرکت ها با قانون بودن موضوع مالیات بر درآمد مخالف نیستند اما می گویند به جای انتقال 25٪ به حساب دارایی ها در پایان سال ، آنها باید این پول را به کارگران بدهند تا سود بیشتری کسب کنند. حقوق کارمندان

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که روشهای زیادی برای حمایت از زندگی کارگران وجود دارد اما از آنها جلوگیری خواهیم کرد ؛ در صورت تصویب این پیشنهاد بخشی از دولت پرداخت می شود و بخشی از تاخیر دستمزد جبران می شود.

سرانجام ، یکی از اعضای شورای عالی کار اسلامی اسلامی گفت: “در حال حاضر ، برخی از بخش ها و گروه ها هستند که با قرارداد کار می کنند و علیه دیگران کار می کنند ، با دستمزد حداقل 6 میلیون تومانی و دیگری با حقوق 2،800،000 توماس در در پایان سال ، هنگامی که آنها می خواهند عید را جشن بگیرند ، نیروهایی که باید عید قربان را جشن بگیرند عیدی دولتی دریافت می کنند و این موارد تبعیض آمیز است که از حقوق یک گروه جلوگیری می کند. در حالی که کارمندان در هزینه های زندگی بالا و پایین می شوند. اگر مکانیزمی را تنظیم کنیم که حقوق هر دو گروه و قراردادهای کاری را تنظیم می کند ، دیگر شاهد تاخیر در دستمزد نخواهیم بود.

انتهای پیام