اقتصادی

کارگران با افزایش ۵۷ درصدی حقوق به کار دلگرم شدند

کارگران با افزایش 57 درصدی دستمزد به کار تشویق شدند

یک مقام کارگری با بیان اینکه افزایش 57 درصدی دستمزدها تأثیر روانی بر جامعه کارگری داشته و باعث امیدواری کارگران به کار در کارخانه ها شده است، تاکید کرد: اگر به سلامت و آرامش جامعه کارگری اهمیت دهیم و به دنبال کاهش باشیم. مشکلات معیشتی و اقتصادی است، باید دستمزد کارگران را بالا ببریم که باید به آن توجه کنیم.

هادی ابویی در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال جاری، اظهار کرد: امروز بیش از نیمی از جمعیت کشور را کارگران و خانواده های آنان تشکیل می دهند و از این رو می توان گفت: آنها در تولید و اقتصاد کشور نقش دارند، بنابراین توجه به سبک زندگی و هزینه های زندگی کارگران ضروری و مهم است.
وی ادامه داد: مهم ترین نکته این است که تولید در سایه آرامش و آسایش و امنیت شغلی صورت می گیرد و رونق می گیرد، بنابراین کارگران باید در امنیت باشند و نگران هزینه های زندگی نباشند تا بتوانند کار و تولید کنند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران از نظر روانی در جامعه کارگری موثر بود، تاکید کرد: این افزایش که در سایه اتحاد و همدلی صورت گرفت. کارگران با کمک و حمایت ویژه گروه های کارگری و کارفرمایی و دولت انگیزه کار در کارخانه ها را پیدا کردند و دل به کار زدند و شاهد بودیم که آمارها حکایت از کاهش گلایه بین کارگران و کارفرمایان و کاهش نیروی کار و در ناآرامی های اخیر جامعه کارگری آقازاده ها با وجود کمبودهای زیاد آنجا نبود و همه این موارد از پیامدهای افزایش دستمزد نیروی کار است.
ابویی در عین حال با اشاره به افزایش حقوق کارگران ترکیه گفت: در هفته های اخیر شنیده ایم که دولت ترکیه با وجود تورم بالای 80 درصدی، حقوق کارگران را تا سال 2023 بیش از 50 درصد افزایش داده است. اگرچه نمی‌توانیم شرایط اقتصادی خود را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، اما آنها ریسک افزایش حقوق را پذیرفتند و با وجود تورم بالا، به این نتیجه رسیده‌اند که امسال نیز مانند سال گذشته، دستمزد کارگران بیش از تورم افزایش می‌یابد. برای بهبود گردش اقتصاد خود و کمک به صلح و رفاه کارگران.
نماینده کارکنان شورای عالی کار با تاکید بر این نکته تاکید کرد: اگر مراقب سلامت و آرامش جامعه کارگری باشیم و به دنبال کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی هستیم باید دستمزد کارگران را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: با توجه به نرخ تورم فعلی افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران دیده نشد اما قدرت خرید کارگران تا حدودی حفظ شد، بنابراین مانند سال گذشته انتظار می رود تصمیم گیری شود. حقوق سال آینده کارگران در فضای همدلی و رفاقت و رقم سبد باید سبک زندگی کارگران به صورت واقعی تعیین شود تا با کمترین دغدغه زندگی خود را حفظ کنند.
ابویی با بیان اینکه علاوه بر توافق دولت با گروه های کارگری و بازرگانی شورای عالی کار، دولت باید در تحولات اقتصادی از کارگران و کارفرمایان حمایت کند، افزود: دولت باید هم برای تامین معیشت کارگران کمک کند و هم برای حل مشکل. و مشکلات را کاهش دهد. هزینه های کارفرمایان و در عمل برای کمک به شرکت های تولیدی و کارگران.
انتهای پیام